CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: Lagubestbest

[Tempatan] RAYA 2021: Bil Kenderaan Ke Utara & Pantai Timur Meningkat

  [Copy link]
Post time 9-5-2021 12:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Suku sakat kayangan Neelopak je dah 300 kereta, belum lagi suku sakat kayangan.Chiti Noorhalija ada lebih 500kereta. Tu lah sebabnya betambah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 12:51 AM From the mobile phone | Show all posts
evlinne replied at 8-5-2021 11:09 PM
Babilah sskjp dgn ganung sek kito mandi lanje ni
Kalau x menyusahkan orang memang x boleh ke
Orang ...

Cubaan balik beraya di Kelantan gagal, lebih 100 kenderaan diarah patah balik
Muhafandi Muhamad
Mei 8, 2021 22:12 MYT
Cubaan balik beraya di Kelantan gagal, lebih 100 kenderaan diarah patah balik
Bilangan kenderaan yang ingin masuk ke Kelantan di laluan berkenaan meningkat sejak jam 9 pagi tadi, namun kebanyakan mereka diberi kebenaran. - Gambar/ Astro AWANI
GUA MUSANG: Lebih 100 kenderaan yang cuba merentas negeri tanpa kebenaran ke Kelantan dipercayai untuk pulang beraya diarah berpatah balik di Gua Musang, sepanjang hari ini.
Semua mereka ditahan di sekatan jalan raya (SJR) di Kilometer 7, Jalan Gua Musang-Kuala Lipis berhampiran Kampung Tanah Putih Gua Musang, di sini, sehingga jam 6 petang.
Ketua Polis Daerah Gua Musang, Superintendan Sik Choon Foo, berkata pihaknya mengarahkan mereka berpatah balik selepas gagal menunjukkan surat kebenaran merentas negeri.
Beliau dalam pada itu, menasihatkan perantau yang berada di luar Kelantan supaya tidak mencuba nasib merentas negeri untuk pulang beraya di kampung.
"Kita menasihatkan anak Kelantan yang berada di luar negeri supaya janganlah cuba nasib masuk balik ke Kelantan untuk sambutan hari raya tahun ni.
"Ini adalah menjadi tanggungjawab sosial kita yang berada di luar supaya bersama-sama dengan pihak kerajaan untuk memutuskan rantaian COVID-19 yang kian meningkat saban hari," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.
BACA: Permohonan rentas negeri meningkat 100 peratus - KP
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 12:52 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 9-5-2021 12:46 AM
Suku sakat kayangan Neelopak je dah 300 kereta, belum lagi suku sakat kayangan.Chiti Noorhalija ada  ...

dah kena patah balik
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau nak rentas negeri,kena PJJ. Senang la lulus.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Fail terok cara #kerajaangagal handle cocid..selatyaknyalah kena gelak dgn indon
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Raya kat kl syok apa... jimat duit xyah bagi duit raya kat anak2 buah ...layan je tv...hahahahah apadahal....masa nih lah nak releks dari tekanan keja.. rehat...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Adakah mungkin adanya isu integriti di pihak pemberi kelulusan dan pihak pemohon kelulusan?
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:11 AM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 8-5-2021 10:31 PM
Dah 3 hari aku kat rumah tak keluar lgsg ni. Adoila tolonglah dengar cakap manusia oii.Panggil b ...

Mmg bongok pun.. Aku dsh ilang sabar skrg ni.. Makin bongkok ko.. Mati2 dia org x percaya ke covid.. Beria kata x de pun yg mampos terguling2 tepi jalan.. X de pun tergigil2 tepi jln.. Menyampah aku tau.. Bodo x boleh nk di ajar dah.. Kesian org lain yg beria2 nk bg dia org hidup.. Diri sendiri x syg diri sendiri
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 05:41 AM From the mobile phone | Show all posts
mclaren replied at 8-5-2021 11:23 PM
Boleh lepas sebab mula tak boleh rentas 10 Mei kot? Sebab tu kot lepas?

