Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
1576
View
66
Reply

[Tempatan] Kes keganasan rumah tangga di Selangor meningkat. Byk lelaki mental. Kriteria tambahan nak calon suami - asalkan bukan orang Selangor

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-7-2020 05:30 PM | Show all posts |Read mode
Kes keganasan rumah tangga di Selangor meningkat
ASYRAF MUHAMMAD | | 13 Julai 2020


SHAH ALAM - Sebanyak 90 kes keganasan rumah tangga direkodkan di Selangor sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 18 Mac lalu.

Exco Kesihatan, Kebajikan, Pemberdayaan Wanita dan Keluarga Selangor, Dr Siti Mariah Mahmud berkata, berdasarkan rekod yang diperoleh, kes keganasan rumah tangga mencatatkan peningkatan pada Mac ke April berbanding tempoh sama tahun lalu.

Beliau berkata, kawasan Kota Anggerik merekodkan jumlah kes tertinggi dengan 10 kes, diikuti Bukit Gasing (tujuh) dan Bukit Lanjan (empat).

"Jumlah panggilan talian khas bantuan keganasan yang dijalankan dengan kerjasama kerajaan negeri dan Organisasi Pertolongan Wanita (WAO) juga meningkat dengan sebanyak 266 panggilan pada Januari.

"Pada Februari pula merekodkan 250 kes, Mac (361 kes) dan April meningkat ketara kepada 898 kes, katanya ketika sesi sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini.

Siti Mariah (Amanah-Seri Serdang) berkata demikian bagi menjawab pertanyaan Elizabeth Wong (PKR-Bukit Lanjan) berhubung kes keganasan rumah tangga di negeri ini.

Mengulas lanjut, Mariah berkata, golongan wanita di negeri ini disaran agar mengetahui hak masing-masing dan mendapatkan bantuan sekiranya dikasari pasangan mereka.

Keganasan rumah tangga adalah masalah mental suami, jadi semua perlu peka dan mainkan peranan untuk membanteras penyakit ini, katanya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 13-7-2020 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Ang la TT x baik tau.. Nanti marah org Selangor..
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Sabo jelah
Hahahahaha
Hampeh btol tt
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 06:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Berlaku di selangor, tak semestinya org selangor....

SSKJP & ganu pun ramai kat selangor.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 13-7-2020 06:05 PM
Ang la TT x baik tau.. Nanti marah org Selangor..

Ang kena cari orang kedah jugak la
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
apam replied at 13-7-2020 08:20 PM
Ang kena cari orang kedah jugak la

Hahaha... Kena cari yg buat bendang.. Sebab suka sawah.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
So scaryy huhu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2020 10:50 PM | Show all posts
sarah82 replied at 13-7-2020 06:05 PM
Ang la TT x baik tau.. Nanti marah org Selangor..

ko kena cari org Jitra jugak

tak timbul isu giliran nak balik kampung

tahun ni Utara la
tahun depan Selatan la

ni satu daerah Jitra

pagi rumah mak
petang rumah mertua
Maghrib rumah mak
lepas Isyak rumah mertua


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2020 10:51 PM | Show all posts
shernazz replied at 13-7-2020 06:15 PM
Sabo jelah
Hahahahaha
Hampeh btol tt

hari tu ada yg letak kriteria
nak cari calon tak byk hutang  CCRIS, CTOS la

kemudian nak cari calon suka bela kucing la


Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 10:57 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 13-7-2020 10:51 PM
hari tu ada yg letak kriteria
nak cari calon tak byk hutang  CCRIS, CTOS la


Macam.macam.hal kan..
Nak cari yang itu yang ini..
Hahahahahaha
Kena tambah lagi plak la ..jangan pilih lelaki alamat selangor
Sebab yang dok selangor ni ramai perantau juga
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:01 PM | Show all posts
R2D2 replied at 13-7-2020 10:51 PM
hari tu ada yg letak kriteria
nak cari calon tak byk hutang  CCRIS, CTOS la

Kena tambah lagi satu. Calon lelaki kena buat ujian air mani. Tak lulus tak boleh kahwin. Thread mana entah. Dah lupa.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 13-7-2020 10:50 PM
ko kena cari org Jitra jugak

tak timbul isu giliran nak balik kampung

Sapa nikah dgn aku untung bro.. Sebab aku ni seorg x ada keluarga.. Tak ada isu berebut balik rumah sapa
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-7-2020 11:11 PM | Show all posts
insulin replied at 13-7-2020 11:01 PM
Kena tambah lagi satu. Calon lelaki kena buat ujian air mani. Tak lulus tak boleh kahwin. Thread m ...

a'ah
betul
kajian menunjukkan ramai lelaki mandul

bagus jugak cadangan ko tu

syarat calon suami
-bebas hutang. kalau tidak,  dia akan paw duit bini nanti
-suka bela kucing

-tidak mandul
-bukan org Selangor


Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
insulin replied at 13-7-2020 11:01 PM
Kena tambah lagi satu. Calon lelaki kena buat ujian air mani. Tak lulus tak boleh kahwin. Thread m ...

Erkkkk.. Mamposss
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:21 PM | Show all posts

Salinan komponen genetik kena perfect, kak.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:24 PM From the mobile phone | Show all posts
insulin replied at 13-7-2020 11:21 PM
Salinan komponen genetik kena perfect, kak.

Mampos.. Mcm mna la kalau mcm kak sarah yg bukan pure breed ni.. hhahah
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:26 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 13-7-2020 11:11 PM
a'ah
betul
kajian menunjukkan ramai lelaki mandul

Mcm mana la nak jumpa lelaki sempurna mcm ni.. Ok la..kena request jadi isteri Sultan Brunei
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:28 PM | Show all posts
sarah82 replied at 13-7-2020 11:24 PM
Mampos.. Mcm mna la kalau mcm kak sarah yg bukan pure breed ni.. hhahah

Bukan pasal keturunan tapi sperma dan telur kena sihat. Tak sihat maka mungkin dapat anak tak sihat.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:30 PM From the mobile phone | Show all posts
insulin replied at 13-7-2020 11:28 PM
Bukan pasal keturunan tapi sperma dan telur kena sihat. Tak sihat maka mungkin dapat anak tak siha ...

Mak bapa sihat pun ada yg dpt anak tak sihat.. Logik apa la forumer tu guna.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:32 PM | Show all posts
sarah82 replied at 13-7-2020 11:30 PM
Mak bapa sihat pun ada yg dpt anak tak sihat.. Logik apa la forumer tu guna.

Bukan apa. Ini semua langkah berjaga-jaga. Si lelaki kenalah jaga kesihatan elok2. Pemakanan kena elok. Jangan merokok dan hisap dadah. Ini semua mencacatkan sperma.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list