Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2638
View
20
Reply

Bisnes Kopi Shuib Sepahtu Gulung Tikar

[Copy link]

Author: CARI-HBZ    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-11-2020 12:15 AM | Show all posts |Read mode
Shuib terpaksa memanggil lori untuk membuang kopi tersebut ke tempat pelupusan sampah apabila tarikh luput hampir tiba



Pelakon dan penyampai radio, Shuib Sepahtu mendedahkan dia terpaksa menutup perniagaan kopi yang diusahakannya ekoran tidak dapat bertahan lama di pasaran.
Menurut Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 36, dia terpaksa menerima kenyataan dan reda dengan keputusannya tersebut memandangkan produknya hanya terjual kurang daripada 3,000 unit selain tidak mendapat permintaan.

Setelah macam-macam yang saya buat. Semuanya buat sendiri, buat tanpa pengetahuan (ilmu), buat pakai hentam sahaja, Kopi Shuib yang mulanya ada stokis, ejen semuanya hilang dan senyap macam begitu sahaja.

Walaupun pada dasarnya Kopi Shuib ini sangat berkualiti, tetapi saya kena terima kenyataan tanpa pasukan yang bagus, pemasaran yang bagus, platform yang bagus, sesuatu produk mungkin tak akan boleh bertahan lama dalam pasaran.

Kopi yang saya pesan pada peringkat awal 10,000 kotak hanya terjual 2,000 hingga 3,000 kotak sahaja. Itu pun ada yang pulangkan balik, tulisnya dalam Instagram.

Tambah suami kepada penyanyi Siti Sarah, dia dan isteri tidak mampu berbuat apa-apa sehingga terpaksa memanggil lori datang untuk membuang kopi tersebut ke tempat pelupusan sampah apabila tarikh luput hampir tiba.

Dedahnya lagi, dia mula mengusahakan perniagaan kopi tersebut beberapa tahun lalu sebelum membuka kedai rangkaian minuman jenama Bubble Bee Malaysia.


Sumber C K! ONLINE

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 27-11-2020 02:02 AM | Show all posts
eh bukan jutawan ke dia. apa ada hal
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 02:20 AM | Show all posts
kopi dia mahal dan target lelaki sahaja untuk kuatkan tenaga lelaki... memang la tak laku...

papparich stevia pun baru rm14 nok
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 04:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Byk tul business dia
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 06:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Sapa suh berniaga tanpa ilmu. Sib baik agent stokis sedar diri yg produk ko ni sendu dan tak capai standard acik acik porem. Memang patut diorang sneyap and blah. Bukan besar pon komisen. 1 kotak sehinggit dua je apooo
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 09:25 AM | Show all posts
zaman bila pulak business kopi??
takde investor mcm bublebee tu.... hahhaha...
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 09:35 AM | Show all posts
Ko baru keluar gua ker CARI-HBZ?? Ker reputs baru?
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 10:37 AM | Show all posts
at least..dia mengaku la kan bisness dia rugi..
xdela cover2 line terpaksa tutup bisness tu walaupun memberangsangkan kerna sebok dgn tuntutan kerjaya sebagai artis..pelawak..bla bla bla


Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 10:39 AM | Show all posts
Biasalah tu ada bisnes menjadi dan ada yang tak.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 11:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga BB jugak melingkop bersama suhamira Amin
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
dudaberhias replied at 27-11-2020 02:20 AM
kopi dia mahal dan target lelaki sahaja untuk kuatkan tenaga lelaki... memang la tak laku...

papp ...


Kak dude dh mandi lom pagi ni?
IMG_20201127_110835.JPG
Klu blom meh mandi pki towel ni
Confirm hilang segala daki di bdn
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 02:25 PM | Show all posts
bukak gerai je la..
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 03:33 PM | Show all posts
Bumblebee tu pn xlama paa.. byk sgt kedai minuman hipster skrg..
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 03:44 PM | Show all posts
dudaberhias replied at 27-11-2020 02:20 AM
kopi dia mahal dan target lelaki sahaja untuk kuatkan tenaga lelaki... memang la tak laku...

papp ...

ceh, overclaim la tu
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 03:45 PM | Show all posts
Normabaru replied at 27-11-2020 11:10 AM
Kak dude dh mandi lom pagi ni?

Klu blom meh mandi pki towel ni

wow, tuale ajaib kan ini?
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
salimrock replied at 27-11-2020 03:45 PM
wow, tuale ajaib kan ini?

Gosok2 keluar buluh chuolsss
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
damsel_fiji: at least..dia mengaku la kan bisness dia rugi..xdela cover2 line terpaksa tutup bisness tu walaupun memberangsangkan kerna sebok dgn tuntutan kerjaya  ...

Yang sorang lagi artis perempuan kayu keras jual bisnes cafe dia kat mudah
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
cash...

hah... riak la lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 01:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Caner nak laku...ko x pakai teknik goncangan badan cam kak km..
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2020 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kedekutnya ko shuib awat x sedekah je kt org kopi ko tu yg x laku dpt jgk pahala ko,ni tak ko buang gitu je kopi ko tu done kecam ko laki bini haha
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list