Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
3726
View
39
Reply

Terlepas Tangan Bapa, Budak 3 Tahun Lari Ke Tengah Jalan Maut Dilanggar Kereta

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-4-2021 10:59 AM | Show all posts |Read mode
DUNGUN: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun maut selepas dirempuh sebuah kereta dalam kejadian di Kampung Wa, di sini, malam tadi.


Dalam insiden kira-kira jam 8.30, mangsa, Mu'tahal Assalami, maut di lokasi kejadian selepas mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan anggota badan.


Ketika kejadian, mangsa bersama ahli keluarganya berkunjung ke sebuah restoran untuk menikmati makan malam.


Menurut bapanya, Assalami Ahmad, 61 tahun, dia bersama isteri dan tujuh anaknya baru sahaja tiba di restoran tersebut dari kediaman mereka di Kampung Jerangau.


Kredit foto: Awani





Ketika sedang memeriksa suhu badan, pegangan tangannya terlucut, lalu anaknya terus berlari ke tengah jalan.


Sejurus selepas itu, sebuah kereta jenis Perodua Kancil yang dipandu seorang wanita tidak sempat mengelak lalu melanggarnya.


"Saya sedang tulis nama, pegang anak sebelah, kemudian dia sentap tangan dan lari ke jalan, saya kejar tetapi tidak sempat.


"Kereta itu laju, kemudian melanggar anak, dia terpelanting. Saya angkat (tubuhnya) dan lihat anak sudah tiada," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dungun Supt Baharudin Abdullah ketika dihubungi mengesahkan kejadian.


Katanya, mayat mangsa dibawa ke unit forensik Hospital Dungun untuk bedah siasat.


Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan, APJ 1987. -CARI


Sumber: Awani

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 12-4-2021 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun.. Salam takziah buat keluarga..
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:09 AM | Show all posts
Innalillah..dh 61 umur bapak arwah..
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedih nya
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:16 AM | Show all posts
Innalillahi wainna ilaihi rojiun.
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnye.. baya anak ai je ni, mmg tgh tak bleh dok diam..
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:20 AM | Show all posts
takziah,
Innalillahi wainna ilaihi rojiun.

nak jaga kanak2 ni mmg susah sbb mmg diorg suka lari2,
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:25 AM | Show all posts
takziah..
i cukup takut kalau orang bawa laju kat area perumahan or parking..
selalu dok bebel kat my brother supaya slow down..
kita bukan tau tetiba ada budak tetiba lari dari celah bedah..
tak pasal-pasal orang lain cuai, kita yang dapat susah..
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun.. Takziah utk keluarga si kecil...
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Perempuan yg melanggar tu sure trauma jgk.. Tsk.
Innalillahi wa inna ilaihi rojiun
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Nama islamoyyah sangt dekk.
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 01:03 PM | Show all posts
Comel anak tu...

Ntah apa la yg dia nmpak sampai lari dr pegangan bapa dia...

Dh ajal mungkin
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun....
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:10 PM | Show all posts
Boomibulat replied at 12-4-2021 11:09 AM
Innalillah..dh 61 umur bapak arwah..

nak dukung pun dah x larat agaknya...
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah...

Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:18 PM | Show all posts
kancil ni bawa bape km/j?..  smpai terpelanting budak tu...aku klu lalu kg. ada restoren,kedai mkn, jln selow2 smpai nmpk ulat gonggok lintas atas jalan pn bole perasan..

ada kdai mkn siap buat bonggol 2 kt jln. skalipun cuma makcik tua sorg je niaga..
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
lg senang kn pakai apps mysejahtera tu dari terkial2 nak tulis nama..ni.telefon bagai..benda dah jadi..xboleh nak salahkan sapa. Moga dipermudahkan urusan semua pihak..baik family arwah & pemandu
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah..dah dekat nk posa.. bleh tahan umo bapanya..
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 07:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah buat keluarga adik ni. Memang anak2 umur baya tu agak aktif kadang tu.

Ini baru dikatakan takdir atau 'benda nak jadi'. Yg lempang muka budak sampai berdarah bubir 5u bukan benda nak jadi.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list