CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3294|Reply: 32

Didenda Lebih RM55 Ribu, Padah Hasut Kawan Cerai Dengan Suami

[Copy link]
Post time 5-4-2021 08:58 AM | Show all posts |Read mode
Jeddah: Akibat menghasut rakannya supaya berpisah dengan suami, seorang wanita menerima padah apabila didenda 50,000 Saudi Riyal (kira-kira RM55,196) oleh sebuah mahkamah di sini.


Gulf News melaporkan mahkamah membuat keputusan itu selepas mendapati tertuduh bersalah kerana cuba menghancurkan rumah tangga rakannya.


Lebih teruk lagi apabila tertuduh menghasut rakannya mencari pasangan lain.




Gambar Hiasan




Keputusan hakim itu memberi kemenangan kepada si suami yang memfailkan saman dan menuntut ganti rugi terhadap wanita berkenaan.


Ia dibuat selepas dia berang apabila menyedari ada cubaan untuk memporak-perandakan rumah tangganya.


Lelaki itu juga mendakwa bahawa tertuduh turut menghasut dan mendesak isterinya supaya tidak mentaatinya.




"Dia turut menasihatkan isteri saya supaya mencari pasangan yang lebih baik.


"Malah, dia juga mendesak isteri saya supaya tunjukkan kepada saya siapa yang lebih berkuasa.


"Jelas sekali, dia ada niat untuk menghancurkan rumah tangga kami," katanya.


Berikutan itu, hakim turut menasihati pasangan berkenaan untuk sentiasa mempertimbangkan nasihat yang diperoleh daripada pihak lain.


"Mereka diminta meneliti terlebih dahulu mana-mana nasihat yang harus diambil perhatian serius dan apa nasihat perlu diabaikan," katanya.


Tindakan itu perlu bagi menutup ruang kepada pihak ketiga yang cuba merosakkan hubungan mereka. -CARI


Sumber: Harian Metro

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 5-4-2021 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Di forum sebelah (Cinta & Persahabatan) ada yang menghasut saya agar bercerai dengan suami
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:14 AM | Show all posts
Friska replied at 5-4-2021 09:10 AM
Di forum sebelah (Cinta & Persahabatan) ada yang menghasut saya agar bercerai dengan suami

dgn zulbewak yg abaikan anak2 ngan bini tua tu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
tikusmontok replied at 5-4-2021 09:14 AM
dgn zulbewak yg abaikan anak2 ngan bini tua tu ke?

Muahahahahhahaa... Yg ni katanya laki jusa C...
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:24 AM | Show all posts
sarah82 replied at 5-4-2021 09:23 AM
Muahahahahhahaa... Yg ni katanya laki jusa C...

jusa C gaji 5k...hak hak hak
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
tikusmontok replied at 5-4-2021 09:24 AM
jusa C gaji 5k...hak hak hak

Muahahahaha.. Ingatkan gaji sebulan 10k.. Dia punya sembang perghhh..
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
tikusmontok replied at 5-4-2021 09:14 AM
dgn zulbewak yg abaikan anak2 ngan bini tua tu ke?

Kakak ngomong apa sih?
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:29 AM | Show all posts
sarah82 replied at 5-4-2021 09:25 AM
Muahahahaha.. Ingatkan gaji sebulan 10k.. Dia punya sembang perghhh..

mahapkan la dia...dia indonkembaratongkang, mana la dia tau pasal kaedah saraan perkhidmatan awam ni...org sebut jusa c, dia pun sebut jusa c.    
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 5-4-2021 09:34 AM From the mobile phone | Show all posts
tikusmontok replied at 5-4-2021 09:29 AM
mahapkan la dia...dia indonkembaratongkang, mana la dia tau pasal kaedah saraan perkhidmatan awam  ...

Iols pun x tau.. Hahahaha.. Baru tau gaji juca C.. Sabit la asyik kutuk isteri no 1..butthurt la tu.. Mesti isteri no 1 kerja lagi besar dari si suami
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
tikusmontok replied at 5-4-2021 09:14 AM
dgn zulbewak yg abaikan anak2 ngan bini tua tu ke?

tu tisna.....
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
nasib baik forum ni kat msia....klu kat jeddah, @sarah82 , @tikusmontok & @CiliPadiSedap dah kena saman dah.   


Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Friska replied at 5-4-2021 09:10 AM
Di forum sebelah (Cinta & Persahabatan) ada yang menghasut saya agar bercerai dengan suami

kau beruntung sbb madu cow tak saman cow merampas suami org
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:50 AM | Show all posts
Friska replied at 5-4-2021 09:10 AM
Di forum sebelah (Cinta & Persahabatan) ada yang menghasut saya agar bercerai dengan suami

memanglah bodoh kau ni perampas suami orang, isteri dia tengah sakit kronik kau tambah derita dia. sejahat jahat firaun takde madukan isteri dia dengan indon brengset babu naik kapal tongkang  masuk haram ke malaysia.

bodoh punya indon goblok badan macam khinzir hutan duk rampas suami orang. laki grab food panda kau xnak jadikan suami, laki jusa C minus juga kau rampas dasar mata duitan .
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:52 AM | Show all posts
belakang rumah vokuru banyak khinzir hutan saiz badan friska lagi elok paras rupa takde rampas suami orang. dasar brengset indon babu naik tongkang tak pakai life jacket
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 09:53 AM | Show all posts
#GanyangMaduIndon #GanyangMaduSaizBadanKhinzirHutan #GanyangIndonMukaTampalBedakTepungGorengPIsang
#JauhiMadu2Indon
#RacunItuBenar
#MaduIndonItuRacun
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 10:00 AM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 5-4-2021 09:50 AM
memanglah bodoh kau ni perampas suami orang, isteri dia tengah sakit kronik kau tambah derita dia. ...

Nah tuh kan, ini salah satu forumer yang menghasut saya agar bercerai dengan suami, masih ada yang lain ikut-ikutan menghasut saya.

Nabi SAW dalam sebuah hadis bersabda: "Tidak ada perkara halal yang dibenci oleh Allah selain daripada talak."
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 5-4-2021 10:00 AM | Show all posts

orang yang sama la sis, jgn mudah tertipu dgn indon brengsek
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 10:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Makanya jgn kamu masuk campor urusan lakibini iya. Sudahan kamu didenda.
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 5-4-2021 09:52 AM
belakang rumah vokuru banyak khinzir hutan saiz badan friska lagi elok paras rupa takde rampas suami ...

khinzir hutan = kaleng (bahasa indon)
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2021 10:07 AM | Show all posts
jazaa100 replied at 5-4-2021 09:48 AM
kau beruntung sbb madu cow tak saman cow merampas suami org

Loh, RUU Syariah, poligami itu halal, atas hukum apa bisa memperkarakan poligami?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 12:37 PM GMT+8 , Processed in 0.095767 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list