CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3457|Reply: 27

Mana Ibu Bapa Mereka! Budak-budak Dirakam Main Atas Bumbung Apartment

  [Copy link]
Post time 15-6-2020 10:42 AM | Show all posts |Read mode
Seriau melihat videobeberapa kanak-kanak bermain di atas bumbung sebuah apartment 32 tingkat di Guizhou, Zunyi.




Kredit foto: Shanghaiist




Tanpa sebarang alat keselamatan, kelihatan empat kanak-kanak terbabit bermain di atas bumbung berkenaan seolah-olah berada di taman permainan.


Difahamkan, mereka bermain di atas bumbung berkenaan sekitar 20 minit.


Menurut laporan Shanghaiist, sejurus video berkenaan dimuat naik di laman sosial, beberapa polis dikerahkan ke lokasi kejadian untuk memberi amaran kepada kanak-kanak terbabit dan ibu bapa mereka. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-6-2020 10:43 AM | Show all posts
dari tajuk pun aku tau leluhur mana....
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 11:14 AM | Show all posts
budak flat! bangun!
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 11:15 AM | Show all posts
kalo cite anime mmg suka duduk atas bumbung
xtaula terpengaruh ke ape
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Ngerinya.. X gayat ke budak2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Tulisan video dlm bahasa cina, iols tak paham.

Tapi, apa gunanya nak highlight sorang pakai mask? Keselamatan depa lagi penting laa..


When allowed to go play outside, a group of kids in the Guizhou city of Zunyi apparently took that to mean on the top of the roof of their apartment building.

Footagefrom another building shows four kids scrambling around on the very top of the 32-story high-rise building with two holding onto lightning rods to keep their balance while the other slide down the gables.

They were reportedly up there for around 20 minutes.

The kids are wearing no protection from the huge drop. Though one of them is at least wearing a face mask.

Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 11:51 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 11:55 AM | Show all posts
boleh main asal jaga social distancing
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-6-2020 01:54 PM | Show all posts
main la atas bumbung, china kan takde tanah lagi
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat:   Sj1lhCJ0qgg


Kenapa laa i tgk vedio ni. Skg dh pening. I ni gayat. Urrghh...
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 02:38 PM | Show all posts
1.4 billion population. setakat 4 orang kiok xde hal
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 02:49 PM | Show all posts
Steady je budak2 ni kat atas tu. Kalau saya dah gayat habis dah ni.
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 02:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Dashat betui budak-budak flat ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 02:58 PM | Show all posts
Budak2 baya tu mana tahu takut nak2 bila dengan rakan sebaya, jadi tanggungjawab orang dewasalah mengawasi mereka agar tak lakukan aksi macam tu
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 04:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin mak bapa bekerja.

Aku pernah tengok dokumentari tentang pekerja di china.

Ramai yg datang dari pendalaman tinggal anak yg masih kecil. Dan balik setahun sekali masa CNY.. Anak2 yg ditinggalkan ada yg semuda 2-3 tahun.. Dan kalau ada 2 anak.. Yg sulung biasanya umur 6-7 tahun dah pandai masak dan sediakan makanan utk adik. Basuh baju, kemas rumah dan jaga adik.
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 04:15 PM | Show all posts
PRC..ahh lantak kaulahhhh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-6-2020 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pon penah main lawan lari atas bumbung flat.. tp flat 4 tgkt.. bumbung tu level ke 5 la.. ala.. flat quaters lama.. ramai kitorang main.. belas2 org jgk.. jengok bwh tgk2 acik2 dok jerit suruh turun.. aku gayat.. jengok skali je lah.. tp zmn sek rendah dlu mna pikior takut
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 05:04 PM | Show all posts
Kurex replied at 15-6-2020 10:43 AM
dari tajuk pun aku tau leluhur mana....

akak pun dh agak..pasti cerita leluhur

Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 05:17 PM | Show all posts
polluxsstar replied at 15-6-2020 01:59 PM
Kenapa laa i tgk vedio ni. Skg dh pening. I ni gayat. Urrghh...

i pun gayat juga..nak tukar lampu rosak pun terketar2..
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2020 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
kadang2 mak bapak dah mcm singa, anak baik depan mata je. Belakang menyetan juga. ni semua dah besar takdak otak nak pikir sendiri agaknya. Jatuh tu mati sia2 penat mak mengandung je
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 09:33 AM GMT+8 , Processed in 0.126421 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list