Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
16910
View
311
Reply

"Kalau Makan Ikan Kering, Jangan Dengki Dengan Orang Makan Daging,"-Emelda Rosmila

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-4-2020 04:50 PM | Show all posts |Read mode
Emelda Rosmila 'sekolahkan' netizen yang suka sangat menghukum selebriti tanpa usul periksa.


Menerusi Instagram, pelakon ini meletakkan paparan skrin memaparkan individu yang lantang mengecam dalam isu pertikaman lidah antara artis dan netizen.


Foto: Google


Tondakannya itu menyebabkan beberapa netizen tampil meminta maaf kerana mengutuk dan mengeji anak seni.


Ini cara saya mahu memberikan pengajaran kepada netizen yang tak tahu menghormati individu lain. Kalau lihat cara tutur, saya jadi takut.


Artis pun manusia. Apa hak mereka nak bercakap macam-macam. Saya nak luahkan isi hati saya dalam ruang sendiri, kenapa kamu boleh masuk dan cakap sesuka hati.


Di mana silapnya menyuarakan pendapat peribadi. Dengan penuh rendah hati dan diri untuk bertanyakan adakah mungkin golongan artis dan penggiat seni tidak terkecuali untuk mendapatkan insentif kerajaan dalam dunia dilanda musibah ini?


Penggiat seni juga rakyat Malaysia, berhak bersuara untuk diri sendiri. Kenapa perlu kecam? Kalau saya rasa perlu, saya ambil. Kalau tak perlu pastinya akan dahulukan yang memerlukan. Jangan cetek akal. Emosi menguasai diri hinggakan otak di hujung jari, luahnya.


Foto: IG


Tambahnya kalau seseorang itu tayang aset menerusi Tiktok dipuji, tapi bila bersuara tentang nasib penggiat seni, netizen macam dirasuk syaitan pula.


Adilkah begini? Jika kamu boleh hidup dengan makan nasi bersama ikan kering setiap hari, jangan salah dan cemburukan orang yang berusaha nak makan daging.


Mana akal kamu semua? Saya selalu anggap diri saya kerdil. Saya orang yang sangat merendah diri. Saya letakkan diri saya sama orang lain. Lebih atau kurangnya, saya tetap rasa kerdil. Tetapi, jangan kerana sikap rendah diri ini, kamu boleh buat sesuka hati, tambahnya.


Wah, lantang bersuara. Jadi, apa pula jawapan balas dari netizen? -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-4-2020 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Masalahnya engkorang nak BANTUAN KHUSUS... tu yang orang menyampah.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Serius bongkak!
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by emera at 1-4-2020 04:56 PM

jgn bongkak kak oii.. nnt rezeki sesempit hidung kau..
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Artis Malaysia ni mmg rata2 bongkak x sedar diri ke duit yg depa dapat tu semua dari peminat. ....harap nitizen jangan sokong artis2 ni lagi. ..dah la takat x berapa hebat dlm Malaysia je. ....
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Jika kamu boleh hidup dengan makan nasi bersama ikan kering setiap hari, jangan salah dan cemburukan orang yang berusaha nak makan daging

Wtf?

Nak minta duit kerajaan semata ko nak makan daging?

Wtf
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tau x mmpu mkn la ikn kering jgk lpstu x malu mnta bantuan khusus puiiii
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa salahnya makan ikan kering? Sedap apa.. Potong kecik2 goreng garing lepas tu masak asam..

Bukan daging atau ikan kering yg buat ang berselera makan.. Tapi rasa happy ang bila makan tu yg buat ang berselera...
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:02 PM | Show all posts
Dengkinya dgn kebebalan ko.... masih xfaham isu.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Hati busuk.. pg jahanam la
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau makan daging pun nak mintak bantuan khusus lagi????  Bagi lah peluang org yg makan ikan masin plak merasa nk makan daging
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Sindrom Marie Antoinette. Nasib zaman moden takde hukuman pancung guna guillotine.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:11 PM | Show all posts
akak pantang betul
org buat2 pandai
tapi tak paham isu.

alih2 perkataan DENGKI jugak keluar dari mulut retis2 ni
get a life biatch!
dah pekehal semua dlm dunia ko ingat dengkikan kau
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:11 PM | Show all posts
dia perlukan duit utk jalankan permandian berhadas lembu-lembu sebab  mandul.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak makan daging usaha. Bukan mintak bantuan
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
alhamdulillah takde cita2 nak jadi artist. Alhamdulillah syukur
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Boikot ja terus satu industri. Biar artis2 yang mulut jilake ni dilihat sebagai punca industri merundum.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Di harap beliau akan menayang masakan lauk daging hari2 sampai ujung bulan nih..sambil menganjing netizen.. Ke tengah google jenis2 ikan kering...
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau pelakon takde gred
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2020 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
wow... sombong sgt bunyi tu.. takut hari ni eksen makan daging.... sok makan tulang ikan je.. hidup ni mcm roda sis
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list