CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3671|Reply: 30

Ditetak Isteri Lepas Ungkit Soal Tanah, Cerai

[Copy link]
Post time 28-4-2020 05:20 PM | Show all posts |Read mode
Pertengkaran akibat masalah ekonomi dihadapi keluarga mendorong wanita menetak suaminya dengan parang.


Memetik TribunNews, kejadian berlaku di rumah mereka di Kampung Leuweung Tengah di Kabupaten Sukabumi, Jawa Barat jam 11 pagi pada Sabtu lalu.




Gambar hiasan
Kredit foto: TribunNews




Jurucakap polis AKP Rizka Fadhila menjelaskan sebelum kejadian tercetus pertengkaran antara pasangan itu sebaik mangsa membicarakan soal masalah rumah tangga hingga ada menyebut perkataan cerai.


Situasi semakin tegang apabila wanita itu tidak puas hati selepas suaminya meminta kembali tanah yang diberikan kepadanya.


Tanpa berfikir panjang, wanita berkenaan terus mencapai parang di atas pintu rumah dan menetak suaminya di bahagian kiri punggung dan kaki sebanyak dua kali.


Difahamkan, mangsa yang cedera segera dibawa ke klinik kesihatan berhampiran.


Rizka bagaimanapun berkata, keluarga berkenaan enggan memperbesarkan kes itu dan ia sudah diselesaikan secara baik. - CARI

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 28-4-2020 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
itu bukan parang.. itu namanya golok
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-4-2020 05:26 PM | Show all posts
sekngucing replied at 28-4-2020 05:22 PM
itu bukan parang.. itu namanya golok

golok I1. sj parang yg matanya diasah melengkung; ~ Rembau sj senjata yg matanya diasah melengkung (penumbuk lada); 2. Jk sj pedang pendek: ~ Sunda pedang Jawa; laksana ~ kayu, ditetak tak makan, dijual tak laku prb pengetahuan yg tidak mencukupi tidak ada gunanya; menggolok menetak atau memotong dgn golok.Kamus Dewan Edisi Keempat

Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 06:04 PM | Show all posts
mentang2 rumah sis vokuru dekat golok habis di sebutnya golok. kalau rindu sis vokuru cakap je. tik tok kan ada
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Nampak gambar parang tu (walaupun hanya gambar hiasan), terus nyeri rasa kulit aku! {:cryrun
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 06:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Apaa gilaa!
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 06:29 PM From the mobile phone | Show all posts
ui garang & ganas btul wife.
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 06:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Mintak tanah balik eh. Kalau aku pun tak pikir panjang nak tetak
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 28-4-2020 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
pergh dahsyat...
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 28-4-2020 06:36 PM
Mintak tanah balik eh. Kalau aku pun tak pikir panjang nak tetak

Padan muka..buruk siku kan..
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
magsa pun, da lunyai bini kau punya puki, kau cuba nk cari lain. rasakan
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 07:01 PM From the mobile phone | Show all posts
oh, isu semasa di indon rupenye.terkojot den
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Urgh sakitnya kat punggung
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Don't play play
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawen sampai mati je la.. apa susah..
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Selepas diparang, lalu mereka sudah berbaik..
Wow.
Suci nya hati sang suami..
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 28-4-2020 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Itu pun sebab rohingya tak berani datang indon. Main ambik tanah orang, memang kena parang.
Padan muka laki ni.. buruk siku.
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 09:46 PM From the mobile phone | Show all posts
CARI-MAL replied at 28-4-2020 05:26 PM

betul lah tu.. dia mcm pedang tp pendek..
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
bln posepun gaduh sampai bergolok parang huish
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2020 11:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak aiii. Tak agak2 acik sensetip di bulan Ramadon ni. Parang terus dia kasi
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 11:55 AM GMT+8 , Processed in 0.085917 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list