CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 3003|Reply: 18

Ratusan Nelayan Diserang Penyakit Kulit Misteri, Luka Di Alat Kelamin

[Copy link]
Post time 20-11-2020 11:38 AM | Show all posts |Read mode
Lebih 500 nelayan menghidap penyakit kulit misteri selepas pulang dari laut.


Kesemua nelayan dari Senegal itu mengalami luka di wajah, malah beberapa kes pada alat kelamin mereka.











Kes pertama dilaporkan pada minggu lalu dan kebanyakan nelayan berasal dari beberapa bandar di sekitar ibu kota Dakar itu kini dikuarantin untuk mendapatkan rawatan.


Foto yang dikongsi di media sosial menunjukkan seorang lelaki mengalami bengkak di bibir dan bisul di tangan.







Kredit foto: Daily Star/Senego.com/Youtube




Lelaki tersebut juga dilaporkan mengalami sakit kepala dan demam panas.


Punca penyakit tersebut masih menjadi teka-teki dan tentera laut Senegal dihantar untuk mengambil sampel air laut untuk analisis.




Sumber: mStar

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 20-11-2020 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Isu semasa di Malaysia??
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Eeehhh sakit apa tu?
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 11:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Mana bukti yg dekat alat kelamin?
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 12:09 PM | Show all posts
anony-mous replied at 20-11-2020 11:48 AM
Mana bukti yg dekat alat kelamin?

sanggup ke chuollss nak tengok?
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 12:22 PM | Show all posts
Yang dah bengkak makin membengkak.
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 12:23 PM | Show all posts
tengok gambar pon ngeri rasee
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 12:23 PM | Show all posts
aa sudah penyakit dari laut pula
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 20-11-2020 01:02 PM | Show all posts
air laut tercemar maybe?

di mulut tuu nmpk sakitttt
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Tgk gambar bibir tu mesti perit tu. Macam nak pecah
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Entah2 sebelum turun laut ada minum or makan apa2 tak.
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Ouch! Sakit! Air lautlah tu, kene kat nelayan je, tengok kawasan mana deyols merendek carik ikan. Mesti ada satu area tu.... Hopefully jumpa cepat. Ngeri!
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Siannya.. Tp negara ni  penganut dia bkn muslim kan.. Xsilap kaka christian
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols mcm pernah baca nelayan jolok pari lah apa lah..
Bab mulut pun kena tu i xsure..
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 03:23 PM | Show all posts
baguslah berita ni tersebar. kita tau sekarang ada penyakit berjangkit yg sangat2 cepat merebak.
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2020 05:12 PM | Show all posts
Pasti ada pencemaran laut menyebabkan ramai jadi mangsa.  Ada syarikat buang bahan toxic kat situ ke macam mana.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 20-11-2020 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Ish macam2lah skrng ni.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2020 12:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku rsa pencemaran laut
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2020 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Sifilis macam ni ke
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-8-2022 06:38 PM GMT+8 , Processed in 0.120948 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list