CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2791|Reply: 13

[UPDATE #13] BCL syukur anak, ibu bapa negatif Covid-19

[Copy link]
Post time 15-6-2021 11:11 AM | Show all posts |Read mode
Edited by Raline at 20-6-2021 01:04 PM



BCL didapati positif Covid-19 selepas menjalani ujian calitan semalam.

BCL positif Covid-19


JAKARTA – Penyanyi dan pelakon popular Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) mengesahkan dirinya positif Covid-19.

Perkara tersebut dikongsi sendiri BCL menerusi satu hantaran Instagramnya malam tadi yang memaklumkan bahawa keputusan ujian calitannya disahkan positif.

Ibu kepada Noah Sinclair itu bagaimanapun tidak memaklumkan punca jangkitan virus tersebut.

“Saya baru sahaja mendapat keputusan hari ini dan hasilnya positif Koronavirus.

“Kini saya dalam tempoh kuarantin kendiri dan Insya-Allah akan pulih sepenuhnya tidak lama lagi,” tulis balu Allahyarham Ashraf Sinclair itu.

Sempat menitipkan pesanan, pelakon filem Habibie & Ainun itu mahu semua pihak mengambil langkah selamat untuk kekal sihat.

“Sila jaga diri anda dan orang kesayangan. Bina sistem imunisasi dan tolong ambil perkara ini secara serius,” katanya lagi.

Beberapa minggu lalu, BCL menarik perhatian ramai menerusi gambar-gambar percutiannya di Pulau Bali. – K! ONLINE

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-6-2021 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
dia la kan dulu yg gigih swab setiap makhluk yg nak jumpa dia?
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2021 02:30 PM | Show all posts
smga cpt sembuh la BCL.
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2021 06:30 PM | Show all posts
Baru balik holidaykan tak hairan kalau boleh dapat jangkitan
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-6-2021 09:03 AM | Show all posts
ramai positif tp ramai boleh sembuh...
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2021 09:46 AM | Show all posts
nasihat pandai tapi tak patuh pun penjarakan sosial tu.
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2021 11:17 AM | Show all posts
bakingsoda replied at 15-6-2021 03:51 AM
dia la kan dulu yg gigih swab setiap makhluk yg nak jumpa dia?

Aah dia lah. Sampai kena perli kot. Dah la buat test sendiri je.

Yg aku heran retis Indon ni kemain dah ke sana sini, tak pakai mask. Gambar cucuk vaksin takda post pun.
Mcm Anang sefamily dah sampai Dubai bercuti. Lepas plak dieorg eh.
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2021 11:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols tkejut sheols post park seo joon n pggil dia baby……….
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-6-2021 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbb dia adalah BCL maka netizen doakan baik2 utk dia. Bila covid kene kat marhaen makcik pakcik kepam maka berduyun2 netz nerakakan marhaen
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2021 01:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia pegi party afgan kan.. mau beramai2 positif tu
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2021 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat indonesia mmg tak pakai mask kot.

Kawan suami yg balik indonesia pun tak pakai mask, dia dok area nunukan nun... Jauh dri bandar utama.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 17-6-2021 01:00 PM | Show all posts
BCL bengang dituduh dijangkiti Covid-19 di Bali



BCL yang kini menjalani proses kuarantin kendiri.
Jakarta: Penyanyi dan pelakon, Bunga Citra Lestari menafikan dirinya dijangkiti Covid-19 selepas pulang bercuti di Bali.

Dalam hantaran yang dimuat naik di Instagram Story, Bunga atau mesra disapa BCL menjelaskan kronologi keberadaannya di Bali pada 29 Mei hingga 2 Jun lalu.

"Perhatian kepada sesiapa yang berkaitan. Pertama, saya ke Bali pada 29 Mei hingga 2 Jun.

"Kedua, saya sudah melakukan aktiviti dan bekerja di Jakarta mengikut prosedur kesihatan yang ada dan sudah menjalani ujian PCR pada 12 Jun," tulisnya.

