CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 25342|Reply: 201

Tahap Kebersihan Alicia Amin Masak Rendang Dipersoal

  [Copy link]
Post time 11-6-2020 10:16 AM | Show all posts |Read mode
Sekarang ini, ramai selebriti yang berniaga dan Alicia Amin pun tak nak ketinggalan.




Tak sangka model dan pelakon ini mempunyai bakat memasak rendang tok.


Melalui Instagram, Alicia mempromosikan produknya. Bagaimanapun videonya sedang memasak rendang menerima kecaman.


  



Mana tidaknya, ramai yang kurang senang dan mepersoalkan tahap kebersihan dalam menyediakan juadah tersebut.


Bukan sahaja pakaian yang terdedah, kawasan tempat masak pun nampak macam kotor kata mereka.


Foto: IG


"Hairnet, apron, glove tak ada. Suntikan typhoid ambil ke tak ni?" antara komen dari netizen.


Mungkin kecil hati dengan teguran dari netizen, Alicia Amin memuat naik status di IG Story, meluahkan perasaannya tentang tindakan orang di luar sana yang seolah-olah sentiasa mencari kesalahannya.




Alicia juga ada memberi penerangan tentang persoalan ini.


  



Sekarang ini banyak kes keracunan makanan hingga boleh membawa maut.


Jadi tidak hairanlah jika netizen risau. Harap Alicia dapat mengambil teguran dengan cara yang positf ya. -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-6-2020 10:20 AM | Show all posts
Kat gambar ni tak nampak pula kawasan memasak dia ni kotor. Netizen ni kalau nak kecam biar tepat dengan sasaran.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:21 AM | Show all posts
besar kuali n periok tu, dia menjual rendang ke?
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:24 AM | Show all posts
aku kalau pesen masak tak berbaju nampak ketiak macam tu mmg aku geli sebab terbayang ketiaknya berpeluh.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Awat mata aku tengok ok ja kwsn dia masak? Rendang dia nampak sedap kejadiannya.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:30 AM | Show all posts
dah kenapa kau mengacau rendang duk bertuala je ...mau tak geli orang menengoknya
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Bising la netz. Macam la akak2 tudung tu bersih sangat masak. Coba pi dapor meka. Coba la kalau berani rakam meka live memasak. Ingat dapo semua akak2 penjual homemade ni berkilat merelip macam dapo Che Nom siap cakna amik suntikan tifoid? Dah tu kau fikir kenapa akak tudung jual puding buih boleh buat berpuluh (ka ratus?) pembeli dan keluarga keracunan termasuk sorang mati jika syariah compliance sangat?
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Mahalnya rendang
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-6-2020 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 11-6-2020 10:25 AM
Awat mata aku tengok ok ja kwsn dia masak? Rendang dia nampak sedap kejadiannya.


Yang komplen tu sah2 tak biasa pon masak 10kg daging apetah lagik masak huntok kenduri. Be realistik la netz. Nak tengok bersih sangat ka idok orang kita masak cuba sekali sekala ada kenduri tu pi tolong rewang kat dapo. Bukan bajet OOTD ja. Ntah dapor sindri pon berlumut. Papan/plastik pemotong daging itam legam. Eiiii!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
aiols masak pun pakai panties n apron jah tp idok ler utk menjual...masak utk sndiri jah who cares
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 11-6-2020 10:33 AM
Yang komplen tu sah2 tak biasa pon masak 10kg daging apetah lagik masak huntok kenduri. Be realist ...

Kalau depa tengok masak kenduri.. Mau lagi teruk komplen.. Hahahaaha.. Penat ooo nak masak 10kg rendang.. Iols masak 2kg pun rasa mcm nak pengsan.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:35 AM | Show all posts
attention seeker......
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:36 AM | Show all posts
Ada sesape penah try? Sedap ke idoqqq?
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
dengan tekangkang2, periuk selevel ngan kangkang dia. Astafirullah..
Dgn sleevelessnya... Ya ampunZZZ.. Kalau bagi makan kuarga sendiri ok kowt. Ni nak jual. Sape je nak beli kalau dh tgk mcmtu. Ammaaa
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 11-6-2020 10:34 AM
Kalau depa tengok masak kenduri.. Mau lagi teruk komplen.. Hahahaaha.. Penat ooo nak masak 10kg re ...

Aiol masak 5kgs daging masak itam sensorang untuk raya prepare segala2 dari A-Z sensorang pun nak pingsan.  Ingat senang ka masak. Tau komplen ja netizens ni. Dapo Alicia tu dah tahap bersih dan kemas dah huntok orang yang masak 10kg daging. Masak rendang lagik pulok. Kot masak kicap ja takpa juga takda la banyak sangat rempah kena prepare.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 11-6-2020 10:39 AM
Aiol masak 5kgs daging masak itam sensorang untuk raya prepare segala2 dari A-Z sensorang pun nak  ...

Masak rendang berkecah.. Betul bersih utk org yg masak 10 kg rendang.. X nampak kulit bawang merata2..serai ka.. Kemas.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-6-2020 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy: Bising la netz. Macam la akak2 tudung tu bersih sangat masak. Coba pi dapor meka. Coba la kalau berani rakam meka live memasak. Ingat dapo semua akak2 ...

Puding buih tu sbb telur expired..dapur merelip, pakai tutup litup pun x guna kalau dh bahan masak dh X elok
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Lagik satu, pakai macam Alicia tu boleh kurangkan peluh karna tak panas daripada berkelubung satu badan masa masak ngadap dapo gas. Rambut sheol pun pendek macam jantan. Lagik kurang berpeluh.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
matchstick replied at 11-6-2020 10:41 AM
Puding buih tu sbb telur expired..dapur merelip, pakai tutup litup pun x guna kalau dh bahan masak ...

Iya tau. So maksudnya tak guna la kan kalau luaran sajork merelip tapi hati hitam bagi orang makan benda expired? Dah la jual, bukan free. Gitoh point aiols.
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2020 10:44 AM | Show all posts
dia buat jual ke rendang tu? ya amponnn bertogel gitu lagi di show off kt socmed.
aku buat jual lagi takt bab kebersihan..basuh tangan berkali kali..hanya guna tangan kanan buat keja.
walo aku ni lefthanded. nk lagi berekat zikir selawat skli..org makan rasa syahdu jek.

nibuat rendang senang..daging tu rebus dulu pastu baru direndang. tapi koman koman pon utk 2kg 2 jam merenih atas dapo. santan bagi massk dulu baru masuk daging.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-9-2022 06:00 AM GMT+8 , Processed in 0.084474 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list