Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
3211
View
99
Reply

[Tempatan] Warga Asing Protes Kencing Waktu PKPD. Askar Dibekalkan Helmet Sebagai Perlindun

[Copy link]

Author: wunan88       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-4-2020 11:07 AM | Show all posts |Read mode
Edited by wunan88 at 10-4-2020 05:59 PM

KUALA LUMPUR - Warga asing yang terlibat menjalani Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di tiga lokasi kediaman di sini, didakwa menunjukkan protes dengan melempar barangan dari tingkat atas bangunan bukan sekadar sampah, tetapi termasuk bungkusan plastik berisi air kencing.

Sikap biadap terbabit ditunjukkan penghuni dipercayai warga asing di tiga lokasi kediaman yang telah diisytiharkan PKPD itu bagi memutuskan rantaian penularan Covid-19.

Menurut sumber, petugas terdiri daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM), Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM), Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) terpaksa berdepan situasi itu ketika melakukan kawalan selama 24 jam di kawasan berkenaan.

Katanya, sikap biadab penghuni warga asing itu sebenarnya ketara sejak peringkat awal pelaksanaan PKPD dipercayai kerana mereka tidak berpuas hati terhadap perintah berkenaan dan kemungkinan kerana masalah mendapatkan bekalan makanan.

"Bukan saja-saja askar pakai helmet ketika berkawal di bangunan-bangunan kediaman itu. Jika kita lihat ketika kawalan sekatan jalan raya, askar tak pakai helmet pun, hanya pakai beret.

"Pakai helmet sebab nak elak daripada kena benda yang dibaling dari atas. Bawang putih pun dibaling dari dalam rumah. Jadi kita tak dapat kenal pasti dari unit mana," katanya kepada Sinar Harian.




Bagaimanapun sumber itu menambah, keadaan kini makin terkawal setelah penghuni akur dengan sikap tegas yang diamalkan oleh petugas keselamatan ketika berkawal.

Katanya, mereka juga tidak mempunyai alasan untuk melakukan protes kerana difahamkan bantuan makanan turut diaturkan kepada penghuni terlibat.

"Sebab itu kita kena hargai pengorbanan petugas-petugas barisan hadapan ini. Mereka terpaksa berdepan situasi begini. Harap tidak ada lagi tambahan kawasan PKPD dan orang ramai terus patuh dengan perintah kerajaan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)," katanya.

Tiga bangunan telah diisytiharkan PKPD di ibu negara iaitu di Menara Plaza City One di Jalan Munshi Abdullah bermula 31 Mac lalu manakala bangunan Malayan Mansion dan Selangor Mansion di Jalan Masjid India pula dikuatkuasakan sejak Selasa lalu.

Pada Khamis lalu, Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa berkata, kementeriannya akan membekalkan makanan tengah hari dan makan malam sepanjang 14 hari PKPD kepada 1,850 penghuni Selangor Mansion dan Malayan Mansion di Jalan Masjid India.





Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 10-4-2020 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Lepas ni, tak perlu warga asing mcm ni lagi. Adik2 mesia pula, pi la amik semua keje depa. Nyusahkan org bila masa wabak cenggini
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:13 AM | Show all posts

Wehh apa sial punya perangai ni haaa. Kalau lepas ni diorang survive, deport aje and blacklist, takyah cakap banyak.
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Tembak bagi mampos..
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:21 AM | Show all posts
bengongnya...tp nak carik pelaku tu susah ...kalau dpt tangkap kan sng kasi tembak je..
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:24 AM | Show all posts
taknak warga asing kerja kat sini...apakan daya orang malaysia ni mana maunya kerja kerja 3D ni..termasukla aku..
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:25 AM | Show all posts
wah sampai mcm ni sekali dorang berani dgn askar?
tapi xpelah kurang2 dorang sedara mara kita juga..xleh marah lebeh lebeh
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Tembak je.. dah ler cari makan kat tempat orang, disediakan kemudahan bagai..  buat perangai plak..
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Sila meninggal. Kalau engkau balik negara engkau, mampus engkau. Merempat nak mati kat mana2 pun takde sape kisah.. Duduk sini aman2 bagi makan, Dpt free screening..
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Hantar semua balik negara asal!!!

Biadap sungguh!!!
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:27 AM | Show all posts
we are brothers
come brothers
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:28 AM | Show all posts
Mohon abam2 askar kasi sepang terajang kat sekor2 warga asing lahanat tuh...
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Ini rupa nak bagi muka dan kerakyatan kepada orang asing? Atas dasar saudara seagama?? Tengoklah saudara seagama rohingya, bangla, pilak ni buat apa. Walaupun aku benci dap, tapi diorang tu memang dah rakyat kita. Buruk baik terima dan cuba tolenrasi. Bodoh apa nak bagi kerakyatan pada aceh, rohingya, pilak ni.
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau camni le perangai memasing.... bagi lepas , depa pecah masuk rumah org curi bekalan makanan , pastu pi rogol anak bini org... kalau positif covid abesss laaa malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
buat la perangai naharom..
habis mco imig pulak masuk..
baru ko tau tinggi rendah flat ko duduk tu..
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Porumer yang bela sangat warga asing macam Akugomoni something2 tempoh hari,

Moga dikencing sebegini juga.
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:35 AM | Show all posts
wah kat msia masih sabar lg dengan perangai x senonoh deme....

cuba bagi kat kim jung un.....licin kot tempat tu...

Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebab tu kalau akak muntri pertahanan, akak suruh tembak ja yindon, pelipin yang coba nak masuk Sabah.
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:37 AM From the mobile phone | Show all posts
anisania replied at 10-4-2020 11:24 AM
taknak warga asing kerja kat sini...apakan daya orang malaysia ni mana maunya kerja kerja 3D ni..ter ...

Nak ekceli.

Tapi majikan pun prefer warga asing karna boleh tindas, boleh bayar murah2.
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2020 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Jahatnya perangai. Lepas ni halau balik ke negara asal
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list