Dalam hantaran sama, BCL juga menjelaskan mengenai beberapa penarinya yang disahkan positif pada 13 Jun.

"Beberapa penari saya disahkan positif pada 13 Jun selepas berinteraksi dengan saya pada 10 Jun 2021.

"Saya sekali lagi menjalani ujian PCR pada 14 Jun 2021 dan disahkan positif," tulisnya.

Dalam masa sama, BCL menegaskan bahawa dia tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan bahawa dia dijangkiti Covid-19 selepas bercuti di Bali.

"Saya tidak pernah mengeluarkan kenyataan bahawa saya dijangkiti Covid-19 kerana percutian saya di Bali.

"Mohon cari maklumat yang sahih terlebih dahulu sebelum keluarkan sebarang kenyataan!" tulisnya.

Menerusi hantaran itu, BCL turut menulis keterangan yang mengajak orang ramai menyebarkan kasih sayang dan bukan kebencian.

"Marilah kita menjadi orang yang lebih cerdas dan bijak. Mari sebarkan kasih sayang dan bukan kebenian," katanya.

Hantaran itu sebagai maklum balas BCL kepada beberapa komen negatif yang menyalahkannya kerana bercuti di Bali antaranya, komen daripada pemain dram Superman Is Dead, Jerinx.

"Jangan kau jadikan Bali sebagai kambing hitam ya! Kau sedap-sedap bercuti ke sini, lepas dah puas, kau bangga dijangkiti Covid-19.

"Rakyat Bali sudah cukup melarat untuk drama-drama Covid-19 ala selebriti dari ibu kota," tulis Jerinx dalam ruangan komen di Instagram BCL.

Terdahulu, BCL berkongsi berita mengenai dirinya yang disahkan positif Covid-19 dalam satu hantaran di Instagram beberapa hari lalu.


Sumber: https://www.hmetro.com.my
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 20-6-2021 01:04 PM | Show all posts
[UPDATE #13] BCL syukur anak, ibu bapa negatif Covid-19


Jakarta: Pelakon dan penyanyi, Bunga Citra Lestari atau lebih dikenali, BCL melahirkan perasaan lega apabila anak tunggalnya Noah, berserta ibu bapa dan pembantu rumahnya disahkan negatif Covid-19.

  Ujian calitan kepada semua ahli keluarga dan pembantu rumah BCL itu dibuat pada petang Jumaat lalu dan keputusan negatif berkenaan diperoleh mereka pada malam, hari yang sama.

  Terdahulu, BCL yang positif Covid-19 sejak enam hari lalu kini menjalani sesi kuarantin di rumah bersama berberapa rakannya yang turut dijangkiti.

  Bagaimanapun, kesemua mereka sepakat untuk mengambil pendekatan dengan bertindak membuat ujian calitan kepada semua ahli keluarga masing-masing yang disyaki kontak rapat.

   "Alhamdulillah, hasil PCR Noah, ibu bapa dan orang rumah semua negatif. Kepada kita semua yang ada di tingkat tiga yang kuarantin, semangat terus supaya lekas negatif," katanya.

   Dalam perkembangan lain, BCL memaklumkan dia sudah mula mengalami gejala Covid-19 yang membuatkan fikirannya terganggu dan memerlukan ketenangan.

   "Paling sukar apabila saya terpaksa berpisah dengan Noah. Saya juga terpaksa menyusahkan orang lain untuk menguruskan segala urusannya (Noah).

   "Ia memang tidak mudah buat saya jauh dari Noah. Namun, saya tetap bersyukur kerana ibu bapa dan keluarga yang banyak membantu saya," katanya.

   Penyanyi lagu Cinta Sejati itu dijangkiti Covid-19 selepas menjadi kontak rapat beberapa penari yang bertemu dengannya pada 10 Jun lalu.

Sumber:https://www.hmetro.com.my
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2021 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
tung ah dapat jejalan.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 02:11 PM GMT+8 , Processed in 0.099729 second(s), 36 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list