Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
415
View
0
Reply

Agama Kyairey tak benarkan sesiapa menghalang apa yang Kyairey buat; agama Kyairey benarkan sesiapa sebar mesej ni kepada orang lain atau orang ramai untuk tangani kes buli dan untuk kebaikan bersama:

[Copy link]

Author: ProfKyairey       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-2-2021 10:45 PM | Show all posts |Read mode
Agama Kyairey tak benarkan sesiapa menghalang apa yang Kyairey buat; agama Kyairey benarkan sesiapa sebar mesej ni kepada orang lain atau orang ramai untuk tangani kes buli dan untuk kebaikan bersama:

TT


Maximum 280 characters for the tweet on Twitter (in English and Malay), et cetera:


English:


There'd not be a sinful kid getting tortured, raped, sodomized, molested, bullied, insulted, if people not allowed to be pregnant.


Malay:


Takkan ada budak yang berdosa, didera, dirogol, diliwat, dicabul, dibuli, dihina, jika manusia tak dibenarkan untuk lahirkan anak.


Maximum 4096 characters for the comment on Telegram (in Malay and English), et cetera:


Takkan ada budak yang berdosa, didera, dirogol, diliwat, dicabul, dibuli, dihina, kalau manusia tak dibenarkan untuk lahirkan anak.


Apapun sebenarnya Dia pun tak halang orang tu bagi racun kat kucing tu tapi dia sibuk kata Dia akan bagi hukuman yang amat menyakitkan kat orang yang bagi racun kat kucing tu walau sebenarnya lebih baik Dia halang orang tu bagi racun kat kucing tu tanpa perlunya Dia bagi hukuman.


Katanya haram hubungan sejenis, tapi diciptakan isteri-isteri dari jenismu sendiri, maka tu pun juga sebenarnya adalah hubungan sejenis: Surah Rum, Bab 30, Ayat 21, Quran: "Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.".


Masih lagi ramai yang anggap mangsa buli seperti saya dan ramai yang lain tak patut pandai cakap sebab mereka fikir mangsa buli patutnya tak melawan dan pemaaf maka tu semua sama macam fikiran orang dulu yang anggap perempuan belajar tinggi pun nanti duduk rumah cuci pinggan kat dapur dan layan suami je patutnya tapi zaman sekarang ramai je perempuan yang hidup senang tanpa laki dan mangsa buli tak patut dianggap sebagai pembuli hanya disebabkan mangsa buli pandai cakap sebabnya mangsa buli akan mungkin terus dibuli selagi masih menjadi pendiam dan sememangnya akan ada banyak jawapan kalau banyak tanya dan kurang dapat jawapan kalau kurang bertanya dan lagipun saya keturunan Raja Indera Pahlawan dari Sumatera di negara Indonesia yang bukannya keturunan Raja Indera Pendiam sebab berdasarkan sejarah kehidupan manusia dah terbukti pendapat manusia kebanyakannya boleh diubah dengan banyak jenis kata yang dah pun mengubah pendapat kebanyakan manusia sampai zaman yang tak moden jadi moden. Datangnya Dajal dari dajalnya Dia, betul jugak, sebabnya laki yang patut dipersalahkan sebab melayan cubaan rampasan oleh perempuan yang nak jadi orang ketiga dalam sesuatu hubungan seperti hubungan cinta sebelum kahwin atau hubungan cinta selepas kahwin, ya lah sebab laki kan diberikan sembilan akal berbanding perempuan yang cuma diberikan satu akal je, maka tu sebabnya lebih ramai perempuan masuk neraka berbanding laki, maka kesimpulannya tak patut lah, sebab tak sama, tiada equality, tiada kesamarataan, tak sama rata, sebabnya kalau laki diberikan cuma satu akal dan sembilan nafsu je pun akan pastinya jadi lebih ramai laki yang masuk neraka berbanding perempuan kalau perempuan diberikan sembilan akal dan satu nafsu je, maksudnya Dia pun akan pastinya masuk neraka kalau Dia diciptakan jadi manusia yang serba lemah dan hina dengan diberikan hanya satu akal dan sembilan nafsu sepertimananya semua perempuan yang diberikan hanya satu akal dan sembilan nafsu, tapi malangnya masih ramai yang tak terfikir tentang ni semua. Ramai penjual tak buat ramai pembeli rasa takut untuk membeli tetapi ramai pendakwah buat ramai rasa takut untuk menerima sebab ugut guna neraka yang tiada depan mata.


Those who value permission would never be pregnant because any child was unable to give permission in order to be born or not. Sex without permission is crime. Pregnant without permission is crime. Being pregnant should be criminalized because many felt like born without consent. There is no sweet taste of a cup of tea if there is no sugar as there is human because there is sperm so any dad had done something that was gay as they had tasted their wife through kissing and then perhaps anybody could say something like that to anyone who is still homophobic. Just because animals are still unable to say do not kill me for food but it does not mean people have rights to kill animals for food because all animals have rights to live safely and freely without getting killed for food et cetera freedom to confess publicly or privately free. The unthreatening Universal Declaration of Human Rights also known as UDHR has 30 articles while the threatening Koran also known as Quran has 6236 verses.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list