CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1351|Reply: 11

Penghulu Cakna Habis Minyak Motor Pantau Penduduk PKP

[Copy link]
Post time 21-7-2021 09:28 AM | Show all posts |Read mode
Seorang penghulu di sebuah kampung di daerah Pasir Putih, Kelantan terpaksa menolak motosikalnya apabila kehabisan petrol ketika memantau perkembangan kampungnya.


Menurut satu klip video yang dikongsi melalui laman Facebook semalam, seorang penghulu dikenali sebagai Abang Lan terpaksa menolak motosikal ketika memantau keadaan kampungnya yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).








Mengikut kepada percakapan perakam video terbabit, Abang Lan akan memantau keadaan semua penduduk kampungnya setiap hari menggunakan motosikal Honda C70nya dan akan memastikan segala keperluan mencukupi.


“Kebetulan pagi ini saya nak ke kedai, terserempak dangan penghulu. Dia memang cakna pada penduduknya, dari pagi lagi dia dah buat kerja.


“Kuat sangat buat kerja sampai motosikal habis minyak pun dia sanggup tolak dan masih menanyakan kabar penduduk lain,” jelas perakam video tersebut.


Dalam pada itu, orang ramai memuji sikap penghulu tersebut, Osman Hasan berkata, tidak ramai penghulu yang berjiwa seperti itu dan diharapkan agar penghulu lain turut melakukan perkara sama.


“Kebanyakan penghulu lain baja padi pun dia ‘sakau’ tapi penghulu ni lain. Tahniah kepada penduduk kampung itu dapat penghulu macam ni,” jelasnya.




Sumber: K! ONLINE
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-7-2021 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Nih Bru yo lo tok ngulu... Cakno ko rakyat
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 10:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdullilah dpt ketua yg prihatin..semoga byk pahala dikutip dan diberkati hidup dunia akhirat..
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Tok ngulu nih muda2 dulu blajar kt pondok...
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
tok penghulu yang tahu tanggungjawab. moga hidupnya sejahtera
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Tok pghulu kg mak aku kijenya kenyangkan sedara mara sendiri dan kroni je
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 01:49 PM | Show all posts
Jenis yang tahu tanggungjawab je sanggup bertindak macam tu boleh dijadikan contoh.
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku jd kerani penghulu .. penghulu aku baik sgt xkemut ..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-7-2021 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Jgn2 meter motor rosak
Tu x perasan
Elok standby dlm botol ltk dlm raga


Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga makin ramai manusia yg bertanggungjawab mcm ni...
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 09:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalu mngaji  quran sedap sore tok  ngulu  nih, kalu ade kematian dialh y usung jenazah masuk dlm kubur, xdenye nk pkai smart2...
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2021 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
uori replied at 21-7-2021 01:46 PM
Tok pghulu kg mak aku kijenya kenyangkan sedara mara sendiri dan kroni je

Itu bukan kg mak hang ajer..mana2 sama lahhh..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-2-2023 08:20 PM GMT+8 , Processed in 0.099674 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list