Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
5036
View
89
Reply

[Tempatan] Hasil didikan parti DAP, Melayu DAP berpesta mempersendakan ibadah korban

[Copy link]

Author: whitemagic       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-8-2020 10:40 AM | Show all posts |Read mode





Beberapa netizen turut mengaitkan ciapan Syahredzan itu bagi menggambarkan pemikiran pendukung DAP.

Antara yang mengulas ciapan Afif dan Syahredzan termasuk aktivis masyarakat yang juga Ketua Pemuda Parti Sosialis Malaysia (PSM), Khalid Ismath.

Saya bukan orang alim, tapi tak adalah sampai hina nabi orang Islam dan Kristian.

Hal agama jangan dibuat main. Hatta agama Hindu, Buddha, Sikh sekali pun, jangan sesekali dihina, kata Khalid dalam twitternya.

Seorang netizen, Mohamed Khalid Nordin pula berkata: Asal DAP je silap. Asal DAP tongue slip. Asal DAP buat masalah je kena maafkan dan move on.

Sudah-sudahlah DAP buat-buat silap bodoh macam ni. Sampai bila nak biarkan?

Bagaimanapun Syahredzan berkata, hal itu adalah kesilapan peribadinya dan tiada kaitan dengan parti yang diwakilinya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 1-8-2020 10:43 AM | Show all posts
bagaimana dengan @axl_bach si penjilat DAP

tak bersama sama DAP menghina ibadah korban ke?
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts
@sam1528 tolong backup jap
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 10:59 AM | Show all posts
Org xde akal je persoalkan ibadah org lain hatta agama org tu lain sekalipun...tu kepercayaan dia....biarlah...tapi yg sedihnye,kat ic sendiri dah tertera agama tu tp nak mmpermainkan ibadah org lain....smg sempat bertaubat la...
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Ehh tolong lempang puak2 penjilat DAP ni. Agama sendiri pun kutuk2, mmg xde jati diri. Harap tuhan turun bala pada mereka dan keturunan
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Manusia mcm ni...dia tau..hanya dgn attack agama org lain..x kira agama apa...adalah cara paling mudah untuk dpt perhatian..pergaduhan...atau segala bentuk negatif.
Susahkan hidup kalau x buat mcm ni...gelisah betul hati tu yer.
Semoga Allah memberi hidayah kepada anda.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
whitemagic replied at 1-8-2020 10:43 AM
bagaimana dengan @axl_bach si penjilat DAP

tak bersama sama DAP menghina ibadah korban ke?

Apa beza komen2 fake akaun tu dgn ko?

Sanggup buat perbandingan antara manusia mulia kekasih Allah dgn Apek Kitsial semata2 sbb politik?
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:12 AM | Show all posts
kemaruk replied at 1-8-2020 10:56 AM
@sam1528 tolong backup jap

Ha ha ha ha .... apa lah bangang sangat ko ni

Masuk akai ke kalo nak cosplay jadik Allah? Hanya orang gila macam ko aje boleh buat macam tu

LOOOOL ... kebodohan tu simpan sikit ... malu kat anak bini ko

Ni lah dia , orang macam ko , awal2 mengaku atheist , pastu agnostic pasal nak ambil hati geng macai totok party assobiyah & bila Ah Jib Gor sangkut 7 pertuduhan mengaku muslim pulak

Lepas ni ko ugama apa pon tak tau
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-8-2020 11:13 AM | Show all posts
axl_bach replied at 1-8-2020 11:11 AM
Apa beza komen2 fake akaun tu dgn ko?

Sanggup buat perbandingan antara manusia mulia kekasih A ...

syaredzan johan tu setpol dap kan?
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Btw, dari awal aku setuju jer kerajaan haramkan DAPig ni....so dgn isu2 berbangkit aku x nmpk alasan kenapa kerajaan Abah Mahiaddin xleh amik tindakan drastik haramkan DAPig mengikut saranan Ustaz TITM dulu
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa bila isu dap kena tag axl_bach. Dia tu sejak awal berforum bukannya macai, cuma sedikit pro PH saja. Kadang2 nampak dia puji BN...
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
orang2 macam ni selalunya memperjuangkan lgbtq, feminism, kebebasan agama, kebebasan seks dll...punyalah paksa orang hormat pegangan mereka.

Tapi bila masuk hal islam, tiba2 tak boleh hormat pegangan orang islam. Kebebasan suara kononnya.

