Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
490
View
9
Reply

CERITA PENDEK: Bosan

[Copy link]

Author: LLM    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-7-2021 01:43 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Kartikasari termenung panjang di bilik sewanya. Bebola matanya melilau melihat skrin telefon pintar yang memapar berita terkini.

'Aku nak buat apa? Keluar pun tak boleh, makan dalam restoren pun tak boleh lagi' getus hati kecil gadis usia 25 tahun itu.

Dengan penuh rasa bosan, Kartikasari menghempaskan badan di atas katil dan terus berbaring.

Di meja sebelah katil, kelihatan sekeping kertas kosong berukuran A4. Kartikasari merenung ke arah kertas itu..'Hmm..nak buat apa ya dengan kertas itu?'

Kartikasari bangun dan terus menuju ke bilik mandi untuk mengambil sebuku sabun jenama Lux.

Sekembalinya dari situ, Kartikasari membungkus sabun jenama Lux itu dengan kertas di meja sebelah katil.

'Sedap tak kalau makan sabun balut dengan kertas A4?' hati kecil Kartikasari berbisik sambil dia perlahan-lahan mengunyah sabun bersalut kertas A4 itu.

seekor semut yang kebetulan lalu di tepi katil Kartikasari tergamam melihatnya mengunyah ketulan sabun Lux itu. Semut yang kecil itu cuma mampu tersenyum dan menggelengkan kepala sebelum kembali ke sarang nya di bilik dapur.

Kartikasari pula terus baring kekenyangan sambil melihat paparan skrin telefon pintarnya.

'Ahh..Bosannya aku' Kartikasari mengomel sendirian.

TAMAT

TELADAN: Kawal lah populasi semut di dapur anda untuk kesihatan awam

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2021 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Makan sabun?
Mati dik.. dia tak bangun2 lagi lepas tu..

Teladan: makan la makanan yang elok. Kalau tak, membawa padah.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2021 03:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 17-7-2021 02:52 PM
Makan sabun?
Mati dik.. dia tak bangun2 lagi lepas tu..


Tak lama berbuih lah mulut Kartika tu...
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2021 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Btw, semut ke pengaruh Kartika telan sabun tu? Teladan dia macam tak de kaitan ngan cerita.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2021 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
tetap...citer sang kancil jugok...best.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2021 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Titi makan apa sambil tulis cerpen. Nampak padu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2021 07:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by LLM at 17-7-2021 07:46 PM
KIM.K replied at 17-7-2021 04:51 PM
Titi makan apa sambil tulis cerpen. Nampak padu


makan twisties perisa keju aje
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2021 07:34 PM From the mobile phone | Show all posts
meisapoya replied at 17-7-2021 03:58 PM
Btw, semut ke pengaruh Kartika telan sabun tu? Teladan dia macam tak de kaitan ngan cerita.

Tak. Semut tu cuma macam orang awam  lalu lalang ternampak dia makan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2021 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 17-7-2021 02:52 PM
Makan sabun?
Mati dik.. dia tak bangun2 lagi lepas tu..


Ye. Teladan tu pun boleh digunapakai untuk cerita ni.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2021 08:06 PM From the mobile phone | Show all posts
LLM replied at 17-7-2021 07:48 PM
Ye. Teladan tu pun boleh digunapakai untuk cerita ni.

Okayy.. tengkiu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list