CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2678|Reply: 35

Atuk Tercekik Dodol Dengan Gigi Palsu

  [Copy link]
Post time 5-6-2020 11:24 PM | Show all posts |Read mode
Umur masih panjang. Seorang warga emas bernasib baik isteri menyedari keadaannya yang sesak nafas apabila tercekik dodol yang melekat bersama gigi palsu.


Berita Harian melaporkan, kejadian berlaku di rumahnya dekat Perumahan Genuang, Segamat, pagi tadi.


Difahamkan, Faridah Mohd Zulkifli, 60, mendapati suaminya, Abdul Moin Mohd Salleh, 63, sesak nafas ketika mereka menikmati dodol sekitar jam 11 pagi tadi.




Kredit foto: BH Online




Dalam keadaan cemas itu, Faridah bergegas memberi bantuan dengan menepuk tengah belakang badan suaminya berulang kali hingga pesara berkenaan tersedak dan mengeluarkan gigi palsu tersebut.

"Dodol itu melekat pada gigi palsu yang tertanggal ketika suami menelannya sebelum kedua-duanya tersangkut di bahagian kerongkong.

"Selepas saya berusaha menepuk bahagian belakangnya beberapa kali, suami kemudian tersedak menyebabkan dodol bersama gigi palsu bahagian atas itu tercampak keluar dari mulut," katanya.


Kata Faridah, dia sudah menasihati suaminya itu supaya membuka terlebih dahulu gigi palsunya yang sudah longgar sebelum makan dodol berkenaan, namun tidak diendahkannya.


Suaminya itu juga kerap menangguhkan untuk membaiki atau menggantikan gigi palsu berkenaan. - CARI

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 5-6-2020 11:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Atuk jgn lah makan dodol lagi lepas ni..
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2020 11:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah selamat.. nasib baik isteri pakcik tak panik.
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2020 11:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Aduhai atokk. Buat gigi baru la atok, bahaya
Reply

Use magic Report

Post time 5-6-2020 11:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Degil, kalau mati pun elok jgk
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni meati suka nyakat cucu dgn gigi pelesu
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 12:18 AM | Show all posts
Atuk tak pakai polident ke?  Syukur umur masih panjang...
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Makan dodol Tak perlukan Gigi....jadahnye pakai Gigi palsu utk makan dodol
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 6-6-2020 12:34 AM From the mobile phone | Show all posts
potong la kecik2 dodol tu
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 12:37 AM | Show all posts
Nasib baik atok selamat
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Mcm mana BH blh dpt berita ni? Kalau i malu nak cite kat org. Tak psl jd bahan gelak.
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 12:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku ingtkn atuk mahadiaq
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 12:51 AM From the mobile phone | Show all posts
xtau nak gelak ke sedihh..
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 01:44 AM | Show all posts
lasagnaklcc replied at 6-6-2020 12:38 AM
Mcm mana BH blh dpt berita ni? Kalau i malu nak cite kat org. Tak psl jd bahan gelak.

Dan iol pun tngh trgelak skrg.
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 01:45 AM | Show all posts

Iol ingt Mahadiaq ni siapa2, rupa2nya.
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 01:51 AM From the mobile phone | Show all posts
September14 replied at 6-6-2020 12:40 AM
Aku ingtkn atuk mahadiaq

Hello
Gigi tun semua ori ye
Xmain LH gigi palsu

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 6-6-2020 01:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Cer kalo tertelan
Ah sdh nk kena tapis t@!k



Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 01:54 AM From the mobile phone | Show all posts
lasagnaklcc replied at 6-6-2020 12:38 AM
Mcm mana BH blh dpt berita ni? Kalau i malu nak cite kat org. Tak psl jd bahan gelak.

Sian kn bh
Cerita mcm ni pun blh jd bhn berita

Ni Klu xde pun no hal
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 01:56 AM From the mobile phone | Show all posts
gideoncross replied at 5-6-2020 05:44 PM
Dan iol pun tngh trgelak skrg.

dan terikut smaa.  tp kesiannya pacik nii
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 02:28 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 5-6-2020 11:46 PM
Degil, kalau mati pun elok jgk

Jahatnye mulut kooo.. Cuba bapak ko yg kena macam tu pastu org cakap macam ape ko cakap ni.. Sakit ati tak?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-8-2022 06:18 AM GMT+8 , Processed in 4.034774 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list