Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1919
View
12
Reply

Intan Ladyana Kini Sudah Bergelar Penerbit Filem

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-1-2021 12:42 PM | Show all posts |Read mode
Pengalaman berbelas tahun sebagai pelakon dan hingga kini masih lagi aktif membintangi drama, diakui menjadi sandaran ilmu serta pengalaman berharga buat Intan Ladyana.


Bahkan, Intan, 39, dengan beraninya kini cekal hati menyahut cabaran mengorak langkah baharu sebagai penerbit dan juga pengarah filem.


Menubuhkan syarikat produksi dikenali Prisma Pictures Sdn Bhd pada 2018 lalu, Intan bakal menerbitkan filem seram berjudul Banglo Seksyen 12 yang diinspirasi daripada novel nukilan Hasrudi Jawawi.


Mengulas mengenai tanggungjawab baharunya itu, Intan berkata, sudah tiba masa dia mencuba cabang lain dalam kerjaya seni. Katanya sampai bila dia hendak terus dikenali sebagai pelakon sahaja.




Foto: IG




"Sebenarnya, sebelum ini ramai wartawan pernah tanya saya apakah impian yang mahu dicapai dalam kerjaya seni? Ketika itu, saya tak cakap apa pun kerana impian ini (jadi penerbit dan pengarah) belum dapat direalisasikan lagj.


"Ditambah, saya ini seorang yang tidak gemar bercakap atau berkongsi perkara yang tidak ada. Bagaimanapun, sekarang dengan perasaan teruja saya mengaku sudah sedia duduk di kerusi pengarah pula.


"Saya memang ada impian pun nak jadi penerbit dan pengarah selama ini. Cuma, tunggu masa sesuai dan juga rezeki. Alhamdulillah, sekarang adalah waktunya saya melakukan tanggungjawab ini berpandukan ilmu dan pengalaman lakonan yang dimiliki," katanya.


Menurut Intan, bagi memastikan filem arahannya itu berjaya dihasilkan dengan baik, dia turut mendapat kerjasama daripada rakannya, Dharma Nasution yang bertindak sebagai pengarah bersama.


Turut menjadi pelakon utama dalam filem Banglo Seksyen 12 itu, Intan berkata, dia memilih untuk terbitkan genre seram sebagai buah tangan pertama syarikat produksinya kerana pengalaman membintangi banyak karya berunsurkan cerita hantu.




  



"Kalau lihat kebanyakan filem lakonan saya selama ini, rata-rata ia adalah karya seram. Jadi, genre ini memang sesuai untuk saya pilih diterbitkan dan harapnya semoga proses penggambaran berjalan lancar.


"Untuk filem Banglo Seksyen 12 ini, saya memulakan penggambarannya pada 2 Januari lalu dan dijangka berakhir 16 Januari ini membabitkan lokasi sekitar Kuala Lumpur dan Kuala Kubu Baharu, Selangor.


"Bagi saya tempoh ini (dua minggu) cukup untuk penggambaran dibuat berikutan sekarang pun keadaan kurang baik dengan penularan pandemik Covid-19, belum reda lagi.


  





"Apapun, saya nekad mahu menyiapkannya kerana sudah lama tertangguh sejak tahun lalu. Ia berikutan, saya berpeluang menerbitkan filem Banglo Seksyen 12 ini pun selepas mendapat Dana Inkubator daripada Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) sebanyak RM500,000," katanya.


Menurut Intan, dia tidak mahu terus menunggu lagi kerana sebagai penggiat seni kena terus bekerja untuk menjana pendapatan. Katanya, apa yang pasti sepanjang proses penggambaran mengikut norma baharu dan prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan kerajaan serta Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).


Sehubungan itu, barisan pelakon lain filem Banglo Seksyen 12 ialah Mustaqim Bahadon, Faez Malek, Silfeny Osman, Aniq Suhair, Hariz Hamdan, Farah Shah dan Windz Neom. -CARI


Sumber: Harian Metro

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 11-1-2021 01:54 PM From the mobile phone | Show all posts
First pic tu mcm nasha..
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 01:58 PM | Show all posts
kenapa tak buat filem dengan bakal somi je... bakal somi sedap apa
filem2 seram ni entah la macam tak berapa best je nak tengok...
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 02:08 PM | Show all posts
filem 10 tips dpt laki muda ke?
hahahahha
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 03:11 PM | Show all posts
Dajjei sungguh laaaaaaa


jealous sgt  tengok niiiiiiiiiiii

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 03:13 PM | Show all posts
walau perkahwinan ko mungkin bertahan 3 bulan ko tetaplah beruntung sebab bersuamikan lelaki super muda ..peduli haperrrrrrrrrrr kata umpat org ..
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Banglo 12 tu agak sampah ceritanya
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 04:16 PM | Show all posts
pakwetizzaqyah replied at 11-1-2021 02:08 PM
filem 10 tips dpt laki muda ke?
hahahahha

hamboihhh tajuk citer..hahahahaha

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Banglo 12 tu yg umh mona fendi tu ke???  Ke ak silap?  Dlu zaman uni kitorg rajin buat seekers smp benda tu ikut blik kolej yeeee
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2021 09:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Tetap nampak adik beradik
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 01:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Lawa dia nih.. aku pernah jumpa dia byk kali  jugak, senyum jer tak sombong{:love
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 12:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Sesungguhnye dia nampak tua dalam citer bouginvillea tu.. nora danish pon sama.. nampak leher jatuh.. tapi dalam gambar masing2 filter 1000%

sebelum ni dia banyak berlakon citer seram ke?? Nape aku tak penah tengok pon.. rase macam banyak citer gangster tak semiak david teoh je dulu
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2021 05:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Btul nampak tua sgt bila kt tv..patut bwk watak mak2 vogue yg ada ank remaja dh..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list