Babi2 sebegini memang banyak di twitter.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:26 AM | Show all posts
Cakap macam orang tak sekolah tak pass SRP PMR je
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 1-8-2020 11:12 AM
Ha ha ha ha .... apa lah bangang sangat ko ni

Masuk akai ke kalo nak cosplay jadik Allah? Hany ...

Penyokong DAP ni bila la nak insaf

Harap2 yang bersekongkol dengan DAP cepat2lari dari mereka
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:37 AM | Show all posts
itulah mereka da DASAR DASAR mereka.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 11:44 AM | Show all posts
kemaruk replied at 1-8-2020 11:34 AM
Penyokong DAP ni bila la nak insaf

Harap2 yang bersekongkol dengan DAP cepat2lari dari mereka

Ha ha ha ha ... lagi sekali ko tonjolkan kebodohan ko

Kalo sesuatu tu dah salah pada hakikatnya ... ia tetap salah

Contoh : samun duit rakyat adalah salah , last2 didapati salah kat makamah

Tapi ada jugak macai2 totok party assobiyah yg mati2 klaim tak bersalah selagi tak lepas makamah rayuan

Hmmmm ... sounds familiar
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 12:11 PM | Show all posts
Edited by I.am.PH at 1-8-2020 04:35 AM





Democratic Action Party
Semalam jam 5:58 PTG

Selamat Hari Raya Aidiladha, daripada kami di DAP Malaysia

Jangan lupa untuk jaga penjarakan sosial anda, pakailah pelitup muka dan kerapkan mencuci tangan

Raya Korban: Mat Sabu, Guan Eng kenang pengorbanan rakyat masa PRU14
KHAIRUL ANUAR YAHAYA 2 mins ago



SEMPENA Hari Raya Korban yang disambut oleh umat Islam, Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengenang pengorbanan yang dilakukan oleh rakyat sewaktu Pilihan Raya Umum ke-14.

Dalam video ucapan yang dikongsi di media sosial masing-masing, ahli Majlis Presiden Pakatan Harapan itu berkata, rakyat Malaysia telah berkorban terutama dalam mewujudkan kerajaan yang lebih bersih.

Penggundi dari luar negara sanggup pulang dari jauh untuk memberi kemenangan kepada Pakatan Harapan.

Ingat menjelang pilihanraya yang lepas pengundi kita yang berada di Australia, di New Zealand, di Qatar, di Doha, di Dubai, mereka balik mengundi, membayar tambang sendiri.

Dan ada yang sampai malam pergi mengundi pagi, malam itu terbang semula. semata-mata nak lihat perubahan nak wujudkan kerajaan yang lebih baik. Ini pengorbanan rakyat, kata Mat Sabu dalam video tersebut.

Mohamad yang dikenali sebagai Mat Sabu itu berkata, pengorbanan rakyat mesti dibalas dengan mewujudkan kerajaan yang lebih baik dan lebih berintegriti.

Tegas beliau, pengorbanan rakyat ketika PRU-14 perlu dihargai dan mandat rakyat perlu dikembalikan.

Sementara itu Guan Eng dalam ucapannya menegaskan sebagai pemimpin mereka tidak seharusnya mengkhianati perjuangan tersebut.

Dan saya rasa atas sokongan daripada semua pihak, Mat, Tun Dr. Mahathir Mohamad, (Datuk Seri) Anwar Ibrahim, (Datuk Seri) Shafie Apdal, juga daripada Tony Pua yang merupakan salah satu pemimpin yang membongkar skandal 1MDB, Rafizi (Ramli) kita dapat membawa kebenaran kepada rakyat.

Dan juga bersama-sama dengan rakyat, sama-sama kita buat perubahan. Dan sehingga hari ini, kita sekurang-kurang dapat lihat keadilan. Jangan lupa Tommy Thomas juga, kata Guan Eng dalam ucapan sempena Hari Raya Korban tersebut.-SM

Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 12:36 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 1-8-2020 12:11 PM
Democratic Action Party
Semalam jam 5:58 PTG


Ko x payah nak berdrama lah oooiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2020 12:44 PM From the mobile phone | Show all posts
So sweet of Nurul Izzah put an effort buat ucapan dgn bahasa isyarat. I tak suka bapa Izzah tapi dia mmg antara pemimpin dlm PKR yg ada  kualiti. Qualify to be PM pun. Politik kepartian ni x best. Dlm setiap parti politik ada pemimpin yg baik dan berkualiti hatta DAP sekalipun
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list