Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
19841
View
380
Reply

"Ada Artis Yang Menangis, Tertekan,"-SENIMAN Buat Laporan Polis Terhadap Zarina Anjoulie

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 31-3-2020 07:12 PM | Show all posts |Read mode
Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) bertindak membuat laporan polis terhadap seorang selebriti yang merakam video berbentuk hasutan dan kecaman terhadap industri seni Malaysia.


Laporan tersebut dibuat oleh Pengerusi Biro Penguatkuasaan, Badrul Muhayat di Balai Polis Sri Hartamas, Kuala Lumpur.


  



"Gara-gara video tersebut, masayrakat salah faham dan mula menghentam anak seni Malaysia dan ini tidak wajar," kata Presiden Seniman, Zed Zaidi kepada mStar Online.


Katanya lagi, artis tersebut menjadi punca kepada perbalahan dan memberi kesan kepada artis. Para artis juga dikatakan terguris hati dengan kenyataan individu dalam video tersebut.


Walaupun tidak menyebut nama, namun ramai yang meneka ia ditujukan kepada Zarina Anjoulie.


Foto: IG


"Sujujurnya daripada awal saya bersikap neutral, tapi jika ahli sepakat merasakan ini keputusan terbaik, saya menyokong," tambahnya.


Lebih teruk lagi bila ada artis yang meluahkan hasrat nak bersara kerana tertekan dengan kecaman netizen.


"Video tersebut menyebabkan banyak anak seni tertekan, ada yang menangis dan rasa terhina," tambahnya.


  



  



  



Zed Zaidi juga menyatakan mereka bukan dalam golongan 10 peratus yang berjaya, tapi antara 90 peratus yang masih memerlukan bantuan untuk hidup.


"Dalam keadaan sekarang ni sepatutnya semua bersatu hati dan sepakat untuk membantu antara satu sama lain dan bukan berbalah begini."


Jadi, anda sokong siapa? -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 31-3-2020 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
DID U SEE HOW SELFISH RETIS2 NI????

TGH KEMELUT covid19 ni sempat lagi kaurang nak terasa pasal vocah kutuk korg. Bodo!!
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Tu pun nak rasa tertekan ke?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh pasal ini ke yang Bront tegur jangan libatkan polis.
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg menangis tu pijo budu kah?muka tak tau malu (ala2 nyonya mansoor)
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
masalahnye xde sebut name sape2kan.. knpe ade yg nak tertekan.. nak menangis... menangis sbb impian utk dptkn bantuan khusus x tercapai ke.. {:thief
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Bebal la jed jedi ni... Mkn apa sampai bebal mcm ni? Mak still x blh lupa kes dia sebar berita pelesu pasal covid19, now acah2 molia. Jari tengah la!
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
retis mana yg tertekan smpai nk bersara tu?? kau bersara je lah syaitonnnnnn
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Lembik nau retis sampai menangis... Ni baru MCO covid19, lom tiupan sangkakala pertama lagi yach!
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:25 PM | Show all posts
Hail Daenerys Zarina Anjulie Targaryen!!!
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Retis yg meroyan ni brapa org je..  Bkn semua pun.  Bersara je la dah tertekan sgt..  Selama ni pun bkn masuk tv sgt pun
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Pijo anak mak lerr tu {:run
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Retis2 bangang x blh lwn anju seorg... gelebah tetek telor sekor2
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:32 PM From the mobile phone | Show all posts
zed zaidi ni benak lagi eh? kerajaan ada cakap ke RETIS2 SENDU tiada kelayakan untuk memohon bantuan prihatin?!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Grup telegram dorang tu betul ke? Kalau betul, nampak sangat hitam hati artis-artis tu!
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:34 PM | Show all posts
makneng replied at 31-3-2020 07:23 PM
Bebal la jed jedi ni... Mkn apa sampai bebal mcm ni? Mak still x blh lupa kes dia sebar berita peles ...

covid14.jpg




Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa mintak macam-macam, bongkak. Kena hentam dengan anju sorang je pun, koyak. Alahaiiiiiii..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by MsKathryn at 31-3-2020 07:39 PM
makneng replied at 31-3-2020 07:23 PM
Bebal la jed jedi ni... Mkn apa sampai bebal mcm ni? Mak still x blh lupa kes dia sebar berita peles ...


Mak jed jedi tu hutang my fren's mom smp skrg x byr... dh bertahun
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:38 PM | Show all posts
dengan ini maka disytiharkan
peristiharan perang besar besaran netizen vs artis2


Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 07:38 PM | Show all posts
Netizen VS Ogy mat daud

  











Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list