CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: YgBenar

BREAKING! : Sultan Johor bg warning bubar DUN

  [Copy link]
Post time 3-6-2020 04:41 PM | Show all posts
nampak gaya sultan pun dah murka.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-6-2020 05:03 PM | Show all posts
tu pasal D4P nak sgt jatuhkan sistem monarki Sultan dan Raja kt Mesia ni,
kacau plan..
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
perempuan british merempat tu tak nak jadi juru cakap sultan Johor ke
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:23 PM | Show all posts
Orix replied at 3-6-2020 01:32 PM
Sudah terang lg bersuluh puak mana yg gigih n gila jawatan time tgah covid ni. Bermula dgan kedah :l ...

DAPig paling takut dan sawan kalau bubar atau PRU dalam masa terdekat.

kencing dah kering. kencing yg ada nak pakai utk kencing sesama geng dalam PeeH.

PRU14 lalu banyak undi protes dek termakan fitnah Najib oleh DAPig.

Disamping manifesto PeeH yang penuh hancing.

Next?

Nak fitnah, hasut, kencing apa lagi?

Nobita pun tgh gelabah nak hadap SPRM kes taikun. Senyap je sekarang ek..



Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
cupu replied at 3-6-2020 05:34 AM
YDPA pun sepatut keluar titah suruh si clare tu shut up.

Sultan pahang / kelantan agak lembut sedikit. tapi Sultan Johor / Sultan Perak mmg agak tegas.
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
lipans replied at 3-6-2020 07:36 AM
seboleh-boleh nak elakkan la bubar membubar ni macam februari hari tu.

tapi aktiviti lompat melom ...

Yang macam ni ke

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:28 PM | Show all posts
underground replied at 3-6-2020 05:23 PM
DAPig paling takut dan sawan kalau bubar atau PRU dalam masa terdekat.

kencing dah kering. kenc ...

takda sapa bising psal dap pun dekkkk...... iols pun x suka dap mcm iols x suka mca.... sama jah dedua nak hak samarata dengan bumi.... tapi iols idok le sampai semua benda nak salahkan dap.... yg berebut kuasa skrg ni pun puak2 melayu bersatu n umno n pas jugak... tapi yg penting sejahat2 cina sebusuk2 diorg pun diorg bijak, setia.. wlupun kebanyakannya xde agama, ujong2 org yg kononnya beragama la yg mengkhianat. takbirrrr
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:29 PM From the mobile phone | Show all posts
tupaiterbang replied at 3-6-2020 09:03 AM
tu pasal D4P nak sgt jatuhkan sistem monarki Sultan dan Raja kt Mesia ni,
kacau plan..

Maka Anwar perlu di naikkan sebagai PM
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-6-2020 05:32 PM | Show all posts
Edited by underground at 3-6-2020 05:34 PM
Orix replied at 3-6-2020 05:28 PM
takda sapa bising psal dap pun dekkkk...... iols pun x suka dap mcm iols x suka mca.... sama jah d ...

melayu PeeH tu proxy DAPig je.

tengok la sape pegang gelang patah (Parlimen Iskandar Puteri), area mantan pak mertua aku.
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
smartaleck07 replied at 3-6-2020 02:33 PM
bagus gak bubar.. apesal masa 1st time power grabbing started, SJ tak bagi warning.. cepat je terima ...

Kenapa MB tue bagi pd umno yer.. kerusi yg umno menang byk ke dkt johor nie.. kesian btl tgk bersatu dkt johor...
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 05:38 PM | Show all posts
Edited by salamon at 3-6-2020 06:07 PM

patutnya SJ sound direct je dkt madey pariah tu..negara tgh ada krisis covid, boleh plak dia g letak jawatan semasa rkyat tgh perlukan seorg pemimpin utk mgemudi negara...piraahhh
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Simple,kalau atok tak.mungkir janji serah jawatan pada Nuar,takde lah tebuk atap.sanggup dia letak jawatan PM dan pengerusi bersatu dari serah pada Nuar,sokong Nuar jadi pm
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak guna pun pru. Politician akan main lompat sana sini.
Hang undi dia sb umno, esok lusa dia lompat pi ph. Kang tebuk atap, lompat balik ke umno.

