Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
4384
View
60
Reply

Tak Perlu Memekak Minta Bantuan Kerajaan, Netizen Dedah Cara Adam Shahz Lawan Covid-19

[Copy link]

Author: bawangkecik       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-3-2020 12:40 PM | Show all posts |Read mode
Kecoh juga industri hiburan apabila para artis tampil memberikan pendapat bahawa mereka juga memerlukan peruntukan khas untuk para artis khususnya.


Namun, lain pula buat pelakon Adam Shahz yang dilihat mengambil pendekatan berbeza apabila turut sama 'turun padang' menghulurkan bantuan kepada para 'frontliners' yang terlibat dalam menangani wabak Covid-19.


Buat pelakon Adam Shahz, atau nama sebenarnya Nor Shah Azli Abdol Ghani, 39, beliau dikhabarkan sudah sekian lama melibatkan diri dalam aktiviti sukarelawan bersama Anggota Pertahanan Awam (APM).


Hal itu didedahkan oleh seorang pengguna twitter @Topanesta yang mengatakan bahawa Adam tidak 'memekak' seperti artis lain mengharapkan bantuan tapi membantu para barisan hadapan dalam menangani pandemik global ini.





Ketika ditemui mStar online, Adam berharap apa yang dilakukannya kini tidak dijadikan publisiti kerana dia sudah lama terlibat dalam aktiviti sukarelawan, tidak hanya turun padang ketika wabak ini melanda.


Beliau juga memaklumkan tidak menerima sebarang bayaran atau elaun tapi sama sekali tidak kisah kerana ini tanggungjawab beliau kepada negara. Lagi pula dia hanya duduk di rumah tidak berbuat apa-apa, lebih baik turun membantu.



Kredit foto : Twitter Topanesta



"Semua program saya terlibat secara sukarelawan. Termasuklah misi memberi bantuan kepada 'frontliners' ini. Sejak hari pertama lagi perintah kawalan pergerakan dilaksanakan, saya bersama anggota APM lain sudah mula turun padang beri bekalan makanan kepada anggota barisan hadapan," jelasnya lagi.


Sebelum ini, kecoh apabila selebriti seperti Black, Tomok dan Shuib Sepahtu tampil meluahkan pandangan mereka mengenai anak seni khususnya para artis veteran dan pekerja belakang tabir yang perlu dibantu akibat kehilangan sumber pendapatan gara-gara PKP ini.



Kredit foto : BH online

Namun begitu, isu ini menjadi panas apabila netizen mempersoalkan tanggungjawab artis itu sendiri dalam memberikan bantuan sessama mereka kerana mereka ini sering dilihat mempamerkan kehidupan mewah di media sosial.-CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 30-3-2020 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan dia ni ex suami pelakon apa tu yg ada skandal dgn suami org.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:51 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 30-3-2020 12:50 PM
Bukan dia ni ex suami pelakon apa tu yg ada skandal dgn suami org.

Patin apipah
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:56 PM | Show all posts
Bagus la turun padang bantu apa yang patut.. Artis lain ada ke yang macam ni jugak?
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
unguaurora replied at 30-3-2020 04:51 PM
Patin apipah

Haaaa.. Kan2..dia ni berlakon tak kayu.. Dan dia pun tak malu buat kerja apa pun janji halalkan
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm ni lah baru Rakyat Malaysia...
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni bukan engineer ke? Ke silap orang
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Baguihhhhh walopon muke cam komunis tapi ati baik .
Bukan mcm si itam ngan jawa shuib tu, tak cukup muke hodoh complete package ngan ati busuk
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang tak disangka2 jd volunteer..

Mana gi si kekrul???? Acah2 je negara keluarga sama bagai!!! Wira konon nak je ak haktuihh kan.. mesti duk bsenang2 duk kondo ngadap klcc tu la kan
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia sendu pun mampu volunteer tanpa harapkan duit
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
tomatome replied at 30-3-2020 12:17 PM
Yang tak disangka2 jd volunteer..

Mana gi si kekrul???? Acah2 je negara keluarga sama bagai!!! W ...

Kekrul bz rekod bideo alisya menari, alisya panjat sofa pastu bebel dlm sotong ada plastik..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
ariellin replied at 30-3-2020 01:26 PM
Kekrul bz rekod bideo alisya menari, alisya panjat sofa pastu bebel dlm sotong ada plastik..

Itu je level dia sama gak ngan bini acah classy yang bimbo abess!!! Daftar mengundi pun tak buekkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Kekrul lembam mana? Negara, keluarga sama katanye
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak pegi serang rumah datin itik jap la...
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Terima kasih

Macam ni laa bila orang betul2 buat kije tanpa harap balasan. Orang lain yang expose kat socmed, bukan heols sendiri heboh2
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
tomatome replied at 30-3-2020 05:17 AM
Yang tak disangka2 jd volunteer..

Mana gi si kekrul???? Acah2 je negara keluarga sama bagai!!! W ...

Kan. Dah berpuluh kali jadi "hero" selamatkan negara walau sendu. Namun sehingga kini, hampeh. Kata pejuang negara.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah la comel
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
semoga artis2 sendu yg ikhlas membantu dikurniakan rezeki yg banyak semasa dan selepas pandemik berakhir yg herol tu takyah heran la setakat jadi wira dlm dunia fantasi je, mungundi yg sekadar beratur dan tanda kertas tu pon dia laki bini sampah tak buat
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
minah_selekeh replied at 30-3-2020 12:56 PM
Bagus la turun padang bantu apa yang patut.. Artis lain ada ke yang macam ni jugak?

A aida pun ada buat jgk, tgk sharul shiro pun bg bantuan jgk..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list