Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
6091
View
166
Reply

[Tempatan] The return of the avenger:Dr. Mahathir tawar dirinya ketuai ‘Mageran.Langkah pertama utk jadi Pm again?jengggg...jeng jengggg

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-6-2021 04:03 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
BEKAS Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan dirinya untuk mengetuai sebuah badan seperti Majlis Gerakan Negara (Mageran) dalam menyelesaikan isu ekonomi, politik, sosial dan kesihatan yang dihadapi negara, kesan penularan pandemik COVID-19.

Dr. Mahathir yang juga Pengerusi Penaja Parti Pejuang Tanah Air (PEJUANG) mencadangkan penububuan badan seperti MAGERAN ketika menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, hari ini.

Kami tidak sebut siapa akan mengetui, tapi sebab saya ada di situ, saya tawarkan perkhidmatan saya. Tapi kalau Mageran hanya boleh dibentuk berdasarkan cadangan Kerajaan, saya ragu Kerajaan akan mencadangkan Mageran, sudah tentu bukan bersama saya,” katanya dalam satu sidang akhbar selepas menghadap Al-Sultan Abdullah di Istana Negara hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya siapakah yang layak untuk mengetuai badan seperti Mageran sekiranya ditubuhkan.

Sementara itu Dr. Mahahtir memaklumkan beliau mencadangkan penubuhan itu kepada Al-Sultan ABdullah bersandarkan kejayaan penubuhan Mageran pada 1969 yang diketuai Timbalan Perdana Menteri ketika itu, Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein.

Mageran ditubuhkan ketika itu bagi menyelesaikan masalah politik yang dihadapi dan bagi memastikan negara kekal stabil untuk tempoh panjang.

Selain itu, katanya, badan seperti Mageran lebih mampu memastikan jumlah jangkitan dan kematian ketika ini berkurangan kerana ia bukan saja dibarisi ahli politik, malah teknokrat seperti pakar epidemiologi dan seumpamanya.

“Saya bangkitkan kemungkinan mewujudkan badan khusus seperti Mageran pada 1969. Saya cadangkan kerana kita dapati Mageran yang ditubuh dulu, diketuai Tun Abdul Razak berjaya tangani masalah politik ketika itu.

“Ia diselesaikan dengan Tun Abdul Razak menjemput parti lawan menyertai kerajaan, beliau dapat tarik PAS, Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Parti Progresif Rakyat (PPP) untuk bekerjasama dengan kerajaan.

“Tun Abdul Razak juga cadangkan Dasar Ekonomi Baru (DEB). Melalui cadangan ini, beliau berjaya menstabilkan politik dalam negara dan memerintah dengan majoriti lebih kuat,” katanya.-





IMG_20210611_035136.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 11-6-2021 04:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Tengok muka pemimpin sembahan korang ni pun takda nur iya.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 04:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Akak tak faham apa yang atok obses sangat dengan kuasa dan dunia.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 04:17 AM From the mobile phone | Show all posts
I sokong! Lepas tu naib timbalan bg dekat najib
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 04:20 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 11-6-2021 04:15 AM
Akak tak faham apa yang atok obses sangat dengan kuasa dan dunia.

Kwn iol kata dia nak pulihkan kesan2 yg dia buat dlu. Haha iol pun sangsi jgak.  Yeke tidok. Sbb dia pun dah Kaya raya
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 04:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Langkah pemulihan abah Yang sedia ada tak okay ke apa..
asalkan bawa kebaikan iol okay. Kalo bermotif politik je, tak bestlah gtuw.
Apa kata atok baik guna harta atok Bantu rakyat. Mcm banyak jeewww..
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 04:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Drmu replied at 11-6-2021 04:20 AM
Kwn iol kata dia nak pulihkan kesan2 yg dia buat dlu. Haha iol pun sangsi jgak.  Yeke tidok. Sbb d ...

Dia ni dah seperti helikopter parent dari dulu - suma dia nak masuk campo, suma dia nak kacau, sampai rosak 'anak' tu dibuatnya. Ai tak caya dia hada niat baik nak pulihkan itu ini. He's simply too selfish to do that.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 04:55 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 11-6-2021 04:44 AM
Dia ni dah seperti helikopter parent dari dulu - suma dia nak masuk campo, suma dia nak kacau, sam ...

