CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 11211|Reply: 63

Kurus Sebab Ambil Barang Terlarang? Ayie Floor88 Puas Melantak Nak Tutup Mulut O

  [Copy link]
Post time 18-6-2020 11:41 AM | Show all posts |Read mode
Ramai orang sanggup bersusah payah menguruskan badan dan tidak kurang juga golongan kurus berusaha untuk menaikkan berat.


Itulah yang dialami Ayie, vokalis Floor88 berikutan dituduh mengambil barang larangan.


Kredit foto: IG Ayie



"Sebenarnya, saya dalam proses nak besarkan badan sebab bila kurus ini, ramai tuduh saya ambil barang terlarang!

"Sebab nak tutup mulut orang, saya makan banyak, tapi sampai sekarang masih badan macam ini. Mungkin faktor genetik sebab dari dulu memang kurus. Makanlah banyak mana pun, berat saya tetap dalam lingkungan 50 kilogram sahaja.

"Saya ada cuba ambil vitamin yang sesuai untuk naikkan berat badan. Malah, kami pun ada dapat tajaan latihan di gimnasium, tapi malangnya saya bukan jenis yang rajin nak turun bersenam di gim. Jadi, banyak makan dan tidur sahaja," katanya kepada mStar.




  



Tidak berkecil hati, penyanyi berusia 23 tahun itu menjalani ujian dan mengikuti kempen anjuran Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) tahun lalu, sekali gus membuktikan dia bebas dari sebarang bahan terlarang. Malah, Floor88 dipilih menjadi ikon Antidadah 2019/2020.

"Saya tak kecil hati pun sebab saya tahu apa saya buat. Memang dari dulu orang tegur fasal saiz badan saya yang kecil ini," ujarnya. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 18-6-2020 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Penah tserempak dia ni kt Sunway Pyramid. Kecik sungguh. Iols lg tggi dari dia wlupun iols pakai flip flop je ms berselisih dgan dia. Tapi dia nmpak humble sbb ad org tahan ajak bergambar dia layan je n dia jenis laki muka cute.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 11:57 AM | Show all posts
pernah gak nampak beliayau dari jauh
sejenis humble happy2 gila2 gitew
and cute dan kacak
muka bebudak2 baik dan bukan rempit
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:00 PM | Show all posts
Memang jenis badan kecik kan? Saing-saing dek Manno kot.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:01 PM From the mobile phone | Show all posts
ambik makanan bergula lebih.insyallah berat naik...penyakit pun naik
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:07 PM | Show all posts
ok la tu.. mmg ada jenis badan mcm ni kan.. yg tak menahan tu iklan Fit Gun by Zizan Razak.. siap dgn ayat "Rahsia Zizan tetap slim".. pekejadahnyer rahsia ko guna alat tu utk slim.. dah sah2 Zizan tu mmg sejenis cicak kobing sejak dari azali lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Menyampah spesis jerangkung melidi ni ngamuk org kata amik dadah
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:36 PM | Show all posts
buat apa peduli dengan kata orang kalau takde terlibat dengan bende terlarang.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 18-6-2020 12:39 PM | Show all posts
memang spesies kecik kot dia ni..
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
mieymiey replied at 18-6-2020 12:00 PM
Memang jenis badan kecik kan? Saing-saing dek Manno kot.

Org lelaki mmg tak selesa badan dorang kurus kecik.
Mcm adik ipar iols marah sokmo kalau naik penimbang berat cuma 50kg.

Yg kita org pompuan ni suka sgt kalau tak berubah2 jarum penimbang tu huhuhu.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Hencemm.. biarlah kecik kurus waktu muda2 ni.. tgh ligat... nanti dah tua jgn boroi cam zek zedi
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 12:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni muda lagi normal masih keding, tunggu la dh bapak2 sok.
ramai juga yg masih kecik  walau dh kawen tp jgn selesa sgt aritu kat PHM ade kupas isu makan bnyak tapi kurus ni.
Bahaya ok, hakikatnya kurus kat luar tp gemuk kat dalam.
Nak plak kalau jenis tak jaga mkn tetap melantak mcm2 nk suh gemuk.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 01:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Owang laki biasa pas kawen muncit perut dia..xtau sebab ape
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 18-6-2020 12:56 PM
Org lelaki mmg tak selesa badan dorang kurus kecik.
Mcm adik ipar iols marah sokmo kalau naik pen ...


Ex kelig ai gitu la. Punya la happy bila berat dia naik pi 57-58kg, sebab berat heols dalam 54-55kg jah. Menten sejak ai kenal heols 10 tahun lepas hingga sekarang. Wife heols pula dari saiz S pegi XL after nikoh.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 01:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 18-6-2020 12:59 PM
Dia ni muda lagi normal masih keding, tunggu la dh bapak2 sok.
ramai juga yg masih kecik  walau dh  ...

Yeap. Apendiks, diabetes, darah tinggi, etc, tetap boleh kena. Orang2 kurus sekitar aiol rata2 berpenyakit sebab ingatkan kurus boleh la melantak macam2 tak jaga. Bila dah kena, barulah beringat untuk jaga makan. Termasuk kelig yang ai cerita tu. Hada apendiks hampir ruptured bertahun dulu tapi syukur sempat gi sepital, detected and bedah.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 01:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Alaaa normal kot budak bujang lelaki keping gitu. Adik jantan iols siap nak makan weight gain bagai. Esok2 dah berbini memang membuak la naik, takyah nak ber weight gain la haiii
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 18-6-2020 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
sesuai la badan mcm tu dgn ketinggian, buruk ok orang pendek badan sado
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Pompuan lps beranak/Makin berusia Makin berisi/gemuks.. laki lps kawen/Makin tua Makin boroi.. kebanyakan la.. tp klu di Asia tenggara kebanyakan Malaysian la camni
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 01:51 PM | Show all posts
nanti dah kawen badan kau naik ler dikkkk...bini masak sedap hari2 katanya
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2020 02:05 PM | Show all posts
suara dia ni sedap betul...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

15-8-2022 06:16 PM GMT+8 , Processed in 0.573101 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list