CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 3412|Reply: 41

Nak Pujuk Bini Punya Pasal, 3 Sahabat Dipenjara 3 Hari

  [Copy link]
Post time 29-4-2020 01:29 PM | Show all posts |Read mode
Seorang lelaki dipenjara tiga hari dan dikenakan denda RM1,000 kerana melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) semata-mata untuk memujuk isteri di rumah mentua.




Gambar hiasan



Memetik Sinar Harian, Mohamad Hafiz Rizal Aziz, 27, ditemani dua rakan iaitu Muhammad Nasriq Alwi, 22, dan Noor Adam Bukhari Mohamad Anuar, 25, ke rumah mentuanya pada Isnin.


Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, semalam menjatuhkan hukuman sama terhadap dua rakannya dan ketiga-tiga tertuduh berdepan hukuman penjara tambahan sebulan sekiranya gagal membayar denda.


Tiga sahabat itu mengaku bersalah selepas pertuduhan di bawah Peraturan 3 (1) Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah di dalam kawasan tempatan jangkitan) 2020 dibacakan secara berasingan.


Mengikut pertuduhan, mereka menaiki sebuah kereta jenis Perodua Myvi di tepi Jalan Losong Haji Mat Shafie dari Kampung Gong Kiat jam 11.50 malam pada 27 April.


Bagi kesalahan itu, mereka boleh didenda sehingga RM1,000 atau penjara sehingga enam bulan atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.


Difahamkan, Mohamad Hafiz ketika mengaku bersalah memberi alasan hendak memujuk isteri untuk pulang ke rumah selepas berlaku perselisihan faham sebelum ini


Manakala, dua rakannya mengaku melanggar PKP kerana menemani Mohamad Hafiz ke rumah mentuanya. - CARI

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 29-4-2020 01:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa motif 2 org lg ikut?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Takut eh? Kena berteman
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 01:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko kawen ngan bbnu ke bangg
Sesikit nak merajuk blk umah makpak..
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 01:43 PM | Show all posts
nak pegi pujuk bini merajuk pon angkut sidekick?
jangan putus sahabat plak lepas kes ni...
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Elokla tinggalkan je laki rupa macam ni perangai.
Bingai. Arahan mudah pun tak boleh nak patuh
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni namanya kwn sehidup,  sedenda dan sepenjara
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
muda lagi la, ntah apa hal sampai bini lari,pujuk pun nak berteman. man up sikit la.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 29-4-2020 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak pujuk ke nak gertak? Sbb bawak geng bagai. For what it's worth... Selayaknyalah.
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 02:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak pujuk isteri nak buat apa tu sepanjang pkp? Isteri ko tak larat nak bersedapan dan bosan dengan kau la tu dik. Baik la dia mengangkang kat rumah je tengok tv.
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 02:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga dipermudahkan urusan. Lengkali jgn langgar pkp. Terima je la hukuman nnt.
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
bawak kawan nak suruh pujuk bini dia ke?
padan la bini lari
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Punyalah nak pujuk isteri kepam, sanggup langgar arahan.. buto
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 03:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 29-4-2020 02:55 PM
Punyalah nak pujuk isteri kepam, sanggup langgar arahan.. buto

Kurex xnak ke kawan dia.. darah muda pandai pujuk..
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
OK la tu. Ni membe sama2 susah. Sama2 masuk lokap. Bkn senang nk cari. Lallala
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 03:12 PM | Show all posts
Semoga perkara ini menjadi iktibar buat semua
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 29-4-2020 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Rugi rm 1000...jangan sampai putus kawan sudahla
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
untung umah mak ayah dekat ye...
merajuk je balik umah mak....hahahhaha
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Rasa2 sejuk tak hati bini laki sampai kena saman nak pujuk dia punya psl.
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2020 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Si zafar Rohingya yg naik kereta penuh kereta masa PKP tu apa cer...dah kena saman ke...tanya jer..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 05:28 AM GMT+8 , Processed in 0.105996 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list