Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
9408
View
97
Reply

Ada Apa Dengan Redza Rosli Dalam Tak Sempurna Mencintaimu

[Copy link]

Author: piao       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-4-2021 04:33 AM | Show all posts |Read mode
Bertuah sungguh Redza...



DRAMA bersiri Isteri Untuk Diiktiraf yang ditayangkan pada Ramadan dua tahun lalu berjaya mengangkat nama pelakon Redza Rosli.

Tuah sekali lagi menyebelahi pelakon bernama sebenar Ahmad Redza Rosli ini apabila drama bersiri Tak Sempurna Mencintaimu kini menemui penonton menerusi slot Akasia TV3.

Justeru, Redza, 29, menganggap dirinya bertuah kerana lazimnya drama yang ditayangkan pada waktu perdana ini akan mencatat bilangan tontonan yang tinggi.

"Alhamdulillah, drama lakonan saya dua kali ditayangkan pada bulan puasa dan dapat 'feedback' yang baik. Syukur setiap karya dan watak lakonan saya dengan gandingan berbeza iaitu Elvina Mohamad (Isteri Untuk Diiktiraf) dan Intan Najuwa (Tak Sempurna Mencintaimu) diterima masyarakat dan penonton,

" katanya yang gembira dengan apa yang dikecapi.

Redza mengakui tidak cepat berasa selesa dengan kedudukannya sekarang dan sering belajar pelbagai perkara baru dalam karier.

"Saya sering kaji watak yang nak dibawakan. Juga kena banyak bertanya dan berkongsi benda baru. Apabila kita ada benda ini, Insya-Allah setiap apa yang kita buat semuanya akan jadi ikhlas.

"Selain itu, saya juga sering menjaga disiplin, tepati masa, jaga mulut dan buat orang keliling kita senang sebagai cara untuk kekalbertahan dalam bidang lakonan,"katanya.

Redza yang kini terbabit dengan penggambaran drama Kekasih Hati Mr Bodyguard arahan Nizam Zakaria mengakui sukar mengukur popularitinya.


BERSAMA Intan Najuwa dalam satu babak Tak Sempurna Mencintaimu.

"Tak tahu bagaimana nak cakap kerana saya hanya bekerja. Jadi, tak tahu macam mana rasa dia. Namun, saya bersyukur kerana semua orang beri kata-kata positif, kata-kata semangat dan sokongan sepenuhnya lagi-lagi peminat saya, Redza Rosli Supporters.

"Saya juga tak terlalu cerewet pilih watak lakonan. Tapi, kalau boleh saya nak bawa watak yang tak pernah buat dan mencabar kemampuan saya," katanya yang akan memberikan yang terbaik terhadap watak yang ditawarkan.

Redza berkata, dia tidak terikat dengan sesebuah produksi dan berpengalaman berlakon dengan pelbagai syarikat produksi.

"Saya tak kisah kerja dengan mana-mana produksi. Bila mereka panggil, saya akan teliti serta ambil jalan cerita, drama dan watak yang terbaik. Sebabnya bila jalan cerita itu terbaik, drama akan sukses bila kita buat dengan ikhlas. Perasaan mudah rasa puas hati juga tiada dalam kamus hidup saya.

"Setiap hari saya letakkan diri sebagai orang baru yang ingin belajar benda baru dan belajar satu benda yang di luar kemampuan saya serta satu benda yang tak pernah saya buat," katanya.



MENGIKUTI kelas lakonan dengan Ellie Suriatie sekiranya ada kelapangan.
Dia tidak pernah meletakkan dirinya sudah berada pada tahap yang bagus dalam karier.

"Saya akan belajar dan terus belajar lagi. Saya kerap juga mengikuti kelas seni lakon untuk memantapkan lagi lakonan. Cuma buat masa ini saya kurang berpeluang hadir kelas kerana jadual agak padat. Baru-baru ini saya pergi kelas anjuran Ellie Suriatie," katanya.

Ditanya pengalaman berlakon pada bulan Ramadan, Redza menyifatkan ia sesuatu yang mencabar.

"Penggambaran di luar dengan cuaca yang kadangkala panas sangat mencabar dan buatkan saya cepat rasa dahaga. Lebih lagi penggambaran saya sekarang babitkan kandang kambing, sawah padi dan rumah kampung. Memang sangat mencabar.



