Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
12Next
Return to list New
2857
View
35
Reply

Tak Payah Menyanyi Guna Auto Tune Sangatlah! - Ezuwan Ismail Sindir Aliff Syukri

[Copy link]

Author: rikuren       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-5-2021 01:19 PM | Show all posts |Read mode



"Aku rasa suara aku lagi sedap daripada suara 'Datuk' tu lah. Better banyak daripada dia.. kot yang pasti suara aku tak perlu auto tune ya.. original dari tekak... Nyanyi live pun sedap.. tapi tahap keyakinan Datuk memang melampaui batas sampai terpelanting penyanyi lain."


Demikian antara kandungan hantaran berbaur sindiran di akaun Instagram pereka fesyen terkenal, Ezuwan Ismail terhadap usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri yang baharu sahaja tampil dengan lagu raya berjudul 'Lala Raya'.




  



Memetik laporan utusantv.com, Ezuwan ketika dihubungi, tidak menafikan entri yang diluahkan itu sememangnya ditujukan kepada ahli perniagaan itu.


"Dia banyak mengeluarkan lagu tetapi masih tak ada peningkatan. Lebih baik tak payah menyanyi sebab dah memang tak boleh menyanyi pun. Saya tahu dia banyak duit tapi rasanya cukuplah, lebi baik fokus pada perniagaan dan buatlah perkara viral macam selalu," ujar Ezuwan.


Tambah Ezuwan, dia pernah bertemu dengan Aliff di beberapa majlis tertentu dan tidak menafikan jika mereka mempunyai hubungan baik sebagai rakan.




Kredit foto: Utusantv.com - Ezuwan bersama komposer S. Atan




Saya mengenalinya dan masing-masing pernah bersua serta bertegur sapa di beberapa acara.

"Tak salah untuk saya menegur. Sampai bila nak biarkan dia berfantasi buat perkara yang tak perlu seperti menyanyi. Ya, dia berduit dan kaya tapi lebih baik laburkan kepada hal yang menguntungkan.

"Saya pun menyanyi berpaksikan ukur baju di badan sendiri. Setakat berangan biasa-biasa itu, adalah. Jauh sekali nak bertanding di Anugerah Juara Lagu sebab saya seorang yang realistik, tegasnya.



Sudah menjadi trend seseorang mencari publisiti di laman sosial dengan melakukan perkara tidak disukai ramai. Ini kerana bagi mereka, publisiti buruk tetap satu publisiti.


Apapun selamat maju jaya Ezuwan! - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 9-5-2021 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia buat sbb views YT dia tetap tinggi. Nama dia tetap disebut.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Elok je kawan tu trending
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:53 PM | Show all posts
asal suara dia pon mcm xsedap di telinga i.. mcm suara org tua je
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko pun 2 5 je alahaiiii!!!
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Toklip nyanyi bukan utk jual suara abg oi..Dia jual diri, utk trending, tular, viral, views & coverage..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Knpa dia pun nk jd pnynyi?
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko pun sama, teruskan je lah jahit baju tu. Sibuk nak menyanyi
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Rasanya lagu alip syukri tu kalau tak tgk mv dan kita tak tahu tu dia yang nyanyi. Okah je sedap dan terasa kemeriahan raya masa pkp nk
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 03:31 PM | Show all posts
tepek la lagu raya baru alip sukri tu kat sini... iols nk dgr jugak tambahkan view heshe
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah la nak giler glamer lepas tu kutuk dato alif
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
sleepandream replied at 9-5-2021 03:31 PM
tepek la lagu raya baru alip sukri tu kat sini... iols nk dgr jugak tambahkan view heshe

https://youtu.be/p9BMkX1xyg4
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Basic nya suara heshe...monotonous sangat..xde beza part low note, middle not, high note...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 06:42 PM | Show all posts
kenapa nak gelemer perlu kutuk2 ... hmm
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 07:06 PM | Show all posts

haiyoooo tak sedapppp....cuci balik telinga iols dgn lagu raya lain
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya hampun suara kau pun.... Dahla whoareyusss sangat
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 07:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Hi Pot,  meet Kettle..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedap2 sora ko pon kena menumpang gak nama dia nak viral
Kalau ko tak kait dgn dia siapa pon xkenal ko
Aku pon tak kenal

Pada aku senang je duit dia suka hati dia lah
Ko tak nak dengar tak yah dengar
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
biozipstar replied at 9-5-2021 06:42 PM
kenapa nak gelemer perlu kutuk2 ... hmm

Tumpang glamer
Senang keje
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 08:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg ko nak ambik port datuk pprt tu dah kenapa.. dia nak buat duit je dgn viralkan lagu x sedap dia.. bukan nk jd penyanyi pun.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list