Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12299
View
190
Reply

'Tindakan artis sendiri yang memakan diri' - Mamat Khalid

[Copy link]

Author: BomBoLoniS    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-3-2020 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
PENGARAH Mamat Khalid menempelak tindakan segelintir artis yang suka berkongsi gaya hidup mewah serta barangan berjenama di laman sosial selama ini sehingga jadi pertikaian warganet sewaktu krisis Covid-19.

Mamat berkata, tindakan sebegitu hanya akan memakan diri apa lagi pada era ini di mana orang ramai memberi perhatian terhadap perkongsian mereka dan bukan semua menyenanginya.

Yang awak pun satu tayang semuanya di media sosial dengan ungkapan bukan riak sekadar berkongsi. Kongsi apa? Boleh mereka pinjam kereta yang hadiah pada emak itukah? Buat amal pun digalakkan berahsia, inikan pula kerja-kerja membeli kasut atau barangan mewah.

Sekarang kita sudah sedar, kita yang hendak orang perhatikan gaya hidup kita dan bukan semuanya menerima gaya awak itu. Malah menimbulkan lagi rasa gusar yang terpendam. Sekali peluang terbit, terbenamlah awak dengan hakikat rasa resah hati mereka yang berbisa, tulisnya di Instagram.

Nasihat itu diungkapkan Mamat selepas kebelakangan ini kecoh apabila beberapa artis popular mengusulkan mengenai bantuan khas kepada penggiat seni terjejas pendapatan akibat penularan wabak Covid-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh kerajaan sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati warganet.

Dalam pada itu, pengarah terbabit bagaimanapun turut bersimpati kepada beberapa artis yang menjadi mangsa kecaman dan berharap mereka ambil pelajaran daripadanya.

Kasihan abang tengok adik-adik kena kecam bagai nak kiamat sebab menyuarakan tolong bantu pada yang tidak upaya melawan kekangan waktu-waktu darurat sekarang. Niat baik disalah ertikan. Hanya kerana tidak mahu membaca penuh sesuatu artikel.

Kehidupan awak yang diriuhkan pula! Apa yang dipelajari adalah betapa pendamnya kesumat manusia menyimpan hasad menebal dengan kejayaan awak.

Komen mereka memang membuat kita sedar siapa diri mereka sebenarnya. Awak memang bukan siapa-siapa dalam kehidupan mereka. Tidak kenal, tidak lawak, suara sumbang, dan sampai ada yang mengaku tidak pernah tengok rancangan awak sebab lebih peka pada siaran obersi (luar negara), kongsinya.
IMG_20200330_123929.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 30-3-2020 12:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Good job pakcik mamat
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Sihat dah Mamat Khalid ni..alhamdulilah..haritu masuk ICU kan? Ko bantai kan lg Abg Mamat
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Akhirnyaaa.. Betul.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa sis baca ni sis sokong 100% betul apa dia ckp
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:53 PM | Show all posts
Sokong apa Mamat Khalid cakap!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-3-2020 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Mohon jangan sentap ye artis artis sekalian..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Bang mat....diorg dah salah ckp tu minta maaf je...takde sapa lah dendam kesumat kat diorg tu
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Syabas mamat khalid.. Kepada netizen yg masih bebal kenapa org marah gila2 kat retis2 tersangkak negara.. Sila hadam kan kata2 mamat khalid ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Winnn sgt.
OK dgn ini sis akn support film abg, asal abg tak ambik retis2 yg feeeeeling International tu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku bc mcm mamat ni marah kat netizen sbb kecam retis2 berniat baik minta bantuan.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
pearl.silver replied at 30-3-2020 01:11 PM
Aku bc mcm mamat ni marah kat netizen sbb kecam retis2 berniat baik minta bantuan.

Kannnn....cuma bahasa puitis sgt
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm perli netizen je
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Sorry mamat, nitizen tak semuanya ada dendam kesumat. Cuma nak bg sedar diri. Tak payah nak bela sgt, nnti kena serangan berbisa nitizen baru tau
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg retis bukan siapa2 pun tanpa peminat! Sedarlah diri retis juga raykat biasa
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by dinosaurpink at 30-3-2020 01:23 PM

Oklah statement neutral gini....tak masuk mana2 pihak....
Aku plak baca mcm dia lebih geram marah kat golongan retis2 yg demand tu...mcm nk kata "PADAN MUKA KORANG,RASAKAN KUASA BAWANG RANGERS!!MUAHAHAHA!!!"
Gituh...
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:22 PM | Show all posts

Aku pun rasa dia perli net.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg sebenarnya 'kasta' Artis ni yg tak
faham maksud bantuan rakyat

Buat la permohonan Dari medium yg betul
Bagi krew/belakang tabir / Artis
Kalau nk bantuan rakyat Tu

Knp Artis Malaysia ni lain macam?
Dorang ni alien ke, bukan rakyat Msia?
Knp perlu perkataan 'khas' tu
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Jom list kan artis yg kita kna boikot:

1.black
2.zed zaidi
3.nabil
4.neelofa
5.sharnaz

Smbung2
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Ayat mula2 je hentam artis.  Bawah2 tu dia kata netizen dengki dengan artis.  Ke aku salah paham...  
Sama je semua
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list