Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
20465
View
304
Reply

'Akademik Je Tak Cukup' - Suhaimi Saad Ajar Anak Lipat Kain Baju Sendiri

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-4-2021 01:43 PM | Show all posts |Read mode
Sebelum ini, nama Suhaimi Saad sering menjadi sebutan kerana pendiriannya dirasakan tidak sesuai seperti enggan menghantar anaknya ke sekolah.


Terbaru, Suhaimi memberitahu dia memilih untuk mengajar anaknya melipat kain baju mereka sendiri.




Kredit foto: IG SS




Akademik sahaja tidak cukup untuk menjadikan anak-anak kita manusia yang berguna dan berjaya.


Dunia hari ini dipenuhi oleh ramai orang yang terpelajar dan berkelulusan, tapi kekurangan orang yang beradab dan berkemahiran.


Puncanya tidak lain tidak bukan kerana kurang iman dan amal yang benar di sisi Tuhan, katanya.




Kredit foto: IG SS




Pendirian Suhaimi itu turut mendapat persetujuan daripada pengikut laman sosialnya.


Malah, ada yang menginspirasikan cara Suhaimi mendidik anak mereka sebagai langkah yang terbaik.




Sumber: Suara Merdeka

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 22-4-2021 01:52 PM From the mobile phone | Show all posts
sesungguhnya aku berpuasa arini...
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 01:54 PM | Show all posts
skymania replied at 22-4-2021 01:52 PM
sesungguhnya aku berpuasa arini...

carut & maki dalam ati jer sekai.



Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 01:54 PM | Show all posts
huhuhu...aku yg berperlajaran ni arwah mak ajar aku macam nak lipat baju...
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 01:55 PM | Show all posts
Kalau SS ni jadi guru, cuba fikirkan
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Hok aloh



Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul la tu akademik sahaja tak cukup. Tapi kau sediakan tak untuk anak2 kau? Ke dah hantar anak2 ke sekolah dah.

Siapa la yang terinspirasi tu? Hurmm
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:01 PM | Show all posts
Mndonia lh ko Sohai. Hakpui.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:03 PM | Show all posts
ape ko ingat anak2 kami haters ko ni tak tau lipat kain?
kerja kerja rumah lebih daripada tu diorg dah tau buat sendiri walaupun kami hantar sekolah...

lain kali jangan dok dalam gua.
bawa2 bercampur gi masjid/surau.. then pergi kerja bergaul dengan orang.
baru luas pengetahuan tu bukan takat dalam rumah ko dan tenet...
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:05 PM | Show all posts
Anak dia akademik pun xde...
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Giler wartawan ni..lupat baju pun jadi gosip? Eh melody cr tak berita mcm ni?
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Hari nie tak cukup tenaga nk memaki.. hmm
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:05 PM From the mobile phone | Show all posts
belum tengok post dia lagi aku dah tau ayat first dia mesti "ss ajar anak-anak...(isi tempat kosong ikut silibus dia)"

betul dah memang itu pun baris pertama dia.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak aku semuanya duduk asrama penuh dan mrsm dan masuk uni overseas dan local...despite maknya yg keje dari kul 7am sampai 7pm dan selalu outstation dan hujung minggu pun keje

Semua pun khatam mengaji, boleh jadi imam terawih, lipat kain apatah lagi.

Apa ko nak jawab ss?
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:12 PM | Show all posts
habis ko ingat budak2 lain yg pegi sekolah tu xreti lipat baju ke?

gile!
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Knp tak masuk benang lama je. Semak aku tgk muka dia ni la.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka la tu ada benang baru utk dia. Mesti tersipu2 suka smbil gosok kepala
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:17 PM | Show all posts
Dalam seminggu mesti ada tred pasal dia ni.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
lipat kain pun jadi bahan anak die mengaji bertahun2 dan hampir saban hari tapi katenye tak penting utk khatam? anak org lain kecik lg dh khatam quran. yg si bongsu tu baru terkial die nk ajar iqra. si bongsu tu bole hafal lagu perawan atau janda? kejadahnye lagu mcm tu budak kecik yg nyanyi?

parents homeschool kan anak kt Malaysia ni ramai kot. elok je anak2 balancekan ilmu agama dan dunia.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2021 02:24 PM | Show all posts
memang betul akademik saja tak cukup..paling rugi sebab anak mu akademik pun tiada bukan setakat tak cukup...sian
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list