Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1801
View
29
Reply

Nia Ramadhani Dedah Dulu Hidup Susah, Terpaksa Pergi Sekolah Naik Van Tambang

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Author
Post time 28-11-2020 02:25 AM | Show all posts |Read mode
Kredit : Gempak




Ingat lagi tak, sebelum ini pelakon watak ‘bawang merah’ dalam sinetron Indonesia ‘Bawang Putih Bawang Merah’, Nia Ramadhani pernah berlaku jujur yang dia baru tahu sayur elok disimpan di dalam peti ais?

‘Kejujurannya’ itu ternyata membuat ramai orang berasa terhibur hingga ada yang mengatakan “Takkanlah baru tahu?”

Baru-baru ini, Nia diwawancara dalam rancangan bual bicara Nyonya Boss di siaran televisyen di Indonesia.
Namun pada kali ini, Nia berkongsi kisah sedih pula tentang ‘jatuh bangun kehidupan’ yang pernah dilaluinya ketika di zaman bangku sekolah dahulu.

Kata Nia, saat yang paling dirasai begitu sukar pada waktu itu adalah dia terpaksa pergi ke sekolah dengan menaiki van tambang.





“Sampai tahap mak saya tidak dapat untuk menghantar (saya). Akhirnya saya harus (terpaksa) naik angkutan umum (van).

“Anda tahu tak perjalanan saya dari rumah, saya mahu menimba ilmu. Itu menimba ilmu begitu sukar. Anda tahu tak perjalanan saya susah sangat?” katanya dalam wawancara tersebut, memetik laporan Kapanlagi.

Jelasnya lagi, dia terpaksa berjalan kaki dari rumahnya untuk menaiki van tersebut untuk ke Pondok Labu, sebelum perlu mengharungi perjalanan yang dirasakan begitu panjang.

“Sampai di Pondok Labu, kemudian tukar lagi ke van warna putih untuk ke D02. Dari D02 ke Stadium Lebak Bulus. Sampai di sana ada bas mini, naiknya dari situ sampailah ke Pondok Indah,” luahnya.

Sentiasalah bersyukur

Ekoran pengalaman menyentuh hati itu, Nia sempat berpesan agar hendaklah kita semua sentiasa bersyukur dengan apa yang ada dalam kehidupan ini.

“Buat kalian teman-teman yang sekarang ni lagi merasai apa yang saya pernah rasa, bertenanglah. Kita tidak selalu di situ.

“Kita mungkin terus berada di situ kalau tidak berbuat apa-apa. Tapi maksudnya eloklah jalan terus. Yang penting anda tahu apa yang anda mahu dan anda usahakan terus,” kongsinya.




Sumber: Kapanlagi/siakapkeli







Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 28-11-2020 02:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan memang lahir dalam Dulang emas
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 03:06 AM | Show all posts
kesiannya susah sungguh hidup dia.. orang lain semua driver hantar naik kereta papa
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 06:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Cam gampang
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 06:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Tp sayur kena simpan dlm fridge pun xtaw
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 06:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Ohhh susah rupanya...ni mesti susah sampai tak boleh beli fridge tu yg tak tahu sayur kene simpan dalam fridge {:cryrun
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 07:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan kena jalan kaki pegi sekolah.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 07:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Jijan seman dah pergi sampai indon ke?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 07:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Laaaaa plot twist dia kemain ek
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 08:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Rezeki Nia sekarang dah hidup mewah


Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Yea la kot, susah sgt smp masa susah dl xda peti sejuk.... Beruntung skrg kaya sgt2... Siap buat rumah unt haiwan peliharaan....
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan takde peluang pi blaja langsung sbb tak mampu...
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak sangka bimbo sungguh dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Bimbo rupanya
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 11:34 AM | Show all posts
Dah makin sendu senjak makin banyak artis baru timbul mulalah buka cerita semula
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
ap yg susah nye naik van? bukan ko naik van bawak ayam ke jalan kaki ke. propaaaaa nye
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 12:18 PM | Show all posts
tp kalau korg baca tu mmg jauh gak la perjalanan die. 2-3 kali berenti kene amek van lain. ni mcm van kt kota kinabalu tu kot
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Sori, nampak kebodohan di situ.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahaa baru tau sayur letak dlm peti ais..haaa ingt ank orka hadoooo
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 07:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau dah susah takkan tak reti potong buah, pecahkan telur? Menipu aje. Ke jenis yg bila dah senang terus lupa daratan.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list