Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
9309
View
222
Reply

[Tempatan] Cari pasal maki polis (Update: Tong Poh Kim didakwa di mahkamah tetapi mengaku tidak bersalah)

[Copy link]

Author: BomBoLoniS    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 31-3-2020 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by BomBoLoniS at 4-4-2020 12:02 PM

TINDAKAN seorang wanita menjerit dan memaki anggota polis yang melakukan sekatan jalan raya di Persiaran Surian, Petaling Jaya, hari ini, mengundang padah apabila dia ditahan.

Wanita berusia 30-an berkenaan dikatakan bertindak sedemikian kerana bengang selepas terperangkap dalam kesesakan lalu-lintas berikutan pemeriksaan dilakukan polis dan tentera di lokasi itu.

Malah, wanita berkenaan yang memandu kenderaan utiliti sukan turut membunyikan hon hampir 30 minit ketika cuba mencari jalan keluar daripada kesesakan ke rumahnya yang terletak berhampiran.

Difahamkan wanita itu kemudian menghampiri anggota polis untuk menyatakan rasa tidak puas hati terhadap sekatan jalan raya yang didakwa menyusahkannya untuk membeli barang keperluan rumah.

Anggota polis kemudian menahan wanita itu dan dibawa ke Balai Polis Damansara untuk tindakan lanjut mengikut Akta Pencegahan dan Kawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342).

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal berkata, pihaknya akan memperbanyakkan jumlah sekatan jalan raya di sekitar daerah ini bagi meningkatkan tahap kepatuhan orang ramai sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Setakat ini ada 11 sekatan jalan raya dilakukan dan empat jalan jalan ditutup di daerah ini. Kami sedang mengkaji laluan utama orang ramai dan akan meningkatkan jumlah sekatan jalan raya dari semasa ke semasa.

Ini kerana masih ada individu yang keluar rumah tanpa alasan yang munasabah, katanya ketika ditemui ketika meninjau sekatan jalan raya di Persiaran Surian, hari ini.

Menurutnya, seramai 89 individu ditahan kerana mengingkari arahan PKP di daerah ini sejak 18 Mac lalu hingga semalam.

Orang ramai dinasihatkan untuk duduk di rumah dan mematuhi arahan yang dikeluarkan polis serta kerajaan, katanya.
IMG_20200331_150730.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 31-3-2020 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Umah wuhan lagi ke ni?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:17 PM | Show all posts


geng dap..mana reti hormat polis
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:17 PM | Show all posts
Knp geng ni susah nak ikut arahan ye..?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 31-3-2020 03:12 PM
Umah wuhan lagi ke ni?

Nampaknya spt ummah Wuhan. Selayaknya di tangkap
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Letak dlm penjara lama sikit / naikkan kadar denda
Mau bagi penampar time dia jerit maki polis tu
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
This is too much
Memang celaka pompuan tu. Mohon Polis atau askar bagi pelangkung kaw kaw  kat lahanat tu. No mercy. Bukan lu sorang saja dudok rumah la bodoh. Lu bodoh keluar rumah lepas tu sangkut jem sebab polis buat roadblock. Lu bebal ka tarak otak punya olang. Manyak suwei la lu
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:32 PM | Show all posts
Dah agak dah...mesti depa ni..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Ed_Lyn replied at 31-3-2020 03:19 PM
Letak dlm penjara lama sikit / naikkan kadar denda  
Mau bagi penampar time dia jerit maki po ...

Daripada letak dlm penjara bagus dedahkan dia kpd virus covid kt spital2 tu...
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Denda je macam budak pompan melayu tu..baru padan muka.ingat dia sorang je susah..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:35 PM | Show all posts
bodoh punya betina..mohon dicampak ke kandang babi
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Umur 30 an? Seriously? Nampak mcm Ahso umur 60 saja.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2020 03:42 PM From the mobile phone | Show all posts
nishikido replied at 31-3-2020 03:34 PM
Denda je macam budak pompan melayu tu..baru padan muka.ingat dia sorang je susah..

Budak melayu tu kena denda 10k sekali penjara kan
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Budak Melayu ni kes yg mana?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
wunan88 replied at 31-3-2020 03:17 PM
geng dap..mana reti hormat polis

Ooo polis lebih semikin dr dia.. so  no hirmat.. hanye hormat pd yg lebih kaya.. cth yg utk dihormati mat saleh.. mulayu big big no.. ok aku dah jawab
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
BomBoLoniS replied at 31-3-2020 03:42 PM
Budak melayu tu kena denda 10k sekali penjara kan

Haah..penjara 3bulan kalau tak silap.kerja pulakpembantu kedai makan je,mana maunya nak bayar rm10k..tak memasal kena jail sebab emosi tak reti kawal.i simpati pada ahli keluarga sheolls..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 31-3-2020 03:17 PM
Knp geng ni susah nak ikut arahan ye..?

Satu jee.. mulayu miskin.. polis pulak tuu.. so tak peerlu hormat.. aku tolong jawavkan..

Itu yg tua.. yg remaja pun sama.. student aku dulu berani je dgn polis... lantak hangoalaa yg penting family aku hormat polis sudah
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Jiddin replied at 31-3-2020 03:44 PM
Budak Melayu ni kes yg mana?

Yang curhat dalam FB sambil memaki polis.bengang sebab disuruh balik oleh pihak polis sebab pkp..tak tahu kenapa sheolls meroyan sangat..sudah dicarutnya polis pastu siap doakan polis semalaya dijangkiti covid19... selayaknya kena jail.mulut jahat..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Geng2 pemakan babi degil nak mampus. Kalau pg negara kokesen tau plk ikut arahan sbb setakat maki ni kena je dgn depa.aku harap ppuan ni kena covid19 sbb tgn pun dok sentuh muka.biar padan muka
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Peterpan17 replied at 31-3-2020 03:17 PM
Nampaknya spt ummah Wuhan. Selayaknya di tangkap

Mmg terang dan jelaass.. kalo ummah yestate yg  nsik kete mercedes.. yg naik moto buruk baik aje
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list