CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2441|Reply: 16

Nanti orang lupa saya- Syafiq Farhain

[Copy link]
Post time 20-6-2021 12:32 PM | Show all posts |Read mode
Nanti orang lupa saya- Syafiq Farhain



Oleh ZULQARNAIN ABU HASSAN   20 Jun 2021, 11:36 am

KUALA LUMPUR: Penyanyi, Syafiq Farhain, tidak menafikan popularitinya malap jika tiada lagu terbaharu untuk diperdengarkan kepada orang ramai.

Menyedari hal itu, Syafiq bulat hati melancarkan lagu terbaharu, Kau Bidadari pada 11 Jun lalu meskipun percaya promosi di media sosial ada cabarannya di kala musim pandemik.

“Pada saya promosi menerusi media sosial itu boleh saja. Tapi tak boleh nafikan impak aktiviti promosi di lapangan lebih berkesan. Kalau bukan Covid-19, boleh buat persembahan pentas dan aktiviti jelajah.

“Kalau nak tunggu keadaan stabil, saya pula hampir dua tahun tidak keluarkan single, nanti orang lupa. Tetapi, ramai sahaja rakan artis yang keluarkan lagu ketika norma baharu ini dan respon pun memberangsangkan,” ujarnya ketika sesi temubual bersama media secara maya.

Bercakap fasal perkembangan karier nyanyian, Syafiq masih lagi menunggu material yang sesuai untuk keluar dari zon selesa.

“Sebenarnya bukan tak nak cabar diri tapi masih lagi tercari-cari material yang sesuai. Sebolehnya buat masa ini, saya nak tumpukan dulu pada lagu yang ada. Maksudnya… kekuatan genre balada. Insya-Allah lepas ini saya cuba tampilkan dengan lagu genre lain pula.

“Sebelum ini bukannya saya tak pernah menyanyikan lagu berentak lain. Tapi tak ramai yang minat bila saya nyanyikan lagu sebegitu,” katanya lagu itu mendapat sentuhan komposer Asfan Shah dan Fedtri Yahya.

Mengisahkan seorang lelaki yang tidak boleh hidup tanpa seorang wanita, Syafiq terbayangkan ibu tercintanya dalam menghayati lagu tersebut.

“Bukan klise tapi mendengar saja lagu ini saya terus terbayangkan emak. Malah disebabkan itu membuatkan saya lebih menjiwai dalam menyampaikan lagu ini,” ujarnya muzik video lagu terbaharu hasil MVM Production Sdn Bhd sudah disiarkan di saluran YouTube pada 14 Jun lalu.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-6-2021 12:33 PM | Show all posts
Dia ni nampak mcm lelaki yg baik.

Semoga ko bertemu jodoh dengan perempuan yang baik .


InsyaALLAH.

Ameen.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Semalam baru dengar kat radio lagu barunya.naklumla dah sebulan tak bawa keta..
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
radar berdenting kuat nengok dia ni. entah kenapa. anyway sapit jangan buat kontroversi bodoh. kalau nak pun sadokan badan dan belanja sket cam dek mail
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Launch kat YouTube je...pastu tgk apa kata market
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 01:47 PM | Show all posts
heols still keje as bomba dkt putrajaya khen?
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 03:19 PM | Show all posts
surau heshe sengau sikit, namun meols maafkan sebab body heshe sedap.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 06:44 PM | Show all posts
maseh abm bomba lg kah?

sorry, sora sengau
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-6-2021 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ImpianSeroja at 20-6-2021 06:49 PM

Ok la..sedap didengar..tp terus teringat arwah Saleem.. suaranya tu mcm ayahnya juga...ank ayah kan
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2021 12:54 AM From the mobile phone | Show all posts
hyie replied at 20-6-2021 03:19 PM
surau heshe sengau sikit, namun meols maafkan sebab body heshe sedap.

surau kariah mana dek? kerlasss
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2021 07:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Suara dia ni bkn sengau skit tp byk. Suara x asli. Mcm2 dipaksa2 utk copy paste suara arwah Saleem. Maafkan komen aku yg bersuara tak sedap ini.
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2021 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Sekarang pun iols lupa sape. Baca komen baru ohhhhh laa dia kee.
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2021 12:06 PM From the mobile phone | Show all posts
memang dah lupa pun...sape ni?
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2021 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Heols Masih lagi jadi abam bomba ... Tak dinafikan memang baik n Sopan santun orang ya...
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2021 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
dah dgr kat utube. ok la lagunya tp sore sengau pelik plak.
model dlm mv dia ni kepam sgguh la. baik syafiq je la jd model
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2021 01:45 PM | Show all posts
sorila..... bgs teruskan keja hakiki je dik...suara tu sengau.... xtahan aku dgr... aku tuka channel radio klu lgu dia ni kluar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-6-2021 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
I xtaw pun u wujud
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 08:11 AM GMT+8 , Processed in 0.109404 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list