CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Lagubestbest

[Tempatan] RAYA 2021: Bil Kenderaan Ke Utara & Pantai Timur Meningkat

  [Copy link]
Post time 9-5-2021 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada sjr kan kat area gua musang. Ramai yg diarahkan patah balik sbb xde valid reason.. Xde kebenaran pun. Betapa degilnya lah dorg ni.. Sanggup selfish keras kepala tak pedulik hape nk balik raya gak

Utk set yg degil2 ni.. Biar gini jadinya. Drive penat2 pehtu patah balik je. Frust menonggeng. Patutnya saman je dorg ni. Baru ada akal kot
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
bakingsoda replied at 9-5-2021 01:23 AM
sape la lahanat yg menipu pasal raya haji lagi meriah dr raya pose tu. yg sebetulnya sambutan raya ...

Dua2 raya pun meriah masalahnya, meriah balik kampung. Serabut aku klu musim cuti di kelate tuh, jammed sepanjang cuti.

Aku mmg niat taknak balik kelate klu time raya,alhamdulillah dah 2 tahun makbul..haha
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 9-5-2021 08:08 AM
gomen abahcow lebih pentingkan xtvt henjut menghenjut sesama laki bini pjj drpd parents yg tgh naz ...

Well said…..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Patah balik je ? Saman la bodoh. Sah2 seantero malaya dh umum tak boleh rentas negeri !

Ternyata ummah kelantan who r yuss kan jah fatwa mufti who r yusss yg rentas negeri tu harom. Harom jadah khuenst negeri acah2 islamik
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
bakingsoda replied at 9-5-2021 09:23 AM
sape la lahanat yg menipu pasal raya haji lagi meriah dr raya pose tu. yg sebetulnya sambutan raya ...

Sama je sis diorg punya raya haji dgn negeri2 lain..aku still x faham bila jumpa org yg x prnh gi sskjp tp dok claim tau sgt...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:08 AM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 9-5-2021 08:08 AM
gomen abahcow lebih pentingkan xtvt henjut menghenjut sesama laki bini pjj drpd parents yg tgh naz ...

Kalau x de aktiviti henjutan tu acaner nk melahirkn generasi baru
Nnt negara jd negara tua
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
soslaili replied at 9-5-2021 07:53 AM
raykat semenanjung selatan tak balik raya ke?

Sskjp pun ramai yg keje kat selatan & pulau singa
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 9-5-2021 10:46 AM
Dua2 raya pun meriah masalahnya, meriah balik kampung. Serabut aku klu musim cuti di kelate tuh, j ...

Kannn...asal cuti je jam jalan kt sana, dah la jalan kecik, ummah pulak masing2 ada kete wpun nk byr duit rmh pun x mampu..gigih perabis duit isi minyak semata2 nk lawat waris..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 11:19 AM | Show all posts
hurm memang tak adil sebenarnya pjj dpt balik...dah la every week....kalau se month sekali takpe juga

mesti lah jeles....deme dapat balik jumpa laki/bini, jumpa mak pak sekali dalam pakej rentas negeri deme tu
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
aechae replied at 9-5-2021 07:54 AM
Ada budak comp iols cuti skolah dh blk klante seminggu lbih alasan knduri kawin, pastu iols ternmp ...

I nmpk kat komen2 byk.menipu kata setahun tak balik , dua tahun tak balik jumpa mak
Kenapa masa bole rentas negeri bulan 6 & 12 tahun 2020 ko tak balik.. mmg nak maki je
Salah sorg yg tak balik tu si syed muzaffar syukur tu.. konon setahun x jumpa. seremban bukannya jauh. Ko balik hari pun boleh jumpa mak mntua kat seremban tu..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Bergosip replied at 9-5-2021 12:48 AM
start sabtu, ahad ke minggu depan. ramai parents kena ambik anak dari sekolah asrama, matrikulasi. ...

Patut la byk kereta. Tak terfikir pulak. Sbb asyik dgr org cerita dpt kebenaran sbb mengaku pjj.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Seronoknya dgr orang dpt balik kg.yg dah dpt kebenaran rentas negeri tu jaga la SOP elok2..jgn la penting kan diri sendiri.dok umah elok2 ngn family
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Kes sgt tinggi dan menakutkan. iols ada anak mmg tak berani nakg mall. Adalah g sbg parade baru ni cari vacuum, then terus balik .
Mall besar mmg takg. Tak larat nk tawaf dah tua2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 12:25 PM From the mobile phone | Show all posts
bakingsoda replied at 9-5-2021 09:23 AM
sape la lahanat yg menipu pasal raya haji lagi meriah dr raya pose tu. yg sebetulnya sambutan raya ...

Ini bukan persepsi mmg dari kecik lagi  dengar  ore2 kelantan,ganu yg ckp
raya puasa ni sambut biasa2 je .acah2 sesendu org ereb yg sambut  raya puasa lepas solat raya  terus tido gituuu.sambut raya haji lgi meriah dari negeri lain tu mmg biasa dengarlah.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Sskjp ni mmg jenis gelepar..Yang mak duk dengan dia pun bagi alasan rindu nak Raya kampung. Kat KL tak sedak katanya. Org KL Yang biasa berjaya kat bando ni lg rasa semak dgn puak sskjp ni.
Dapat kebenaran rentas negeri anta anak ke asrama..pegi lencong balik kg lepas tu berlagak tayang kat FB. Baso bodo la.

Lepas tu meroyan kat FB kena PKP. Dah puok2 mu hok bengong!
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 12:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Barbis laa!!kt kuantan aku pelik byk keta plat T ngan D msuk sini! Pastu yg lari dr PKPD tu owner kedai makan kt bando. Aku smpt skrinshot. Tgh mlm td, dh xde status tu. Barbisss!selfish!!!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 12:51 PM From the mobile phone | Show all posts
tgk news arini 500 keta yg masuk kelantan dh kena halau balik..awat degil sgt ni..mcm nk tau jer yg balikk tu dorg punya level edu tu tahap mana..umo berapa? kalau ye pun xsyg diri..sygi la mak ayah yg kt kg tu..yakin ye clean dr virus..
geramm ok sbb kalau nk guna alasan rindu mak ayah..i pun rindu gak..nk dkt sthn xbalikk..dh la i kategori budak lg khennn..logik la kalau baya i ni meroyan nk balikkk..tp elokkk jerrr i dgr ckp
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 12:59 PM From the mobile phone | Show all posts
mamarock replied at 9-5-2021 06:08 AM
Yang nak balik Kelantan ni memang tak risau jangkitan Covid ke? Dengan bil kes yang meningkat, jug ...

Nanti tuduh kita takut virus drp takut tuhan
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
234126 replied at 8-5-2021 11:39 PM
aik PJJ bagi balik? Yang ayah nazak mak sakit terlantar tak dibaginya balik kena tunjuk surat itu in ...

Dah lama aku duk pikiaq kat mana relevannya benda ni..dah bagi rentas depa p merata..yala balik nak memantat jah pastu p jalan2 pulak yela dah rentas negeri kan
balik opis bawak c19 sekali..kisah benar yer
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
rakyat malaysia lembik dan pasrah sampai 2024 ye jadi chihuahua... nmpk mcm garang tapi pengecut
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-12-2022 02:52 AM GMT+8 , Processed in 0.135001 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list