CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2957|Reply: 35

American fugitive arrested in Jakarta a known pedophile: Jakarta Police

[Copy link]
Post time 18-6-2020 08:33 PM | Show all posts |Read mode


Russ Albert Medlin, an American fugitive recently arrested in Jakarta for alleged sexual assault against minors, is a known pedophile in his home country, according to Jakarta Police.

Jakarta Police spokesperson Sr. Comr. Yusri Yunus said Medlin had previously been charged in connection to sexual violence against a 14-year-old in the United States prior to his arrest in Indonesia.

“[He] was charged with sexual violence against a minor twice by a district court in Nevada between 2006 and 2008, and had served two years in prison,” he said on Tuesday, as quoted by kompas.com.


The US authorities’ investigation found that Medlin recorded his sexual acts on video – a practice he would do again in his most recent crime involving an Indonesian child, according to Yusri.

Read also: Children 'trapped' in pornography: KPAI

During his stay in Jakarta, Medlin had contacted a local 20-year-old woman, identified only as A, who was known to have ties to child trafficking, the police spokesperson said.

“[Medlin] asked A via WhatsApp to introduce him to a minor. A then introduced him to the victim, SS, who is still 15 years of age,” Yusri said.

Medlin later talked to SS and asked them to bring along their friends, LF and TR. Each child was promised Rp 2 million, Yusri went on to say.

“[Medlin] asked one child to record his [sexual acts] with the other minors using his phone,” he said.

Medlin, who entered Indonesia on a tourist visa last year, was apprehended at his residence on Monday after police questioned three minors.

The US national has been on the Federal Bureau of Investigation’s (FBI) wanted list for crimes related to an investment scam in bitcoin stocks, Yunus said, adding the scam totaled $722 million. (rfa)

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 18-6-2020 08:37 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 10:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Dasyat gak. Boleh lepas dari FBI
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 10:21 AM | Show all posts

Ada Kes Pedofilia, Skim Cepat Kaya Tapi Macam Mana Buruan AS Terlepas Ke Jakarta











Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Perumpamaan ini tepat sekali menggambarkan nasib seorang warga Amerika Syarikat (AS) yang menjadi buruan kerajaan itu kerana terbabit penipuan mata wang kripto akhirnya ditahan di Jakarta, tetapi atas tuduhan berlainan iaitu salah laku seks.


Menurut laporan portal Kompas.com, Russ Medlin, yang memasuki negara itu menggunakan visa pelancong pada tahun lalu, ditangkap di ibu kota Indonesia pada Isnin lalu.


Jurucakap polis Jakarta, Yusri Yunus berkata, suspek ditahan selepas tiga remaja perempuan lingkungan usia 15-17 tahun mendakwa dia membayar mereka untuk melakukan hubungan seks.


"Selepas ditahan, kami memeriksa identitinya dan mendapati dia turut dicari oleh agensi penguatkuasa undang-undang luar negara. Pihak polis juga merampas wang tunai lebih ASD20,000 (RM85,000) daripada suspek. Jika bersabit kesalahan di bawah undang-undang perlindungan kanak-kanak Indonesia, Medlin boleh dihukum penjara sehingga 15 tahun."




Kredit foto : Suara.com



Kekecohan bermula apabila ramai penduduk setempat curiga dengan beberapa remaja perempuan keluar masuk rumahnya.



"Russ minta dicarikan perempuan di bawah umur melalui WhatsApp. Kemudian, dia diperkenalkan dengan mangsa atas nama SS yang masih berusia 15 tahun. Setelah berkomunikasi, Medlin meminta perempuan tersebut mengajak rakan-rakannya yang dinamakan LF dan TR. Mereka dijanjikan bayaran sebanyak 2 juta Rupiah (RM600)."





Kredit foto : Tempo foto





Lebih teruk, rupa-rupanya Russ turut merakamkan aksi seks mereka ke dalam telefon bimbit dengan alasan sebagai simpanan peribadi. Malah, di Nevada juga Russ sudah dua kali didakwa atas merogol remaja berusia 14 tahun pada tahun 2006 dan 2008.



"RAM minta dicarikan perempuan yang masih anak di bawah umur kepada tersangka A (perempuan, sekitar usia 20 tahun, warga negara Indonesia) melalui pesan WhatsApp. Kemudian, tersangka A mengenalkan dengan korban atas nama SS yang masih berusia 15 tahun," kata Yusri. Setelah berkomunikasi via WhatsApp dengan SS, Medlin meminta perempuan tersebut untuk mengajak teman-temannya. Dari kesepakatan itu, SS mengajak dua temannya yang berinisial LF dan TR. "Mereka dijanjikan diberikan imbalan uang masing-masing sebesar Rp 2 juta," kata Yusri.

