Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
2301
View
58
Reply

'Sajat Insan Yang Perlu Diselamatkan' - MAPIM

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-3-2021 03:51 PM | Show all posts |Read mode
Demi masa depan dan maruah Islam, Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) sedia bersua dengan Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman yang didakwa mahu keluar daripada Islam.


Presidennya, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, pihaknya insaf dengan kekhilafan yang berlaku dan mengambil perhatian mengenai apa yang dinyatakan usahawan berkenaan.




Kredit foto: MalaysiaGazette/HMetro



Kami yakin semua pihak dalam masyarakat Islam memandang berat dengan insiden ini dan umumnya merasa sedih dan kecewa dengan apa yang berlaku.

Selain itu, kami juga turut rasa bersimpati kepada semua pihak yang mahu menyelesaikan isu ini dan berharap dapat mengawal keadaan agar isu ini dikendalikan dengan sebaik mungkin dan dengan hikmah.

Jalan keluar dengan menghormati tanggungjawab pihak berkuasa dan mengguna pendekatan kasih sayang dan mendidik secara penuh hikmah perlu dilakukan, katanya dalam kenyataan semalam.


Menurut Azmi, pihaknya yakin Sajat melafaz pernyataan tersebut dalam keadaan tertekan dan emosi tidak terkawal bukan dari lubuk hati yang sebenar.

Dalam hal ini, kami juga sangat berharap agar masyarakat Islam tidak menambah rumit keadaan. Inilah saatnya seluruh masyarakat menterjemah rasa kasih sayang antara satu sama lain dan menyelamatkan saudara seagama agar kembali saling bantu-membantu demi kebaikan dan ketakwaan.

Kami memanjangkan tangan silaturahmi kepada Sajat bahawa beliau insan yang perlu bersama diselamatkan dalam menjalani ujian kehidupan yang sangat mencabar di zaman ini.

Kefahaman Sajat mengenai tanggungjawab pihak berkuasa sangat perlu dijelaskan dan kami berharap ada komunikasi yang lancar berlaku untuk mengelakkan salah faham antara dua pihak.

Sebagai badan Islam kami berasa sangat bertanggungjawab untuk turut berperanan menangani isu seperti ini dengan hikmah dan mencari titik penyelesaian yang baik, ujarnya.


Demi Islam dan demi maruah dan kesucian Islam, MAPIM dengan penuh harapan dan berdoa agar Sajat menjadi insan yang menyumbang kepada agama, bangsa dan negara serta tidak bertindak dari luar kawalan.




Sumber: MalaysiaGazette

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 3-3-2021 03:54 PM | Show all posts
alahai kenapa nk diselamatkan.  Diri dia sendiri pun x nak berubah helok dibenamkan dalam laut aje
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 03:54 PM | Show all posts
aku rasa la Sajat ni tengah long con nak promote busana hari raya je. nanti bulan Mei ni dia pun insaf la kembali ke pangkuan ibu bapa. sambil2 tu pakai la koleksi baju raya 2021 Nur Sajat Collection.
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 03:55 PM | Show all posts
tapi.. bang jatt sgt2lah ketega
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahik la selamat2
Rejam je pondan ni sampai mampos
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:01 PM | Show all posts
Acikgomen replied at 3-3-2021 03:57 PM
Tahik la selamat2
Rejam je pondan ni sampai mampos

hidop acikgomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:02 PM | Show all posts
dia punya zakar pun dah selamat dikuburkn

lantak dia la nk jadi apa

bkn berguna pada ummah pun

elok la dia jadi etis

sama2 etis dia leh bercakap dngn cipanzi

abis borak ngn cipanzi etis2 ni borak ngn burung
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat pulak sufiah matematik.
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:06 PM | Show all posts
yusryimran replied at 3-3-2021 03:54 PM
alahai kenapa nk diselamatkan.  Diri dia sendiri pun x nak berubah helok dibenamkan dalam laut aje

dah kalo ko x nak selamatkan dia lantak pi la kat dia nk buat apa pon. yg sibuk nak tangkap dia dh kenapa kalo x nak selamatkan dia ? nak menghukum je keje mengalahkan tuhan
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:08 PM | Show all posts
Acikgomen replied at 3-3-2021 03:57 PM
Tahik la selamat2
Rejam je pondan ni sampai mampos

wahhh terbaik la acikgomen...
biasanya acik2 gomen ni pprt sgt, diam2 duk pulun beli barang2 sajat...
ramai sgt acik2 gomen yg insure takut laki lari... hujung2nya ke sajat ler tempat jadi rujukan...
beli bengkung la.. krim kenyal kan tek la.. pungkok la...
hihihi...
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:11 PM | Show all posts
kemain sibuk org2 ni semua dengan seorang pondan
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Masalah nya org nasihat mcm2 pon kalau tuan bdan xnak brubah xguna jugak.. Dia nie mmg patut kena hukum laa sbb melampau sgt.. Siap berani mcabar kuasa tuhan lagik. Rasa nya kalau dia ni diam je xder laa smpai kena buru pihk pjbat agama to..
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Rajin sgt nk hadapkn si pondan sewel ni buat ape
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia dah takmau kenapa nak paksa
Bila org tu dh xmau biar je lah
Bebaskan dia
Ini asyik ugut nak bunuh lah rejam lah apa lah
Kalau dia dah keluar dr islam kan dh xde kaitan dgn islam tu lagi
X perlu nak kacau dia lagi
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Hebat btul la kak jat ni, eh! Silap,bang jat. Seantero malaya tgh fokus kt dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by BicaraHatiku at 3-3-2021 05:18 PM
AbukRokok replied at 3-3-2021 04:11 PM
kemain sibuk org2 ni semua dengan seorang pondan


Kann .. lagi suker la attention seeker tu org dok kasi coverage karang buat live bideo dlm gelap sambil ugut2 nak telan botol ubat nyamuk sheltox pulok!
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
laksmanabentan replied at 3-3-2021 04:08 PM
wahhh terbaik la acikgomen...
biasanya acik2 gomen ni pprt sgt, diam2 duk pulun beli barang2 saja ...

Gasak le laki nak cari pompuan lain
Ngabeh boreh je lawan dgn babi yg nak rebut laki
Biar je dorang menyundal
Takde nak ke mana pun sondol2 rumahtangga org ni dekkkkkk

Kita ni kena hati kental, takyah heran takyah insecure, itu jam baru laki tak menggatal sbb bini dia tak respon dgn kesundalan heshe

Kalo dia menyundal jugak pun, baik cabut je lah
Takde untung pun simpan laki rendah moral mcmtu
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 06:01 PM | Show all posts
Acikgomen replied at 3-3-2021 05:20 PM
Gasak le laki nak cari pompuan lain
Ngabeh boreh je lawan dgn babi yg nak rebut laki
Biar je do ...

terbaik la acikgomen..... geli kan... laki da celup2 dgn ntah mana2 sundal ntah...
kalau la semua pompuan mcm acikgomen nih, terbaik la.....

tp tetap ada insan2 lemah yg lebih memilih kemewahan dan tutup mata kesundalan laki tu...
puiihhhh.... jijikksss....
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 06:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2021 06:13 PM | Show all posts
Ngada2 la pondan propa nih...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list