Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
18476
View
290
Reply

[Tempatan] TERKINI. KKM cadang rentas negeri sambut Hari Raya Aidilfitri ditangguh

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-4-2021 12:52 PM | Show all posts |Read mode
KKM cadang rentas negeri sambut Hari Raya Aidilfitri ditangguh
| | 15 April 2021
Dr Adham

KUALA LUMPUR - Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mencadangkan rentas negeri untuk sambutan Hari Raya Aidilfitri ditangguh.

Perkara itu dimaklumkan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba pada Khamis.

AKAN MENYUSUL

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 15-4-2021 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoiiiiii... Tak rentas pun tinggal..
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Bertabah la semua.. Welcome to my club
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-4-2021 01:05 PM | Show all posts
sarah82 replied at 15-4-2021 01:04 PM
Bertabah la semua.. Welcome to my club

ko duduk jitra
kampung pun jitra
boleh la ckp



Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi.. Aku doakan angpa semua dpt beraya dgn org yg tersayang tahun ni dan seterusnya..cukup la 2020 angpa semua raya dirumah tanpa keluarga dikmpg.

Yg penting kalau dpt raya tahun ni dan seterusnya.. Tolong jgn meroyan komplen ttg perangai ahli keluarga yg angpa rasa sakit sangat hati...
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 15-4-2021 01:05 PM
ko duduk jitra
kampung pun jitra
boleh la ckp

Aku skrg kat alor setar..tanah kelahiran aku.. Muahahahaha.. Tapi kan aku raya lone ranger.. 3 tahun sebelum ni aku raya dgn keluarga arwah tok Sharifah.. Skrg kan arwah dah tak ada.. Jadi raya sendiri la.. Maybe tak cuti sebab Dr anak opah tak bagi aku cuti... Tak apa la.. Janji triple gaji aku hari tu.. Muahahahaha.
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:09 PM | Show all posts
KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) hari ini mencadangkan rentas negeri untuk sambutan Aidilfitri pada bulan depan ditangguh.

Perkara itu dimaklumkan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba.

Selain itu, beliau berkata, bazar Ramadan juga akan ditutup jika terdapat kluster jangkitan dipercayai daripada aktiviti bazar.

Pada Sabtu lalu, Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata KKM perlu membuat pengumuman lebih awal berhubung rentas negeri sempena perayaan Aidilfitri ini.

Beliau berkata, ia berikutan keputusan sama ada membenarkan atau tidak orang ramai melakukan rentas negeri ketika perayaan itu adalah atas nasihat kementerian berkenaan.

Katanya, isu rentas negeri untuk pulang beraya adalah perkara utama khususnya apabila Ramadan tiba.

"Apabila mereka (KKM) membuat penilaian risiko, mereka tahu sekiranya buka, apa risikonya atau kesannya. Jadi kita tunggu daripada KKM sama ada boleh atau tidak rentas negeri sempena Aidilfitri nanti.

"Ia bukan kuasa kita...kita lihat apa yang berlaku dulu apabila kerajaan membenarkan dan rentas negeri dibuka, terdapat 31 kluster balik kampung, sebab itu KKM perlu berhati-hati kali ini.

"Kita akan umum dalam waktu terdekat kerana kita pun tidak mahu ganggu orang balik kampung, mahu beli tiket pesawat atau bas," katanya.

credit

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-4-2021 01:10 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Tangguh. Tapi menteri senang la nak rentas negeri atas kapasiti menteri dan dapat escort polis lg.

Pergi ke kedai membeli cincau.
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Ape beza xleh rentas dgn.....
Kluster sekolah?
Makan kat hotel/restoran?
Rentas utk psgn PJJ?

Yg pasti, marhain akan cipta 1001 alasan...
Utk rentas
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:53 PM | Show all posts
yang penting duit raya dr abah ada x ni?
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:53 PM | Show all posts
okla .. lg 10 hari nak raya ..aku try minta surat kebenaran..
bawak org tua dtg sini ...
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:54 PM | Show all posts
Nampaknya doa babu babu semalaysia  semasa tarawikh lebih didengari

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:54 PM | Show all posts
Pasti ramai dah jangkakan kenyataan macam tu akan keluar
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:55 PM | Show all posts
sarah82 replied at 15-4-2021 01:06 PM
Tapi.. Aku doakan angpa semua dpt beraya dgn org yg tersayang tahun ni dan seterusnya..cukup la 2020 ...

tq Sarah. aku nak balik kampung nak jumpa mak je. tu je harapan aku... mak tak nak duduk dengan anak-anak. dia sorang je kat kampung..hari tu kena kejar dengan beruk. pastu baru-baru ni, biawak pulak masuk rumah.
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
As expected takde la kuciwa sangatt
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
kasi je la rentas negeri
SOP pun mcm sial
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
prizadane replied at 15-4-2021 01:55 PM
tq Sarah. aku nak balik kampung nak jumpa mak je. tu je harapan aku... mak tak nak duduk dengan an ...

Huhuhu.. Kalau aku mmg susah hati tak sangga la.. Kesian kat mak ang.. Semoga mak ang dilindungi dari segala ancaman.
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 01:59 PM | Show all posts
haruslah replied at 15-4-2021 01:52 PM
Ape beza xleh rentas dgn.....
Kluster sekolah?
Makan kat hotel/restoran?

dan jangan lupa.. negara kita sbnrnya kan tgh darurat..

tapi macam semua boleh jer.. haha
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list