CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: darkness

[Tempatan] Apabila warga indonesia gagal memahami isi berita

  [Copy link]
Post time 29-4-2020 06:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan indon je.. orang Malaysia pun ramai yang x faham td. Siap merunggut kes tinggi
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-4-2020 06:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 29-4-2020 06:26 PM
Hahaha.. straight jahh.. kalo leluhur indon bodoh jugak tak

Tu la.. Aku baca pun aku faham.. X ada pun tuduh indon
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2020 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat pula tempoh hari 43 student dr magetan positif covid 19..padahal pemerintah indonesia ckp baru 5 kes dekat sana...maksudnya mmg sahlah indonesia tu comunity dorang dah masuk covid 19 seraca senyap
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 07:06 PM From the mobile phone | Show all posts
lampor replied at 29-4-2020 05:49 PM
Melacak tu apa?


Melancap kot......



Eh....tak tau......
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Tadi 94 kes, 72 kes import dari student yg baru balik dari indonesia.

Nak cakap ni dapat dari tabligh gak ke.. Puiii.

Masa orang kecoh2 pasal covid, indo ada ke halang tourist dari China masuk? Kat Bali nun..

Akai xdaa
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 07:11 PM | Show all posts
Bila tak faham dengan jelas sesuatu perkara tapi gigih nak cepat2 komen macam tu ler jadinya
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 07:13 PM From the mobile phone | Show all posts
rogayahtop replied at 29-4-2020 06:05 PM
kesian indon2 ni. internet ada pun bodoh.

Internet ada pun buat tgk miyabi porn jer

Indon dan bodo berpisah tiada.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2020 07:21 PM From the mobile phone | Show all posts
tikusmontok replied at 29-4-2020 07:13 PM
Internet ada pun buat tgk miyabi porn jer

Indon dan bodo berpisah tiada.

Hahahaha ingat lagi masa miaybi dtg sokong tim nas bola sepak dorang..punyalah bergambar sana sini..siap boleh gol pula lepas kedatangan miabi
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-4-2020 07:24 PM | Show all posts
bkn asal dr Wuhan ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Kah kah...indon dgn phd berpisah tiada..
Aku xnk kutuk lebih ..puasa kan
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 08:30 PM From the mobile phone | Show all posts
MissVixen replied at 29-4-2020 05:50 PM
Diorang tengah stress + dengki tu. Baca pun jadi silap. Pekerja kesihatan pun dah ramai kena.

Yupp indon tgh stres + jeles dgn malaysia
buat tak tau jerr bagai angin lalu dicelahan jendela
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Elle_mujigae replied at 29-4-2020 06:13 PM
Maafkan je la..anggap je la mereka dengki dgn negara kita

Okayyyyyy saya maafkan
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Indon goblokkkkkkkkkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 08:35 PM | Show all posts
'supaya indon tidak digelar bebal dan bodoh'

Memang asalan bangsa ni pun kan??
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 08:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Berita cnn.. pemberita buat panggilsn tepon dgn tki yg berada di malaysia. Tki tu bgtau tak terima bantuan.. lps tu siap minta krjn indonesia bekerjasama dgn krjn malaysia bg bantuan kpd tki di sini... amboi sedapnya nak bebankan krjn malaysia... krjn indonesia sendiri tak ambil berat hal rkyt dia disini .... pelik betul...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2020 08:39 PM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 29-4-2020 08:35 PM
'supaya indon tidak digelar bebal dan bodoh'

Memang asalan bangsa ni pun kan??

Hehehe takntaulah...tp iols percaya je masih ada yg cerdik pandai menilai berita dr emosi terus warga indon nehh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 29-4-2020 08:40 PM From the mobile phone | Show all posts
anakkerengga replied at 29-4-2020 08:36 PM
Berita cnn.. pemberita buat panggilsn tepon dgn tki yg berada di malaysia. Tki tu bgtau tak terima b ...

Dimana nak baca tu? Nak baca jugak
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 08:45 PM | Show all posts
anakkerengga replied at 29-4-2020 12:36 PM
Berita cnn.. pemberita buat panggilsn tepon dgn tki yg berada di malaysia. Tki tu bgtau tak terima b ...

masakkk, habis semua pati, foreigners nak bantuan..habis tu rakyat malaysian ni apa istimewanya dok negara sendiri dah semua bangsa asing nak rompak keistimewaan kita
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 08:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Depa ingt bahasa Malaysia sama ka demgan bahasa Indonesia
Kalau tak faham jangan buat buat faham
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
A classic example of buta peghot tak faham bahasa
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-11-2022 07:32 PM GMT+8 , Processed in 0.126345 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list