Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3982
View
43
Reply

[Dunia] Bukan drama: Lelaki rakyat Malaysia kemalangan di Singapura sempat diperdengarkan suara isteri dan anak2 sebelum menghembuskan nafas yang terakhir

[Copy link]

Author: Punat_button       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-3-2021 11:31 PM | Show all posts |Read mode
Dengar suara isteri, 4 anak
MyMetroUtama

image.png
Keadaan Mohd Shariffuddin ketika menerima rawatan di Hospital Tan Tock Seng, Singapura.

Omar Ahmad
am@hmetro.com.my

Johor Bahru: Seorang rakyat Malaysia yang kritikal selepas kemalangan di Singapura Sabtu lalu sempat diberi mendengar suara isteri dan empat anaknya sebelum menghembuskan nafas terakhir, kelmarin.

Mohd Shariffuddin Abdullah, 44, terbabit kemalangan di Seletar Expressway (SLE) dekat susur keluar Ang Mo Kio, Singapura meninggal dunia di unit rawatan rapi Hospital Tan Tock Seng negara itu pada jam 9.30 malam.

Menurut isterinya, Noorazni Md Shalan, 33, rakan serumah Mohd Shariffuddin banyak membantu mengurus kebajikan Mohd Shariffuddin termasuk membuat panggilan video ketika suaminya dirawat.

"Rakan arwah yang banyak membantu memaklumkan keadaan semasa arwah dan membuat panggilan video supaya arwah dengar suara saya serta empat anak kami.

"Tetapi Allah lebih menyayanginya dan semalam (kelmarin) pada jam 9.30 malam arwah menghembuskan nafas terakhir. Saya dimaklumkan semua kos rawatan akan ditanggung oleh majikan suami.

"Saya sedang menunggu kepulangan jenazah arwah suami. Tidak pasti diuruskan oleh siapa sama ada badan bukan kerajaan (NGO) atau kerjasama kerajaan. Saya ucapkan terima kasih kepada semua yang membantu," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Noorazni berkata, arwah bekerja sebagai penghantar dokumen dilapor kemalangan dengan van ketika melalui SLE pada jam 5 petang.

Katanya, sebelum itu arwah ada membuat panggilan video dengan anak mereka berusia 14, 10, 9 dan setahun tiga bulan.

"Sudah menjadi rutin kami buat panggilan video kerana tinggal berjauhan dan dia juga sempat pulang bercuti selama sebulan pada awal tahun.

"Saya perasan ketika akhir cutinya sebelum kembali ke Singapura, dia banyak termenung tapi tidak memikirkan apa-apa.

"Memang berat ujian ini, tetapi saya reda dan berharap perjalanan terakhir arwah berjalan lancar," katanya.

Wanita itu juga memberitahu akan bekerja selepas ini untuk mengambil alih tugas arwah dan membesarkan anak mereka.

Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 4 Mac 2021 @ 6:45 AM


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 4-3-2021 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
innalillahiwainna ilaihirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah... kesiannya anak yang kecik tu tak sempat nak kenal ayah dia, berjauhan demi mencari rezeki keluarga
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah..takziah untuk keluarga arwah
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 12:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah...

Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 12:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun.
Moga Allah permudahkan urusan anak2 dan memudahkan isteri arwah mendapat pekerjaan..
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 12:30 AM | Show all posts
Innalillah...moga dipermudahkan semuanya
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 01:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahi wa'inna ilaihi roji'un. Semoga dipermudahkan segala urusan keluarga nya.
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 04:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahhiwainnailaihirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 05:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Allah pinjamkan jap pastu Allah amik balik.

Al faaaatihah.
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 07:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap2 ada duit insurance untk family arwah. Anak2 semua kecik2 lagi. Dgr tangisan isteri arwah tu memang rasa sedih sgt. Hopefully by now, arwah dah dikebumikan.
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 07:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Alahai.. Moga2 cukup insurance nk cover sementara bini nk cari kj.. Sementara nk dpt insurance Moga2 ada simpan an..
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 07:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahhiwainnailaihirojiun.. Sedih plak rasa.. kesiannya isteri & anak2... xblh byg hilang suami/ayah mcmtu
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 07:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah kpd keluarga
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 07:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Td i tgk video kt fb bini arwah., masa arwah nk balik spore je pun anak2 dah nangis. Anak yg bongsu pun dah mesra ngan bpk nya. Tau2 dah tak jumpa lagi.
Arwah dah selamat dikebumikn kt johor.
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 07:40 AM From the mobile phone | Show all posts
shida81 replied at 5-3-2021 07:11 AM
Alahai.. Moga2 cukup insurance nk cover sementara bini nk cari kj.. Sementara nk dpt insurance Moga2 ...

Ada derma kilat untk family arwah. Tak tau lah brape. Nasib baik bil2 hosp majikan tanggung(hospitalisation insurance).
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 08:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnya...
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 08:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah hiwainnailaihirojiun...salam takziah.
Semoga dipermudahkan urusan ibu dan anak2.

Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun... Salam takziah.
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2021 08:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Kuatnya hati isterinya... Optimis
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list