"Apapun saya anggap ini sebagai cabaran. Dalam dunia ini tak semuanya mudah. Namun jika niat betul dan cukup sahur segalanya dipermudahkan," katanya.

Memandangkan tidak dibenarkan rentas negeri, Redza tidak pulang meraikan Aidilfitri di kampung bapanya di Perak.

Dia hanya akan meraikannya di Petaling Jaya bersama ibu bapanya.

Sumber:https://www.hmetro.com.my

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-4-2021 05:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Bila terdengar suara dia mesti teringat Datuk pizz pairuz
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 05:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Shooting jauh2 smpai perlis tp satu loghat utara pon susah nk dgar. Baik shooting dkt flat pkns je
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 05:48 AM | Show all posts
caprut replied at 23-4-2021 05:42 AM
Shooting jauh2 smpai perlis tp satu loghat utara pon susah nk dgar. Baik shooting dkt flat pkns je

Tu aku selalu x paham.
Perlu eh shooting kt tmpt jauh2.
Rentas negeri.


Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:14 AM | Show all posts
Rimas tgk janggut dia.
Xkemas
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:29 AM | Show all posts
caprut replied at 23-4-2021 05:42 AM
Shooting jauh2 smpai perlis tp satu loghat utara pon susah nk dgar. Baik shooting dkt flat pkns je

si fendy bakri tu je kan guna loghat utara dalam citer tu...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:39 AM | Show all posts
aku bukak tv ritu adala ternampak si intan najuwa ni berlakon, cita apa xingat sbb cepat2 alih, tapi mak aii kepam sungguh muka dia dlm tu.. tapi laku pulak budak ni bukak2 tibi je muka dia.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:40 AM | Show all posts
kalo tak tgk muka...dgr suara tv je..aku ingat Zul Ariffin yang berlakon...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:40 AM | Show all posts
AshkieLa replied at 23-4-2021 10:29 AM
si fendy bakri tu je kan guna loghat utara dalam citer tu...

si anak dok cakap loghat utara, yang maknya lydiawati tu cakap biasa ajer.tak kena sungguh
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:45 AM | Show all posts
rambut dia ni. bole cuba dah tukar style lain. rasa pelik tengok rambut kikis tepi atas lebat meninggi.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
tipah89 replied at 23-4-2021 02:39 AM
aku bukak tv ritu adala ternampak si intan najuwa ni berlakon, cita apa xingat sbb cepat2 alih, tapi ...

Dia pandai berlakon i rase.. tapi muka mmg kg.com.. mmg sesuai watak2 org kampung.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Redza ni ada aura berlagak cam anak cyst yg sulung tu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 10:56 AM | Show all posts
edoraixora replied at 23-4-2021 10:40 AM
si anak dok cakap loghat utara, yang maknya lydiawati tu cakap biasa ajer.tak kena sungguh

memang caca marba citer tu..
sebelum tu scene si melissa tu nak bunuh sirot atas wheel chair...
dia pergi jalan sebelah hero.. hero hanya merayu rayu je bukan nak terus hempok or buat ape yg patut...
pengarah lupa dah agaknya mcmana fitrah dan kekuatan lelaki kot...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 11:09 AM | Show all posts
drama isteri utk diiktiraf lagi best..yg ni mengarut ngarut..ntah pape...aku bukak sbb sambil tunggu berbuka je sambil main henpon
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 11:10 AM | Show all posts
ada rupa juga orgnya

tp pencapaian pun kena ada kalau tidak permepuan xbangga memiliki kamu

Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
baik tgk ramadhan pertama Edi.. dlm tu dia ok sikit. kekekekke
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 11:26 AM | Show all posts
iolss lagi suka dia dalam Leftenan Zana
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:01 PM | Show all posts
sakit hati tengok cerita ni.. sirat tu terlampau baik sangat dengan mak tiri dia.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:46 PM From the mobile phone | Show all posts
tipah89 replied at 23-4-2021 10:39 AM
aku bukak tv ritu adala ternampak si intan najuwa ni berlakon, cita apa xingat sbb cepat2 alih, tapi ...

Redza pon kelam gak hahah
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
rorygilmore replied at 23-4-2021 10:40 AM
kalo tak tgk muka...dgr suara tv je..aku ingat Zul Ariffin yang berlakon...

X sama langsung, suara redza mcm pizz peroz, lontaran dialog lak mcm pelakon dolu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list