Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
617
View
5
Reply

"Sihat, Tiada Rasa Luar Biasa, Selera Macam Biasa” - PM Kongsi Perkembangan Selepas Suntikan Vaksin Covid-19

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-2-2021 11:38 AM | Show all posts |Read mode
Perdana Menteri, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkongsi perkembangan kesihatannya, dengan memaklumkan baahwa beliau sihat selepas disuntik vaksin Covid-19.


"Alhamdulillah, hari ini hari kedua selepas mendapat suntikan vaksin Covid-19. Semuanya berjalan dengan baik, saya yakin ini vaksin yang selamat, vaksin berkesan.


"Jadi ramai nak tanya saya hari ini bagaimana keadaan saya. Alhamdulillah, saya berasa sihat, tiada rasa demam, tiada rasa luar biasa, makan macam biasa, selera pun macam biasa," katanya.








Muhyiddin berkata demikian menerusi satu rakaman video berdurasi dua minit dan 40 saat, yang dikongsikan di laman sosial milik beliau.


Beliau turut menyeru semua pihak memainkan peranan masing-masing untuk menyokong usaha kerajaan dan negara bagi melandaikan Covid-19 dan seterusnya berakhir wabak tersebut.


"Dengan cara kita ramai-ramai mendaftar diri kita untuk mendapatkan suntikan menerusi aplikasi MySejahtera," katanya.


Menerusi video berkenaan, Muhyiddin berkata, beliau dimaklumkan bahawa telah menerima tarikh temu janji untuk suntikan dos kedua yang dijadualkan pada 17 Mac depan.


Mengucapkan kesyukuran, Muhyiddin turut menyeru orang ramai supaya terus mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan walaupun telah menerima vaksin.


"akai pelitup muka, cuci tangan seperti biasa, jaga penjarakkan fizikal seperti biasa, jangan pergi tempat ramai-ramai (orang), ini harus kita teruskan walaupun telah diberikan suntikan vaksin," katanya.


Pada Rabu, Muhyiddin menjadi individu pertama di negara ini menerima suntikan dos pertama vaksin keluaran Pfizer-BioNTech.


Turut menerima dos pertama vaksin itu ialah Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah dan empat petugas Kementerian Kesihatan (KKM) di Pejabat Kesihatan Putrajaya, Presint 11. -CARI


Sumber: mStar Online

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 26-2-2021 11:42 AM | Show all posts
Tggu la seminggu dua lg..tgk cmana..klu x jadi zombie sy daftar vaksin..
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2021 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku dah register... Redha tawakal berserah menyerah je
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat: Tggu la seminggu dua lg..tgk cmana..klu x jadi zombie sy daftar vaksin..


Hanya orang tolol fikir suntik vaksin jadi zombie hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: Aku dah register... Redha tawakal berserah menyerah je



Sama la walau aku ragu2 dengan kesan samoingan dia tapi aku dah daftar. Semoga Allah bagi pulih semula keadaan macam normal. Aamiin.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Okay la tu... tok yiddin takde side effects...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list