Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
9032
View
248
Reply

[drama TV1] Adaptasi novel KORBAN KASIH. Drama kekeluargaan lakonan Zara zya, Dynas, Saharul rizwan, Azrel Ismail. Bermula 24/04

[Copy link]

Author: willow12    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-4-2020 07:16 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by willow12 at 20-4-2020 07:37 PM

FB_IMG_1587380963758.jpg

Drama adaptasi novel 'Korban Kasih' karya Fatimah Saidin akan menemui penonton di RTM TV1 pada bulan Ramadan nanti. Menampilkan pelakon seperti Saharul Ridzwan, Azrel Ismail, Zara Zya, Ummi Nazeera, Ezzaty Abdullah, Dynas Mokhtar, Hasnul Rahmat dan ramai lagi. Drama arahan Pali Yahya, terbitan Mache All Star United. Akan disiarkan setiap hari sepanjang bulan ramadan pukul 7 malam di TV1.

JUDUL : KORBAN KASIH
EPISOD : 30 episod
TARIKH TAYANGAN :
WAKTU SIARAN : Isnin-Ahad, 7:00 malam
SIARAN TV : TV1 (RTM)
PENULIS SKRIP : Farhana Fauri
PENGARAH : Pali Yahya
PRODUKSI : Mache All Star United Sdn Bhd
PELAKON : Saharul Ridzwan, Azrel Ismail, Zara Zya, Ummi Nazeera, Dynas Mokhtar, Hasnul Rahmat, Ezzaty Abdullah, Dato Ahmad Tamimi Siregar, Sheila Hassan, Nadiyah Shahab, Elnisa Ryun, Riz Amin, Meor Mohd, Haziq Fadhullah, Anne Abdullah

WATAK PELAKON
Saharul Ridzwan sebagai Jalil
Azrel Ismail sebagai Jamil
Zara Zya sebagai Fatimah
Ummi Nazeera sebagai Aisha
Dynas Mokhtar sebagai Norizah
Hasnul Rahmat sebagai Fauzi
Ezzaty Abdullah sebagai Aziah (Kak Long)
Dato Ahmad Tamimi Siregar sebagai Dato Ismail
Sheila Hassan sebagai Datin Hasnah
Nadiyah Shahab sebagai Fika
Elnisa Ryun sebagai Farah
Riz Amin sebagai Fuad
Meor Mohd sebagai Hassan

SINOPSIS KORBAN KASIH
Sebuah kisah kekeluargaan yang dirakamkan melalui pandangan Fatimah yang melihat perselisihan dan pilih kasih dalam keluarganya. Dia tidak mengerti mengapa ibunya membenci Abang Jalil sehingga abangnya itu tersingkir setelah kematian ayahnya. Dia juga melihat kejayaan kak long dan abang ngahnya belajar di sekolah berasrama penuh. Semua pergolakan ini dilihat secara positif oleh penulis sehingga menemukan semula secara harmoni semua ahli keluarga ini yang kini sudah pun dewasa. Sebuah kisah yang sangat memikat serta sarat dengan nilai-nilai murni.

Fatimah anak bongsu dari lima beradik, menyelami isi hati abang Jalil yang disisihkan oleh ibunya sendiri. Seluruh ahli keluarga menyayanginya, kecuali ibu Norizah yang mencurah kasih sayang pada anaknya yang lain. Walaupun dilayan seperti orang asing oleh ibu sendiri, Jalil banyak berkorban untuk kebahagiaan ibu, kembarnya Jamil, adiknya Fatimah dan Kak Longnya.
Korban Kasih.jpg
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 20-4-2020 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by willow12 at 20-4-2020 07:28 PM

Iols mcm heksaited pulak dgn drama ni sbb adaptasi novel korban kasih tulisan fatimah saidin. Best novel ni sbb citer kekeluargaan. Tp tgk lah nnt mcmna penulis skrip adapt ke drama tv. Helok ke idok kejadiannya

Dynas mokhtar jadi mak? Mula tgk poster ingatkan ziela jalil. Hmmmm biar betul! Tp iols tak nak judgemental sgt... So wait n see lah ye.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 07:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Owh kesah kekeluargaan.. boleh la tengok sempena pkp ni..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Sheila hassan ni sheila mambo ke?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
omaiii... feveret novel i ni.. harap menjadi la..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2020 10:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Berbaur nak tengok coz x tertahan sedih cte ni. Novel ni smpai lunyai iols n kengkawan baca, siap imagine lagi mcamana kisah dan watak2 dalam tu. Oh kenangan.. x tertanding karya dulu2 ngan sekarang
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 10:01 AM | Show all posts
weiii i love this novel.. menangis xhabis baca novel..

harap2 menjadi dlm adaptasi..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 11:36 AM | Show all posts
ok akan ku bertangga di TV1...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 11:38 AM | Show all posts
ok akan ku bertangga di TV1...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Drama di tv1 semua best
Ada point dan hikmah
Drama tv3?
Hmm
Ajar gadis menjadi tergedik
Merampas laki/bini orang
Bla bla bla

So better tgk drama tv1 dr tv3
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2020 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Byk kali baca novel Korban Kasih ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 11:15 AM | Show all posts
novel yg buat ak menangis teruk
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah start harini kan. Biasa ada ulangan masa sahur. Tgk masa tu lah. Esok2 baru boleh komen
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2020 05:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Tgh tgk ulangan.. jamil dgn jalil ni muka tua sgt utk jd bdk STPM..
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2020 05:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Siapalah buat casting cerita ni. Pelakon x kena la...nmpk tua nau utk watak remaja. Zara tu pun x sesuai jd adik bongsu, kak long lagi nmpk muda dr dia.

Entah lah..mungkin watak ni nk tunjuk dr remaja sampai dewasa, tu yg amik pelakon yg matured sikit.
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2020 06:53 AM From the mobile phone | Show all posts
babycc replied at 25-4-2020 05:29 AM
Tgh tgk ulangan.. jamil dgn jalil ni muka tua sgt utk jd bdk STPM..

Kannn... Kok yaa pun amik laa budak  yg seakan iras jd watak Remaja... Ni Shahrul riduan tu dh laa membesar bagai Johan...

Watak Shahrul ni mcm sama je watak jd anak yg dianaktiri dlm citer Camelia tu
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2020 06:54 AM From the mobile phone | Show all posts
kiwi16 replied at 25-4-2020 05:38 AM
Siapalah buat casting cerita ni. Pelakon x kena la...nmpk tua nau utk watak remaja. Zara tu pun x se ...

Casting mmg fail.... Dynaz jd omak betullah dh x de pelakon tua dlm Msia...
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2020 01:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Smlm tgok sket2 sementara prepare utk berbuka...bosan la Saharul tu, Zara tu pun hmmm

Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2020 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
kiwi16 replied at 25-4-2020 05:38 AM
Siapalah buat casting cerita ni. Pelakon x kena la...nmpk tua nau utk watak remaja. Zara tu pun x se ...

Aa.. betul.. kak long nampak lg muda dari adik2 yg tiga tu..
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2020 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
NonaNaga replied at 25-4-2020 06:54 AM
Casting mmg fail.... Dynaz jd omak betullah dh x de pelakon tua dlm Msia...

Walaupon dynaz tu sebrnarnye muda.. tp ok la die jd mak.. mmg nampak tua..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list