Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
6619
View
129
Reply

[Politik] TMJ jgn campuri hal ehwal politik kata Khairuddin

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-8-2020 10:23 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim diingatkan agar tidak mencampuri hal ehwal politik negara termasuk tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang berbaur politik dan bertentangan dengan Perlembagaan negara.

Bekas Penyelaras Pakatan Harapan (PH) Parlimen Jasin, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menasihatkan Tunku Ismail agar belajar menghormati Perlembagaan Persekutuan sebagaimana rakyat dan semua pihak menghormati Sistem Raja Berperlembagaan di negara ini.

Saya harap TMJ harus belajar dan berdisiplin untuk tidak mencampuri hal ehwal politik negara! Adalah sesuatu yang bertentangan dengan Perlembagaan negara untuk beliau mencampuri mengenai isu-isu politik!

Takkan TMJ tak faham Perlembagaan! Sungguh tidak tepat serta tidak molek untuk TMJ berterusan membuat kenyataan-kenyataan yang berbaur politik!

Untuk pengetahuan TMJ, apa yang kami sedang usahakan ini adalah untuk kestabilan politik negara seterusnya membina Malaysia baharu demi kesejahteraan masa depan negara, katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Tunku Ismail melalui laman Instagram miliknya, Tengku Ismail berkata, di saat negara ketika ini memerlukan kestabilan untuk memperbaiki ekonomi bagi membantu mengurangkan kos sara hidup rakyat, terdapat pula kumpulan yang gilakan kuasa.

Meskipun tidak memetik secara jelas nama mana-mana pihak, tetapi perkara itu dituju kepada bekas perdana menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang baru sahaja mengumumkan penubuhan parti barunya.
IMG_20200810_222141.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 10-8-2020 10:24 PM | Show all posts
Pendidikan pun sebaris, acaner dia nk paham. Tak igt ke tun det kata dia apa dulu
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
esok2 bile atok dh mati ngan sape pulak si jantan botox brduka nie nak jd tukang report
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 10:31 PM | Show all posts
berbunyik lg ke

stup little boy tu
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Btw tu gmba lame kan??skang dh ade idung bru persis mekel jeksen
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Geli aku tengok muka dah mcm nyah
UA sanggup lah janji hidup senang
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 10-8-2020 10:24 PM
Pendidikan pun sebaris, acaner dia nk paham. Tak igt ke tun det kata dia apa dulu

Tun kata apa uols?
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
monsterwife replied at 10-8-2020 10:37 PM
Geli aku tengok muka dah mcm nyah
UA sanggup lah janji hidup senang

UA pun dah mcm mak lampiaq lol
Sepadan la diorg ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 11:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Munshi replied at 10-8-2020 10:43 PM
Tun kata apa uols?

Tun kata dia setupidddddddddddddd boyyyyy. Dah la kena setupid, boyyyyy pulak tu

Tun yg kata
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 11:11 PM | Show all posts
si kudin ni menteri negara mana?

btw

dr mahathir kata dia tolak lgbt



Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 11:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Tok K lebih 20 tahun lepas

malaysia-anwar-trial-kuala-lumpur-malaysia-shutterstock-editorial-7288214a.jpg

Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2020 11:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Walaupun si hamlau ni suka menangguk di air keruh, apa dia cakap tu betul tapi dah memang yang sana tu suka kengkonon bela rakyat kan.
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 01:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Komen2 TMJ ni adakalanya betul dan tepat. Dia pun tak memihak sgt sebenarnya cuma kadang2 je kurang cerdik dan x perlu dilayan. X salah pun dia nak berbunyi sementara belum jadi sultan, belum ada full immunity. Kalau kena sindir balik pun dia mcm ok
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 01:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Sukahati TMJ nak cakap apa pun. Ar least dia concern dgn kebajikan rakyat. Tak macam botox dgn Atok tua tu sebok berpolitik 24jam. Hal rakyat sikit pun diaorang x ambik pedulik.
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 01:36 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 10-8-2020 11:14 PM
Tok K lebih 20 tahun lepas

mak aiiiii.. lain btul!!
diva AA tu wlupun jd si kembong boleh la knal lagii..
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 04:33 AM | Show all posts
meluat lak aku tgk khairudin ni, dua2 aku xminat haha
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 05:18 AM | Show all posts
Dapat jawatan apa dalam parti baru dia ni?
Ikut bontot tun ja..
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 05:30 AM From the mobile phone | Show all posts
kura2 ni bukan kisah mana pun politaik msia dan kesengsaraan rakyat dia sound atok sebab bitter pasal kes atok turunkan kuasa raja sejak kes datuk kura2 hanyun kayu golf
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 06:08 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 10-8-2020 10:44 PM
UA pun dah mcm mak lampiaq lol
Sepadan la diorg ni

Hehehe...tapi ramai je dok memuji padahal muka asal lagi elok walaupun mcm org asli
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2020 06:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Nenasketum replied at 10-8-2020 11:32 PM
Walaupun si hamlau ni suka menangguk di air keruh, apa dia cakap tu betul tapi dah memang yang sana  ...

Saya ada tgk post story TMJ tu. Posting tentang kesusahan hidup rakyat yg diikuti dgn posting video baginda pandu kereta mewah keluar daripada garage. Sedikit ironic pd masa saya lihat tu tp takpelah itu mmg harta baginda yg mmg berhak ke atasnya. Walaupun begitu, melihat kpd merit komen baginda semata2, mmg ada betulnya.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list