Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1466
View
1
Reply

Yana Samsudin Tak Pernah Paksa, Rotan Anak Belajar 3 Bahasa

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-2-2021 01:42 PM | Show all posts |Read mode
Pelakon Yana Samsudin mendedahkan anak lelakinya, Aisy Mateen lebih selesa untuk mempelajari subjek matematik didalam bahasa Inggeris berbanding bahasa Melayu.




Kredit foto: IG Yana




Jelas Yana, jika menggunakan bahasa Inggeris, anaknya itu akan lebih mudah faham dan cepat belajar.


Katanya lagi, semenjak Mateen masih bayi, dia telah pun mendedahkannya untuk menguasai tiga bahasa iaitu bahasa Melayu, Inggeris dan Mandarin.


Kisah tersebut dikongsikan oleh ibu kepada dua orang anak itu menerusi entri terkini di laman Instagram Mateen.




  



Dalam pada itu, isteri kepada pelakon, Fadzil Zahari ini turut menambah, anaknya itu kini sedang di dalam proses untuk mempelajari bahasa Arab dan juga penulisan jawi.


Tambah Yana, sebagai ibu, dia tidak pernah sekali pun memaksa anaknya itu apatah lagi menggunakan kekerasan sewaktu sedang mengajar.

Tak pernah paksa, tak pernah rotan semasa proses pembelajaran. Alhamdulillh mudah segala prosesnya, katanya lagi.


Sementara itu, Yana turut menjelaskan bukanlah niatnya untuk membuat anaknya itu bersaingan dengan kanak-kanak seusia dengannya sebaliknya dia hanya ingin tahu sejauh mana potensi anaknya itu.

Semoga berguna untuk masa hadapan bila mommy takda nanti #MaaflahMommyIkutCaraMommy hihihihi, jelasnya.




Sumber: Media Hiburan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 24-2-2021 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok... lets see anak sapa lagi pandai nanti. Lets compare.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 02:16 PM | Show all posts
Dah nak kena banding ker ni anak siapa paling pandai?
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 05:39 PM | Show all posts
Bg aku posting cmni normal je.. ramai je org biasa suka update psl perkembangan anak2
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 07:55 AM | Show all posts
Kenapa nak rotan pula
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 08:34 AM | Show all posts
anak-anak Yana ikut hidung jawa ko lah yana tp ko buat hidung di korea tp xnak mengaku.

kami peudli apa anak ko  bodo pun.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2021 08:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Banyak gak masa dia ajar anak dia ya bukan ke dia ni kaki game? Ingatkan sepanjang hari duk depan PC jer.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 08:14 AM From the mobile phone | Show all posts
MontanaHannah replied at 25-2-2021 08:34 AM
anak-anak Yana ikut hidung jawa ko lah yana tp ko buat hidung di korea tp xnak mengaku.

kami peud ...

Sadis nya Komen
Especially ayat last

Hahaha

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list