Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12788
View
116
Reply

[Tempatan] Kubur mendap dan 'berdarah' [Update: Polis ambil sampel tanah kubur]

[Copy link]

Author: Nahnukutu       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-9-2020 11:23 AM | Show all posts |Read mode
Edited by Nahnukutu at 20-9-2020 06:04 PM

Laporan polis dibuat susulan tular kubur 'berdarah'
MyMetroUtama

image.png
GAMBAR tular kubur yang mendap dan dikatakan 'berdarah' di Tanah Perkuburan Islam Masjid Al Irfan Derga.

Zuliaty Zulkiffli
am@hmetro.com.my

Alor Setar: Jemaah Masjid Al Irfan Derga, di sini membuat laporan polis, susulan dakwaan sebuah kubur di tanah perkuburan berhampiran mendap dan mengeluarkan cecair merah dikatakan darah.

Seorang ahli kariah masjid itu, Alias Ishak, 40-an, berkata, laporan dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar, malam tadi selepas video dan gambar mengenai kubur itu tular di media sosial.

Katanya, mendapan yang berlaku di kubur itu juga sudah ditimbus jemaah masjid.

"Saya tidak tahu bila kejadian itu berlaku cuma tengok di WhatsApp apabila video tersebar dan berharap orang ramai janganlah berkumpul di situ lagi.

"Lagipun Kota Setar masih di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) Secara Pentadbiran dan dimaklumkan jemaah masjid juga sudah membuat laporan polis," katanya ketika dihubunginya, hari ini.

Alias juga berharap kisah kubur yang didakwa orang ramai sebagai 'berdarah' tidak ditularkan lagi kerana tidak mahu menimbulkan fitnah dan aib kepada jenazah serta warisnya.

Menurutnya, jenazah itu dikebumikan kira-kira dua minggu lalu, dan dia difahamkan jemaah masjid sudah melawat kubur berkenaan serta mengesan cecair merah di atasnya tetapi tidak pasti cecair apa.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar Asisten Komisioner Nor Azman Mohd Noor ketika dihubungi memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan.

"Kita belum terima maklumat jelas, siasatan sedang dibuat," katanya ringkas.

Terdahulu, kecoh di media sosial mengenai kubur mendap dan dikatakan mengeluarkan cecair merah seakan darah di Tanah Perkuburan Islam Masjid Al Irfan Derga.

Ia susulan video dimuat naik ke media sosial hingga menimbulkan panik orang ramai.

Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 20 September 2020 @ 11:00 AM


Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 20-9-2020 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Oh.. Ni masjid depan Asma ni.
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 11:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Maka terciptalh cerita bangang..kata aruwahh dulu blalalala..sampai kiamatlah ummah duk meratib cerita inni sebab percaya elohim tidak 100%
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 12:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Jangan nak sesedap fitnah arwah ok...walaupun mangsa covid pun, pestu buat persepsi sendiri,ni belum ustaz gunakan contoh lagi nak buat ceramah. Hanya Allah yang mengetahui, lagipun sekarang kan musim hujan tanah cepat mendap.
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
famri7 replied at 20-9-2020 11:57 AM
Maka terciptalh cerita bangang..kata aruwahh dulu blalalala..sampai kiamatlah ummah duk meratib ceri ...

Dah kikis kerak ke sis
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 12:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Kaka teringat suka baca mustika dulu2
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
kenapa darah tu mcm bertakung
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
slavehunter replied at 20-9-2020 12:06 PM
Jangan nak sesedap fitnah arwah ok...walaupun mangsa covid pun, pestu buat persepsi sendiri,ni belum ...

Mmg ummah kita begitu sis. Suka menilai berdasar keadaan arwah. Mcm bila sis meninggal nanti , keadaan sis pun org akan judge nanti
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:04 PM | Show all posts
kubur tu penuh rumput2 tinggi. waris2 tak pergi kemas bersihkan ke sbb pkpd?
alang2 korang berkumpul situ apa kata sorg sikit tarik rumput tu. setakat pergi tgk darah tu ape dapat?
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Entah2 ada org saja2 je pegi curah darah lembu ke apa lpas tu saja nk buat citer ala2 mestika
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
asyriqa replied at 20-9-2020 01:09 PM
Entah2 ada org saja2 je pegi curah darah lembu ke apa lpas tu saja nk buat citer ala2 mestika:shakeh ...

Fikir yg sama jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Pk yg baik2
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:51 PM | Show all posts
bakingsoda replied at 20-9-2020 12:53 PM
kenapa darah tu mcm bertakung

sebab yang tuang darah lembu tu yang tangkap gambar.

lepas tu viral.

boleh ja nak trace source kalau penting sangat tapi aku doubtlah ada yang rajin nak buat. Ada orang cari makan dengan hiburan macam ni.



Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerexxx replied at 20-9-2020 12:56 PM
Mmg ummah kita begitu sis. Suka menilai berdasar keadaan arwah. Mcm bila sis meninggal nanti , kea ...

Seperti muka tak senyum maknanye sis akan ke neraka gitu.....senang jer jatuh hukuman macam tu....menyampah. lagi satu ustaz2 please la kalau orang tak ramai solatkan jenazah tu dikata jenazah tu tak beramal soleh tak baik gitu....senang jer....dah kira berita kematian sampai lambat mana la orang jauh2 sempat nak datang.
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 20-9-2020 12:18 PM
Dah kikis kerak ke sis

Hahahaha. Ko jangan. Ummah urban kelas kayangan liberal tu. Pantang dia.hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Siasat..kenapa blh jadi gituu
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Ustaz, tukang mandi jenazah, penggali kubur, penceramah..hentikan lah buka aib tentang jenazah..ini gara2 penangan mastika lah yang orang kita taksub betul dengan pengakhiran jenazah..

Yang galak bercerita tu macam penuh yakin pengakhiran kamu tu sempurna terang bercahaya sangat...
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Jgn buat citer ala2 mastika pulak ye
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 20-9-2020 01:55 PM
Hahahaha. Ko jangan. Ummah urban kelas kayangan liberal tu. Pantang dia.hahahaha

Selalunya urban ni muka berkerak .. tengok je la siti kasem tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-9-2020 02:11 PM From the mobile phone | Show all posts
NGeri tengok gambar darah mcm tu......
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list