Artikel ini telah tayang di Kompas.com dengan judul "Fakta-fakta Russ Medlin, Buronan FBI yang Tertangkap karena Sewa PSK Anak di Jakarta", https://megapolitan.kompas.com/read/2020/06/17/06342451/fakta-fakta-russ-medlin-buronan-fbi-yang-tertangkap-karena-sewa-psk-anak?page=all.
Penulis : Walda Marison
Editor : Irfan Maullana
Sementara itu, laman sesawang negeri Nevada yang menyiarkan nama pesalah seks menyenaraikan Russ Albert Medlin sebagai pesalah 'tidak patuh' tahap dua yang bermaksud kedua paling serius, dengan alamat di Las Vegas.



Kredit foto : Kompas.com



Pada Disember lalu, Jabatan Keadilan AS berkata tiga individu ditahan atas tuduhan penipuan sebanyak ASD722 juta (RM3 bilion) daripada pelabur yang terpikat dengan pendapatan lumayan hasil daripada bitcoin palsu.


Pendakwa raya di AS menuduh Medlin mengetuai 'BitClub Network' (Rangkaian Kelab Bitcoin) yang mengambil wang daripada pelabur menerusi skim 'ponzi' (cepat kaya) berteknologi tinggi.


Namun, tidak dapat dipastikan sama ada pihak berkuasa AS akan memohon untuk mengekstradisi Medlin susulan kes matawang kripto di negara itu.




Macam mana penjenayah yang mempunyai rekod sebegini boleh terlepas ke luar negara? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Johnny dah buka thread semlm.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Camana US lepaskan org mcm ni ke dunia?
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Muka pun memang muka jahat.. menggerunkan
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 10:51 AM | Show all posts
Nasib baik bukan masuk Malaysia.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-6-2020 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku skodeng semlm.. Nama dia dlm FBI sajork.. Kalau kes dia dah bawak ke mahkamah.. Patutnya dah dlm list us marshals.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 19-6-2020 10:32 AM
Camana US lepaskan org mcm ni ke dunia?

Aku suspek.. Dia keluar melalui i mexico guna passport palsu. Dari mexico terbang ke Indonesia.  Ni bukan kali pertama pedo dari US terlepas.. Ada kes pembunuh + pedo terlepas ke China.. Selepas 10 tahun baru dpt tangkap.. Lepas US buat face recognition.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 10:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Lagi satu lubuk FBI cari penjenayah based on DNA adalah company dna mcm MyHeritage, 23andMe. Company2 ni adalah pool DNA percuma dan boleh diakses oleh mana2 pihak berkuasa tanpa ada sekatan dlm undang2..

Antara kes pembunuhan yg diselesaikan dgn kewujudan dna pool oleh company2 ni adalah kes melibatkan pembunuhan seorg wanita OKU.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 19-6-2020 10:54 AM
Aku suspek.. Dia keluar melalui i mexico guna passport palsu. Dari mexico terbang ke Indonesia.  N ...

Nasib baik tak terlepas ke mesia.. tapi yg terlepas tak tertangkap, siapa yg tau...
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 19-6-2020 11:03 AM
Nasib baik tak terlepas ke mesia.. tapi yg terlepas tak tertangkap, siapa yg tau...

Kita pernah ada kes.. Pedo dari UK.. Mangsa pedo ni budak2 india..

Syurga pedo adalah Thai, Kemboja, Indonesia dan Filipina.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 19-6-2020 11:09 AM
Kita pernah ada kes.. Pedo dari UK.. Mangsa pedo ni budak2 india..

Syurga pedo adalah Thai, Ke ...

Kes pedo UK tu budak2 india ke? Iols tak tau pula.

Pedo akan target org2 yg susah. Itu sbbnya kena pastikan rakyat cukup makan.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 19-6-2020 11:14 AM
Kes pedo UK tu budak2 india ke? Iols tak tau pula.

Pedo akan target org2 yg susah. Itu sbbnya k ...

Yap.. Iols tengok... Mangsa dia budak2 india.. Dia kerja sebagai guru bahasa inggeris....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-6-2020 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
John Wayne Gacy pembunuh bersiri pedo yg paling berprofil kat US..

Dia bunuh 33 org kanak2 dan remaja lelaki yg mana mayat ditanam bawah rumah dia.

Dia target utama adalah kanak2 dan remaja yg lari dari rumah ..acah2 nak tolong  tapi dia akan liwat dan seksa dulu kanak2/remaja ni.. Dah puas dia bunuh depa.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts


Ni kes kat malaysia.

Kita dimomokkan yg mostly pedo adalah org islam... Kenyataannya pedo ni tak kira agama dan bangsa..
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:30 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 19-6-2020 11:28 AM
Ni kes kat malaysia.

Kita dimomokkan yg mostly pedo adalah org islam... Kenyataannya pedo ni ...

Yg iols tahu pedo huckle tu..
Pedo mmg tak kenal bangsa dan agama.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2020 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-8-2022 01:53 PM GMT+8 , Processed in 0.093062 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list