Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1211
View
17
Reply

[Dunia] Selepas George Floyd, Yaya Pulak di tEmbak pulis Amerika

[Copy link]

Author: Modngengade       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-6-2020 03:12 PM | Show all posts |Read mode



Seorang pengusaha restoran barbeku, David McAtee mati terbunuh akibat ditembak pihak polis dalam satu kejadian di himpunan tunjuk perasaan atas kematian George Floyd di Louisville, Kentucky, Amerika Syarikat (US), baru-baru ini.

Menurut polis, tembakan itu berlaku ketika pihak berkuasa cuba melawan asakan dan menyuraikan sekumpulan besar penunjuk perasaan di situ.
Polis dipecat kerana tiada bukti rakaman kejadian

Dalam pada itu, anggota polis yang terlibat dalam kejadian tembak mati lelaki tersebut telah dipecat atas kesalahan tidak mengaktifkan kamera video badan yang dipakainya sewaktu bertugas.

Jelas Datuk Bandar Louisville, Greg Fischer, pihak berkuasa kekurangan sumber video bagi membantu siasatan (kes) berkenaan selepas beberapa jam gabenor meminta pihak polis menyerahkan video kejadian tersebut.

Ini adalah kegagalan yang tidak boleh dimaafkan.

Oleh itu, saya telah melepaskan (pecat) Steve Conrad (polis) dari jawatannya, katanya lagi.
Ibu David McAtee tidak menerima kematian anaknya yang dianggap dibunuh tanpa sebab. Gambar: Agensi

Sementara itu, gabenor, Andy Beshear berkata kemudian, kekurangan rakaman video insiden tembak maut itu sangat tidak boleh diterima.

Inilah sebabnya mengapa kami memerlukan kamera itu.

Setiap kamera (video) yang digunakan pegawai polis mesti akan dilihat semula, katanya tentang keperluan kamera itu untuk membantu siasatan kes di samping orang awam boleh turut melihat dan menilai kejadian tersebut.

Dakwanya, dia berjanji bahawa siasatan kes tersebut akan dijalankan secara telus dan mengambil masa kurang dari sebulan.

Merujuk The Guardian, peguam US berkata, pihak persekutuan akan bekerjasama dengan polis negeri bagi menyiasat kejadian tembak maut itu.
Matinya seorang dermawan

David McAtee atau Yaya ketika masih hidup, dia kerap memberi makanan percuma kepada anggota polis yang datang ke premisnya.

Perkara tersebut turut diakui oleh datuk bandar, Fischer dalam satu kenyataan.

Kita telah kehilangan seorang rakyat yang baik, iaitu David McAtee.

Davis dikenali oleh ramai orang, dan dia digelar sebagai Barbecue man, ujarnya.
McAtee terkenal dalam kalangan penduduk di situ sebagai seorang yang baik hati serta dermawan. Gambar: Twitter

Sementara itu, ibunya, Odessa Riley turut bersedih dengan kematian anaknya.

Mereka (polis) membunuhnya tanpa sebarang sebab.

Dia berniaga untuk mendapatkan wang yang banyak demi menyara hidupnya.

Dan polis pula menembaknya seperti anjing..ah, saya tidak boleh menerimanya, luahnya sambil menitiskan air mata.
Hasil siasatan terkini

Menurut laporan terkini AP, satu rakaman video yang didedahkan pihak polis menunjukkan bahawa David McAtee didakwa mengeluarkan senjata api ketika pihak berkuasa berada berdekatan dengan restorannya, kata ketua polis pada Selasa (semalam).

Video ini menunjukkan Encik McAtee melepaskan senapangnya di luar pintu premisnya.

(Namun) Ia tidak cukup membuktikan segalanya, tetapi kami akan menyiasat dengan lebih terperinci, kata ketua polis, Robert Schroeder.

Siasatan dan laporan lanjut akan menyusul dari semasa ke semasa.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 3-6-2020 03:18 PM | Show all posts
wooww....makin panas isu blek ni kat us

polis us problem ke gaji kecik?
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Satu je nak ckp makin blek ni mengganas
Makin org benci blek ..
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 04:13 PM | Show all posts
Ada news ckp, bbq man ni tembak duluan, so polis pompuan kokesen ni retaliated.
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 04:15 PM From the mobile phone | Show all posts
pasa replied at 3-6-2020 03:18 PM
wooww....makin panas isu blek ni kat us

polis us problem ke gaji kecik?

Kt chnl astro ci
Ada beberapa rncgn psl operasi polis guna body cam, car cam ape semua tu
Semuanya nmpk sgt professional

Tp biasalah apa yg ada dlm setandan pisang tu kn biah


Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:11 PM | Show all posts
US boleh kawal dunia tapi dlm negara tak reti.
perusuh pun satu hal yg gi rosak dan curi barang2 kenapa.

sbb tu korang di pandang bangsat oleh kulit putih.

Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:21 PM | Show all posts
wah....dgn covidnya...rusuhan perkaumannya.....hancur.....
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:29 PM | Show all posts
Sebab tu la, tak suka jenis tunjuk perasaan macam ni. Niat tu memang agak murni, tapi akan ada yang akan mengambik kesempatan dalam hal macam ni. Tak boleh ke guna cara lain selain dari kekerasan macam ni...
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
PerKasa replied at 3-6-2020 06:11 PM
US boleh kawal dunia tapi dlm negara tak reti.
perusuh pun satu hal yg gi rosak dan curi barang2 ke ...

pelik kat Msia ni...'white' kita tetap pggl omputeh...'black'...napa panggil negro...pulok???
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:49 PM | Show all posts
Tapi ada juga 3-4 orang polis di tembak oleh  penunjuk perasaan ni.
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 07:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Baca tajuk thread ingatkan mangsa ada la rupa Yaya Zahir
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
ni contoh "anak saya baik orangnya..hormat org tua" versi nigger
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Cashlah...blm is dumbass trend..ko provoke polis nanti mak kau nk kena rogol sapa nk tolong kau cysttt?
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 08:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Masalahnya merusuh pastu gi rompak kedai.. X paham.. Selam sambil sedut air ke mcm mana
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 08:43 PM | Show all posts
GuaAkanMati replied at 3-6-2020 08:11 PM
Tunggu minyak dara komen ..katanya bertuah tinggal US

saper minyak dara tu?

Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 08:44 PM | Show all posts
i mati2 ingat Yaya 1st runner up ANTM Season 3 tu yg kena tembak
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 08:45 PM | Show all posts
Skuau replied at 3-6-2020 06:43 PM
pelik kat Msia ni...'white' kita tetap pggl omputeh...'black'...napa panggil negro...pulok???

Negro tu maksudnya "Black" dalam bahasa Spanish

Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
ardent91 replied at 3-6-2020 08:45 PM
Negro tu maksudnya "Black" dalam bahasa Spanish

kalo maksud dia black dlm spanish...sepatutnya drng tak patut sentap ore pggl negro....pelik!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list