Tapi tu lah harap nant ...


Tak boleh rentas negeri berbulan dah. Bukan baru start 10 mei. Lagi2 pantai timur kes tengah mencanak naik.
10 mei tu untuk negeri bukan pkp, rentas daerah pun tak boleh.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Penting sangat ke balik kg beraya? Tahan je laa sabar sikit lepas kes turun.... ni angka selangor beribu kes sehari mmg takde otak duk gigih nak merentas sambut raya
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:52 AM From the mobile phone | Show all posts
100 je kereta yg kena patah balik dari beribu2 tu?
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Lula2 replied at 9-5-2021 05:41 AM
Tak boleh rentas negeri berbulan dah. Bukan baru start 10 mei. Lagi2 pantai timur kes tengah men ...

Thanx.

Tu lah sebab tak habis2 pkp tapi perlaksanaan half baked lps pkp 1.0, dah confused dan tak tau dah apa sebenarnya rules nya, caca merba sgt. Sebab  tgk sevelum ni ramai sangat merayap merata malaya.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada sskjp ni siap brag dapat rentas negeri alasan pjj.. Suruh bini balik awal dengan kakak, pastu dia balik sorang kendian.. Keji la perangai!! Lepas pulak tu!!
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau yg bawak budak2 dalam keter tu mohon suruh patah balik.. Sah2 menipu..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:57 AM From the mobile phone | Show all posts
dee4ellese replied at 9-5-2021 05:55 AM
Ada sskjp ni siap brag dapat rentas negeri alasan pjj.. Suruh bini balik awal dengan kakak, pastu di ...

Report la uolss
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 06:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Terok betul geng degil ni...nknjgk blk..i dah lama tk blk kg weiiii
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 06:08 AM | Show all posts
alesandra replied at 8-5-2021 09:59 PM
selama ni dengar jugalah set2 klate neh sembang gegar yg raya puasa neh tak sehebat,semeriah mcm ber ...

Yang nak balik Kelantan ni memang tak risau jangkitan Covid ke? Dengan bil kes yang meningkat, juga terdapatnya varian baru yang ganas tu
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 06:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Kita sebagai manusia kena ada sifat sendiri mahu ingat dan janganlah terlalu selfish
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 06:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by adelea at 9-5-2021 06:17 AM
alesandra replied at 8-5-2021 09:59 PM
selama ni dengar jugalah set2 klate neh sembang gegar yg raya puasa neh tak sehebat,semeriah mcm ber ...


Kalau ckp x bedegar2 .. bukan kelatam la mek ...

Member aku selama xde pandemik sanggup OT on hari raya dr jumpa mak and kumpul adik beradik

Bila ramai2 xde tempat nak tido dia kata ..
So dia akan blk seminggu lewat ... Nak elak jam kata dia ....

Tiba pandemikkk tiap bulan meroyan nak balik kmpg
.. tetiba belum raya up rindu ketupat mak... Apooo ? Hipokrit much  
Padahal ... Org lain tiap bulan balik kmpg .. dia xde heran pon .. sampai kita bising memekak baru dia balik... Syg cuti and sayang duit sbb nak balik kelatam jauh .... Padahal .. gaji dapat masuk asb semuanya .. makan pon bercatu sampai badan kurus sekerempeng .. pakaian pon x beli .. sbb bazir ... Pakai la spender bra koyak , tudung koyk suar koyak .. macam peminta sedekah ....
Org bising pkn x guna ... Xde dia heran
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 06:18 AM From the mobile phone | Show all posts
ina_na replied at 8-5-2021 10:18 PM
Korang balik la kg.. Aku mmg x balik...raya ni biar la aku ber pkp.. Aku kalo boleh nk kurangkan ris ...

Betul. Bukan setakat sebar atau dapat covid ke org lain, tapi takut terkena mak bapak, sanak sedara sendiri baru ada akal dah terlewat dah la.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-10-2022 03:35 AM GMT+8 , Processed in 0.072866 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list