CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Lagubestbest

[Tempatan] RAYA 2021: Bil Kenderaan Ke Utara & Pantai Timur Meningkat

  [Copy link]
Post time 17-5-2021 07:14 AM From the mobile phone | Show all posts
sqlite3 replied at 9-5-2021 06:28 AM
Kenyataan tu mitos sahaja. kedua2 raya disambut meriah. Tak ada beza sambutan raya antara aidilfit ...

bukan mitos... yg kau nampak tu sekarang... sskjp dah merata2 di. malaysia.. raya haji meriah masa sskjp masih ramai. dlm negeri. sekitar tahun 60an hingga hujung 80an..aku sskp aku taulah...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-5-2021 07:16 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 9-5-2021 07:01 AM
Aku dh tau lama dah...sskjp mmg suka beraya...raya cina, raya india, hari gawai, hari pekerja, kri ...

ini zaman sekarang kau nampak
u keargi aman 70an sampai awal 90an..masa tu pas tak. memerintah kelantan lg

cerita pasal tahun 2000-2010 memanglaaa raya puasa meriah.. dah cuti dpt raya puasa ja ditambah budaya korang kami dah serap dah
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2021 07:17 AM From the mobile phone | Show all posts
alesandra replied at 9-5-2021 08:00 AM
Sampai satu tahap tu ..kami yg non kelantanese ni rasa  diri ni x Islamic enough sbb beraya sakan  ...

ini. amalan asalnya dari indonesia. diorang mana sambut raya haji sangat pun
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2021 07:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Lolalala replied at 9-5-2021 10:06 AM
Mungkin negeri pertama yg akan berguling dekat luar spital dr negeri ni kot. Kemain jd keyboard wa ...

kita tgok nanti negeri. mana. nak berguling..
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2021 08:59 AM From the mobile phone | Show all posts
mana berita kenderaan dari arah timur selatan utara diarah patah balik ni... takkan tade
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2021 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing replied at 17-5-2021 07:16 AM
ini zaman sekarang kau nampak
u keargi aman 70an sampai awal 90an..masa tu pas tak. memerintah k ...

Apesal pulak tuduh budaya org luar diserap umah kelate? Takde sapa pun suruh serap, dah kalau tau budaya org luar tu tak sesuai dgn keislaman serambi mekoh , awatnya pi serap?..ujung2 duk salahkn negeri2 tmpt korg carik rezeki yg jahat..
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2021 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 17-5-2021 09:04 AM
Apesal pulak tuduh budaya org luar diserap umah kelate? Takde sapa pun suruh serap, dah kalau tau  ...

apa salah serapbudaya luar? yg kau rasis dan meroyan tak ingat ni kenapa pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2021 03:29 PM | Show all posts
yg bpusu2 tu semua org yg PJJ ka?hmmm
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-5-2021 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing replied at 17-5-2021 03:26 PM
apa salah serapbudaya luar? yg kau rasis dan meroyan tak ingat ni kenapa pulak..

Dah ko kata budaya org luar sskjp serap, mcm budaya org luar ni jijik sgt...pikir sendiri la sapa yg rasis
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 17-5-2021 04:01 PM
Dah ko kata budaya org luar sskjp serap, mcm budaya org luar ni jijik sgt...pikir sendiri la sapa  ...

jijik apa pulak.. pertembungan budsya biasalaaa.. korang suka raya sampai sebulan vs kami rsya sehari saja
jd bila ramai hijrah.. kerja mestilah cuti tu utamakan raya puasa.. jd raya haji tak. mrriahlah mcm dulu kalau semua cuti dan balik kg masa raya puasa saja.. jd kami terikutlah budaya luar... mcm ni pun salah ke
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2022 07:58 AM | Show all posts
knp thread lama up balik?
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2022 09:03 AM | Show all posts
sekngucing replied at 18-5-2021 12:29 AM
jijik apa pulak.. pertembungan budsya biasalaaa.. korang suka raya sampai sebulan vs kami rsya seh ...

Raya bukan lagi sebulan dah, hanya beberapa hari aje..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 01:56 PM GMT+8 , Processed in 0.123472 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list