CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 5973|Reply: 29

Ahmad Idham Enggan Toleh Belakang, Zed Zaidi Pesan Kenal Siapa Kawan Siapa Lawan

  [Copy link]
Post time 7-6-2020 11:59 AM | Show all posts |Read mode
“Isu habis kontrak dulu tu, biarlah ia hilang begitu sahaja. Saya anggap itu sebagai pengalaman berada di FINAS, habis kontrak awal setahun."


Ahmad Idham Ahmad Nadzri yang dilantik semula sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) enggan menoleh ke belakang lagi.


Dia berkata demikian bagi menjawab spekulasi pelantikan semula untuk menduduki kerusi panas berkenaan yang didakwa ada kaitan dengan kontroversi sebelum ini.




Kredit foto: IG Ahmad Idham



“Dalam keadaan pandemik COVID-19 ini saya rasa kita tak payah cerita dulu pasal apa-apa yang pernah berlaku dulu, tapi kita kena fokus macam mana nak bawa balik industri kita ‘on track’.

“Macam yang kita tahu anak seni kita sekarang ramai yang terkesan dengan keadaan semasa sekarang ini. Penggambaran harus dijalan segera untuk membantu mereka.

“Jadi, yang penting sekarang ni ialah kita fokus bagaimana cara nak menjana semula ekonomi industri kreatif,” katanya kepada Gempak.


Tambahnya, FINAS kini berdepan cabaran besar apabila mereka perlu memastikan semua syarikat produksi mematuhi garis panduan disediakan kerajaan apabila penggambaran dilaksanakan.

“Yang penting, FINAS kena betul-betul tegas dan kita tak boleh kompromi dengan mana-mana syarikat produksi yang tidak mematuhi SOP,” katanya.







Kredit foto: IG Zed Zaidi




Sementara itu, Presiden  Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menerusi Instagramnya turut mengucapkan tahniah atas pelantikan semula Ahmad Idham itu selain berharap dia akan belajar daripada kesilapan lalu.


Pesannya, Ahmad Idham perlu tahu siapa kawan dan siapa lawan. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 7-6-2020 12:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai sampah. Buat filem poster macam presentation kelas pun boleh jd ceo
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 12:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Kuat kipas ke dye ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 01:07 PM | Show all posts
geran 4 jota tu apercer?

sampai arini iols takleh lupa gambar jedjedi teddy bear
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 01:11 PM | Show all posts
alaaa die pun takut nak banyak bunyik..
nanti senario politik berubah orang ungkit balik...
so play safe sajork..
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Jed jedi tok hans mat deham 3 ketol ni mmg mcm gila kuasa dlm industry...nk jd somebody
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 02:12 PM From the mobile phone | Show all posts
So finas ape je perkembangan nye? Kecoh berebut jawatan je. Gaji mahal cm menteri ke
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 02:26 PM | Show all posts
Org Utara pnggil ni Pi Mai Pi Mai Tang Tu namanya
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 7-6-2020 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam dah takde orang lain dah kat malaysia ni. ZZ & AI
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 04:44 PM | Show all posts
apa isu dia ni
merempan sebab dah xjadi pengerusi finas ke?
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 04:45 PM | Show all posts
teringat plak cerita cinderella
hahahhaha kesian haliza misbun
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 07:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah.. Semoga Finas akan bertambah maju lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 10:09 PM | Show all posts
Tokhans cam meroyan je....

  





Sabar lah tok..... mana tau PH naik balek bulan depan kot2 tok dapat balik jawatan Mr Chairman atok tuuu





This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2020 12:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa sumbangan deme nie?? Xnampak hasil punn.. Dah kutipan felem nan hado
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2020 07:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Ambiklah RizaAziz jadi penasihat FINAS.
Dia ada kelebihan.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2020 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
muka mcm mr bean....ada hati jadi ceo....bhahaha
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 8-6-2020 08:29 AM From the mobile phone | Show all posts
X lama lg dpt la dato ..ke mmg dh dato ahmad idham ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2020 09:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Sesama sdiri pun xpuas ati kaa
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2020 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Teruk betui tokhans meroyan
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2020 01:14 AM | Show all posts
eizarz replied at 8-6-2020 08:25 AM
muka mcm mr bean....ada hati jadi ceo....bhahaha

Bukn ke gelaran Mr Bean dh trlekat kat Ammar Effendy/AE?.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 10:35 AM GMT+8 , Processed in 0.192886 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list