CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 16996|Reply: 137

[Tempatan] Menderma sambil menghina

  [Copy link]
Post time 25-6-2021 03:48 PM | Show all posts |Read mode
‘Sombongnya.. tak macam Ebit Lew’ – Netizen tak puas hati pendakwah jatuhkan maruah penerima bantuan
June 24, 2021


Tular di media sosial video seorang pendakwah sedang memberikan ‘ceramah’ sebelum memberi bantuan kepada golongan yang memerlukan.

Video tersebut menjadi pertikaian kerana tindakan pendakwah itu yang menuduh penemrima bantuan tidak solat dengan hanya melihat cara mereka berpakaian.



Ia turut menarik perhatian Ustaz Syihabudin Ahmad yang mengkritik tindakan pendakwah itu yang seolah-olah memandang rendah penerima bantuan selain dilihat memalukan mereka dengan soalan-soalan mengenai agama.

Bukan itu sahaja, pendakwah itu juga dilihat membangga diri kerana mempunyai seorang anak yang hafiz al-Quran malah dirinya juga telah mengerjakan haji sebanyak dua kali.



Rata-rata netizen tidak berpuas hati dengan tindakan pendakwah mlah ada yang membandingkan sikap lembut Ustaz Ebit Lew dalam menyampaikan dakwah kepada golongan yang susah.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-6-2021 03:53 PM | Show all posts
Ya Allah sombong dan riaknya dengan kedudukan, kewangan dan ilmu yang dia ada. Malu makcik nengoknya
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokchik ni jahat.... pasti kena sebat dalam kubur... Tapi Pokchik yakin...rotan sebat Pokchik kecik sikit size dia dari yg Ostad sombong..bongkak ni dapat nanti.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-6-2021 04:03 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-6-2021 04:05 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Kita jahat pon Awloh sayang, kita baik pon Awloh sayang, kita pondan pon Awloh sayang, kita gay pon Awloh sayang. Ada hikmah di sebalik ujian

- ebid lewt, 2020
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang tu antara makan tak makan ko kasi beras suruh sholat? Siap ungkit nilai pemberian sebiji2. Tak sanggup aku nak tengok habis.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:07 PM | Show all posts
baguslah dia suruh orang solat. netizen nya pun tengok komen orang terus melenting. tengoklah video dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:09 PM | Show all posts
sama jah narcissistic tahap kronik mcm acik muhaya.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:11 PM | Show all posts
PristineOne replied at 25-6-2021 04:01 PM
Pokchik ni jahat.... pasti kena sebat dalam kubur... Tapi Pokchik yakin...rotan sebat Pokchik kecik  ...

pakcik kan tentera badan sado kalau kena sebat rotan budak mengaji tidak adil. mintalah besar sikit cam warden penjara taubat je pakcik orang jahat baik semua sama peluang masuk syurga. tiada manusia xberdosa.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:12 PM | Show all posts
Aduih... nak dapat bantuan rm50 pun kena cam ni? ... tak kena tempat ustaz ni...
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:15 PM | Show all posts
jgn eksyen sgt la cik
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Serius kalau aku org susah yg tgh nk ambik bantuan tu, aku just walk away je. Ko tlg org bukan tiket utk ko jadi rude. Membangga diri duit ko ratus2 ribu dpn org yg tak punya apa2 dan tgh susah mmg d lowest low, rude to d max.

Mcm mana dia tau dgn tgk muka shj dah tau tu muka tak solat? Dahsat mata scanner.
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Baik minta makan kt gereja daripada kena hina ngan lobai bangsat celaka holier than thou nie.. btw dgr loghat mcm sskjp?
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:19 PM | Show all posts
Sedihnya niat baik tapi salah cara mungkin tak tercapai yang diharap.  
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Yucks.. Kejinya busuknya perangai! Macam perangai terrorist. Dah menderma mengungkit pula berapa jumlah, pastu dok soal memacam. Memalukan...

Kesian orang yg susah tu. Mereka hilang mata pencarian sebab tak boleh keluar bekerja.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-6-2021 04:23 PM | Show all posts
Suka makcik dengar ulasan dalam video di posting no.4. Harapnya menjadi pengajaran kepada makcik dan kita semua
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:24 PM | Show all posts
Astaghfirullah....Nko dah kenapeeeee pakLebai oiiiiii.....
Niat semayang tak wajib hapal pun deknonnnnnn
doa qunut pun kalau tak hapal tak batal semayang.....
Allah tak murka
Tapi Allah murka kalau nko aib kan orang di hadapan orang lain
Itu belum lagi bab nko menriak bagai gagak di rimba
Subhanallah....
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
allshares replied at 25-6-2021 04:16 PM
Serius kalau aku org susah yg tgh nk ambik bantuan tu, aku just walk away je. Ko tlg org bukan tiket ...

Ostat iols oernah cakap
Dia boleh scan orang yang tak smayang subuh...
Dia kata cam ada tanda kat dahi
Hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2021 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
kat mana ni?..dia bgtau drng ni xde IC...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 04:51 AM GMT+8 , Processed in 0.100625 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list