Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1935
View
5
Reply

Raja Pecut Asia Tenggara Mahu Bangkit Semula - Harian Metro

[Copy link]

Author: Aking       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-12-2020 09:21 PM | Show all posts |Read mode
image.png
HAIQAL meraih pingat emas pada Sukan SEA Filipina tahun lalu. FOTO Aizuddin Saad


Aida Adilah Mat
aida_adilah@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Kejohanan Simulasi Olahraga yang berlangsung minggu lalu tidak boleh menjadi kayu pengukur siapakah pelari pecut terbaik negara ketika ini.

Ketika tiada sebarang pertandingan dan itu adalah pertandingan pertama yang boleh disertai, pasti banyak aspek yang perlu diperbaiki oleh setiap atlet.

Bagaimanapun buat raja pecut Asia Tenggara, Haiqal Hanafi, dia tekad untuk kembali merebut tempat sebagai pelari terbaik negara tahun hadapan di Kejohanan Terbuka Malaysia yang dijadualkan berlangsung Januari ini.

Biarpun tewas kepada pelari senior Jonathan Nyepa di kejohanan berkenaan, Haiqal tetap berpuas hati dengan catatannya yang meletakkan dia di tempat kedua.

"Kejohanan itu adalah yang pertama untuk tahun ini dalam acara 100 meter (m) tapi bagi saya ia cukup baik terutama selepas hampir lapan bulan tanpa ada sebarang pertandingan.

"Saya tahu banyak yang perlu diperbaiki terutama kelemahan ketika di blok permulaan sebab dah tak ada pertandingan jadi momentum itu sedikit lari," katanya.

Untuk rekod Jonathan memberikan amaran awal dalam perebutan tempat dalam acara riben biru ke temasya Sukan SEA Vietnam apabila melakarkan 10.60s untuk muncul juara menewaskan Haiqal tempat kedua, 10.65s dan pelari remaja negara Muhammad Azeem Mohd Fahmi ketiga dengan catatan 10.94s.

"Saya harap tahun depan pertandingan akan mula dianjurkan. Antara yang menjadi sasaran adalah Terbuka Malaysia bulan Januari nanti.

"Tak mustahil saya akan bangkit semula tahun depan dengan catatan yang lebih baik," katanya yang kini menjalani latihan di bawah bimbingan Pengarah Teknikal Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM), Dwayne Miller dari Amerika Syarikat.

Rate

3

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 20-12-2020 11:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Meh dtg rumah kurex, kurex nk tgk prestasi awak.dulu
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2020 01:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 20-12-2020 11:13 PM
Meh dtg rumah kurex, kurex nk tgk prestasi awak.dulu

Bunga bunga maksiat tu.
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2020 02:42 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 21-12-2020 01:15 AM
Bunga bunga maksiat tu.

Ni baru debunga je....
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2020 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Apsal la setiap kali ada berita lelaki badan katang akak teringat kat nama kurex.
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2020 01:48 PM From the mobile phone | Show all posts
sofyayra replied at 21-12-2020 10:10 AM
Apsal la setiap kali ada berita lelaki badan katang akak teringat kat nama kurex.

Ngeeeeeeee... mcm mcm ye... btw hafiz jantan kiranya dah jadi sejarah lah ye..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list