Gitulah sampai abg jamil mampus
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:33 PM From the mobile phone | Show all posts
OmJualGas replied at 3-6-2020 02:41 PM
Di Malaysia ni, hanya atok seorang saja yang layak PM....

Orang kedua paling layak ialah Boboi
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:35 PM | Show all posts
Edited by batusembilan at 3-6-2020 06:37 PM

KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan (PH) Johor konsisten dengan pendirian bahawa mandat rakyat semasa Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu mesti dikembalikan mengikut perlembagaan.


Dalam satu kenyataan media bersama, PH Johor turut menjunjung titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang mahu kemelut politik di negeri itu dihentikan.

Malah, PH Johor turut menegaskan keyakinan mereka terhadap amalan demokrasi berparlimen dan Raja Berpelembagaan yang menjadi tulang bekalang negeri dan negara.

“PH Johor akan sentiasa berpegang teguh prinsip ini dalam apa jua keadaan termasuklah dalam mendepani situasi politik semasa yang sedang kita lalui ketika ini.
                                                                                                                  


“PH Johor turut konsisten dengan pendirian bahawa mandat rakyat - yang telah diterjemahkan menerusi PRU14 lalu - mestilah dikembalikan mengikut proses serta lunas-lunas perundangan sewajarnya sepertimana yang termaktub dalam perlembagaan,” memetik kenyataan bersama itu.

Kenyataan itu dikeluarkan Pengerusi Amanah Johor, Aminolhuda Hassan; Pengerusi PKR Johor, Syed Ibrahim Syed Noh dan Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong.                                                                                                                    



Sultan Ibrahim dalam satu kenyataan hari ini memberi amaran akan membubarkan Dewan Undangan Negeri Johor sekiranya kemelut politik di negeri itu terus berpanjangan yang akhirnya menyusahkan rakyat.



Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Nahnukutu replied at 3-6-2020 03:36 PM
OK lah kalau tak boleh terima istilah tebuk atap.
Call it whatever people want it.


Ruapanya hang ni bkn melayu.. baru iols tahu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-6-2020 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by cmf_Arwen at 3-6-2020 06:43 PM

Laku ke titah2 sultan ni....mcm tak laku jer...dlm sidang parlimen 1/2 hari pun ydpa dah bertitah, masih jgk sibuk berpolitik..ni sultan johor plk bertitah...harap betul2 la sj akan bubar kalau berterusan..jgn hanya bagi amaran saja.
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
batusembilan replied at 3-6-2020 06:35 PM
KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan (PH) Johor konsisten dengan pendirian bahawa mandat rakyat semasa Pili ...

Kenyataan itu dikeluarkan Pengerusi Amanah Johor, Aminolhuda Hassan; Pengerusi PKR Johor, Syed Ibrahim Syed Noh dan Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong.     

Terang2an takmau dgr ckp sultan.. apa yg SJ bakal lakukan??
Jeng3x
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7: itu pendapat hang. bg iols, takde tebuk atap. 22 bln tu, tersilap mandat je bg iols sbb rakyat tertipu. ni Allah dah reset balik kepada yg sepatutnya. ...


iols setuju.. {:run
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 06:50 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 3-6-2020 06:45 PM
Kenyataan itu dikeluarkan Pengerusi Amanah Johor, Aminolhuda Hassan; Pengerusi PKR Johor, Syed Ibr ...

kannnn......

saspek sultan johor akan bubar dun sbb wakil2 rakyat ni bodo melantun2
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-12-2022 09:34 AM GMT+8 , Processed in 0.101119 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list