I agreed....org kata tun masih lg diperlukan..otak dia yg terbaik..i kata bullshit..50 yrs ago might be but not now..tgk je idea dia masa jd pm ke 7..revert to old ideas...dia suka mencapub dan nak kuasa je ...xde kuasa x sng duduk . Walaupun dia selalu kata dia x masuk campur kontrak bisnes anak2 dia tapi waktutu dia pm ..siapa berani lawan arus kot..alangkan masa khir toyo br jd mb..tnb and all gov agencies msg2 berebut majukan sabqk bernam..tu baru yg kecil...yg besar2 lg lah..
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 05:32 AM From the mobile phone | Show all posts
jas7512 replied at 11-6-2021 04:55 AM
I agreed....org kata tun masih lg diperlukan..otak dia yg terbaik..i kata bullshit..50 yrs ago mig ...

Zets why. Tahun 2021 dah ni. Gila ka masih nak guna approach 30-40 tahun lepas? Eh sedangkan dunia pendidikan 'dipaksa' untuk berkembang selari dengan zaman - yang ummah tetap nak dunia politik dok gitu2 jah level atok2 ka abah2 meka 30-40 tahun lepas dah kenapa? Younger people perlu naik atas la. Though dikutuk but ai think time will prove them.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 05:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Drmu replied at 11-6-2021 04:20 AM
Kwn iol kata dia nak pulihkan kesan2 yg dia buat dlu. Haha iol pun sangsi jgak.  Yeke tidok. Sbb d ...

takde pun nak pulihkan, masa naik semula jd pm7 dulu apa dia buat? buat rakyat makin meluat dan rasis dapig makin menjadi2 lepas dapat kuasa ada la
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:03 AM From the mobile phone | Show all posts
RED 666 replied at 11-6-2021 05:55 AM
takde pun nak pulihkan, masa naik semula jd pm7 dulu apa dia buat? buat rakyat makin meluat dan ra ...

Tulah.. cukuplah iol kne scam dgn manifesto nya
Dlu iol dgn kawan punyalah happy sorak2 tgk kputusan byk pH mng Dan Kami berdoa sama2
Ternyata nan hado ..Makin hazab je iol Rasa
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Bnyk2 sgt body pun hasilnya x seberapa jgk. Mkn umpamanya, at last dia bg power kat miti utk playsafe. Pastu dia salahkan miti walhal dia yg bg power kat miti. Nmpk x politik selamat pak mail? Lps tu bila da berjaya nama dia sorang yg
naik.

Aku tgk mkn ni x ubah mcm badut yg buat lawak.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:11 AM From the mobile phone | Show all posts
No PH .....kaki menipu
No PN....serpihan PH
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:12 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 11-6-2021 04:44 AM
Dia ni dah seperti helikopter parent dari dulu - suma dia nak masuk campo, suma dia nak kacau, sam ...

Harap bijan boleh senyapkan dia. Bijan nmpak function sekarang heol nmpak lbih berkaliber skit dri atok sekarang ni
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Drmu replied at 11-6-2021 06:03 AM
Tulah.. cukuplah iol kne scam dgn manifesto nya
Dlu iol dgn kawan punyalah happy sorak2 tgk kp ...

dah la hazab manifesto byk x mampu nak tunai tambah lagi dgn keangkuhan atuk dan sikap rasis dapig selalu cari pasal dgn org melayu makin bertambah hazabnya
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Habis la adik2 kena ikat perut
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Avengers Endgame...
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Cukupla dia jd PM masa PH dulu... hancur Malaysia dan hancur kebanyakan hati rakyat Malaysia ..
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:49 AM From the mobile phone | Show all posts
betul kata org aku dgr mahathir akan jadi pm kali ke tiga .. jika mahathir jdik pm kali ke tiga anwar,najib,zahid chekmate
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2021 06:58 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 11-6-2021 04:15 AM
Akak tak faham apa yang atok obses sangat dengan kuasa dan dunia.

Sejenis penyakit mental jugal nii.. ade yg horders..ade yg gila jln jln tanpa arah.. ade yg dengo nmpk hantu.. ade yg demebtia.. ni pikir kuasa kuasa.. yg sorg lago pm pm pm.. koh koh.. senua spesis gila ni nyusahkan org.. kalo jagung amikk ini org gila abisss
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list