Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
533
View
8
Reply

Jaja Kisah Sedih Jerat Wanita Di Tinder

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-11-2020 03:30 PM | Show all posts |Read mode
Seorang lelaki di United Kingdom hanya menggunakan 'modal' dengan menjaja kisah sedih memerlukan wang untuk mendapatkan buah pinggang baharu bagi menjerat ramai wanita di aplikasi Tinder.


WalesOnline melaporkan Mahkamah Crown Swansea diberitahu, tertuduh Paul Simon Gillet, 30, sebelum ini memperdayakan seorang wanita bernama Rebecca Rouse, yang dikenalinya menerusi aplikasi itu.




Paul Gillett
Kredit foto: SWNS




Lelaki itu didakwa menggunakan alasan memerlukan wang untuk mendapatkan buah pinggang baharu sehingga menyebabkan wanita terbabit menyerahkan 3,000 Pound Sterling (RM16,283).


Penipuan Gillet tidak terhenti di situ apabila dia memperdayakan banyak wanita lain sehingga mengumpul wang haram berjumlah 158,000 Pound Sterling (RM857,605).


Pendakwa raya, Helen Randall memberitahu dalam satu kes, Gillet bertemu dengan seorang wanita dan kemudian menetap bersama mangsa dan anaknya.


Dia kemudian memperoleh sejumlah wang dengan menggunakan nama wanita itu untuk mendapatkan pinjaman kewangan.


Selain itu, dia berjaya memujuk wanita itu membuat pinjaman bagi membayar wang pendahuluan rumah mereka.


Kemudian, dia cuba mendapatkan pinjaman lebih 41,000 Pound Sterling (kira-kira RM222,543) dengan menggunakan maklumat peribadi wanita itu.


Gilet juga menipu mangsa dengan mengatakan buah pinggangnya bermasalah dan perlu segera menjalani pemindahan organ.


Akibat ditipu, wanita terbabit terpaksa hidup dalam ketakutan kerana dikejar pemiutang sehingga dia bimbang untuk menjawab panggilan telefon dan membuka pintu rumah.




Gillett bersama mangsanya, Rebecca Rouse
Kredit foto:




Hakim Huw Rees berkata, tindakan defendan menggunakan pelbagai tipu muslihat bagi mendapatkan wang memberi kesan buruk kepada emosi mangsa.

"Kamu lelaki yang betul-betul tidak jujur. Kamu seakan-akan menjadikan ini (menipu) sebagai pekerjaan untuk memperdaya dan menipu orang tak bersalah," katanya seperti dipetik dalam portal Daily Star.


Gillet kini menjalani hukuman penjara lebih empat tahun atas semua kesalahan berkenaan.




Sumber: Harian Metro

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 18-11-2020 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoi.. awat la mudah purcaya..

Kalau kena sekali takpe lg..ni berkali kali
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2020 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat tinder ni aku jumpa peguam terkemuka. Member ada potensi maju dalam Hindraf..taklah kemana
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2020 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
nama pun Gillet. pisau cukur.
what du yu expect?
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2020 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pulak pi baca.. Yg dia jerat perempuan dia jumpa kat tinder

Kesian kat perempuan tu.. Niat nak tolong tapi kena tipu.
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2020 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Xhensem n n xsado pun boleh tekel sampai tipu duit ek
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2020 05:47 PM | Show all posts
apo prangai gini....aduhai
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2020 05:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia buat apa.dgn duit byk2 tu?
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2020 09:31 AM | Show all posts
Lelaki takde rupa macam ni pun mampu tipu ramai wanita.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list