Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
665
View
5
Reply

[Tempatan] Najib : Soalan-soalan yang mereka akan gagal jawab

[Copy link]

Author: rashiman       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-3-2020 12:04 PM | Show all posts |Read mode

Persoalan-persoalan yang ditimbulkan oleh bossku..
"Najib ada berpuluh tuduhan mahkamah terhadap dia. Masih mahu percaya Najib ke?"
Saya nak jelaskan sedikit.
Parti pemerintah bole menggunakan kuasa kerajaan untuk mengenakan seberapa banyak tuduhan yang mereka mahu ke atas mana-mana individu yang mereka mahu sasarkan.
(Pada masa yang sama, mereka juga boleh gugurkan tuduhan-tuduhan ke atas mana-mana individu seperti dalam kes Guan Eng dan hampir semua pemimpin-pemimpin PH)
Tetapi apabila kita tanya mereka sedikit lagi mendalam tentang tuduhan-tuduhan mahkamah terhadap saya, pemimpin-pemimpin PH akan gagal menjawab.


Saya bagi contoh soalan-soalan yang mereka akan gagal jawab.

SOALAN 1: Apakah sebenarnya tuduhan-tuduhan terhadap Najib dalam kes SRC?
Jawapan sSecara ringkas:
1. Saya dituduh salahgunakan kuasa untuk menyokong SRC meminjam RM4 bilion dari KWAP pada tahun 2011 supaya saya boleh menerima RM42 juta (1% dari RM4 bilion) pada akhir tahun 2014, iaitu 3 1/2 tahun selepas SRC menerima wang dana dari KWAP.
Wang itu dibayar kepada saya oleh sebuah syarikat swasta yang telah dibayar oleh sebuah lagi anak syarikat SRC,
Cuba tanya pemimpin PH kenapa Najib perlu tunggu 4 tahun sebelum cuba "mencuri" hanya 1% dari wang RM4 bilion itu dan selepas "mencurinya" kenapa dia letak dalam akaun nama sendiri dan membelanjakannya untuk tujuan politik dan CSR dan bukan untuk kegunaan peribadi?
2. Saya juga dituduh menggunakan wang RM42 juta itu untuk membiayai perbelanjaan untuk pelbagai aktiviti NGO dan politik.
Saya bukan dituduh telah menggelapkan atau menerima RM4 bilion dari SRC walaupun setengah-setengah tajuk berita media dan propaganda PH memberi gambaran begitu.

SOALAN 2: Di manakah baki wang RM4 bilion KWAP dan kenapa tak pernah sekalipun tak pernah dengar kerajaan PH mahu mencari dan mengembalikan wang SRC?
(cuba Google. Kerajaan PH tak pernah sebut sekalipun tentang dana ini)
Jawapan: Saksi memberitahu dalam mahkamah bahawa sebanyak USD1 bilion dari RM4 bilion itu telah dipindahkan oleh SRC pada tahun 2011 dan 2012 ke pelaburan-pelaburan di sebuah bank di Switzerland, sebelum ianya dibekukan.
(Jika dana USD1 bilion ini dikembalikan sekarang bersama faedah serta pulangannya, nilainya akan melebihi RM4.4 bilion - iaitu lebih tinggi dari RM4 bilion yang dipinjam oleh KWAP kepada SRC. Sebab itu mereka tak nak angkat balik. Nanti terkeluar pulak cerita bahawa lagi banyak Najib "curi", lagi besar pulangan yang diperolehi KWAP)
Bila ditanya tentang dana dalam mahkamah di Switzerland ini, Tommy Thomas cuba jawab "dia belum check" pada awal tahun ini. (Belum check tapi dia dakwa saya dulu pulak).
Manakala Latheefah Koya jawab bahawa dia tak tahu atau tak boleh dedahkan tentang baki di Switzerland pulak bila dia ditanya dalam mahkamah pada awal bulan Mac ini.

SOALAN 3: Adakah ianya benar bahawa sebanyak RM600 juta dibayar terus oleh putera Arab dan Kementerian Kewangan negara Arab Saudi terus ke akaun di atas nama saya?
Jawapannya ialah "benar".
Ini telah disahkan berkali-kali dalam mahkamah termasuk oleh pegawai bank serta pegawai SPRM.
"Penolong Kanan Pesuruhjaya (PKPj) Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan kemasukan dana berjumlah RM642 juta daripada Putera Faisal Turki dan Kementerian Kewangan Riyadh, ke dalam akaun bank peribadi Datuk Seri Najib Razak."
https://www.bharian.com.my//najib-terima-rm642-juta-dari-a

SOALAN 4: Adakah ianya benar bahawa Najib telah pulangkan wang yang digelar RM2.6 bilion itu dan tidak simpan wang itu untuk digunakan secara peribadi atau untuk membeli cincin?
Jawapannya ialah benar. Saya dikenakan 9 tuduhan menerima wang yang disebut RM2.6 bilion itu (kerana ia masuk melalui 9 transaksi berlainan) dan saya juga dikenakan 7 tuduhan kerana mengembalikan wang yang disebut RM2.6 bilion itu kepada akaun penghantar (sebab 7 transaksi) 4 bulan selepas menerimanya.
(Tidak mungkin akan ada seorang pemimpin PH yang mengaku bawa RM2.6 bilion itu dikembalikan. Ini antara sebab kenapa Kit Siang lari dari debat dengan saya kerana dia takut saya tanya soalan ini)
Saya juga dituduh dua kali kerana pernah memindahkan wang tersebut dari satu akaun dalam nama saya ke akaun lain di bawah nama saya.
Saya juga dituduh setiap kali saya menggunakan wang yang diterima dari akaun kementerian kewangan Arab Saudi itu.
Itulah kenapa ada berpuluh-puluh tuduhan.
Paling lawak ialah mereka tuduh saya 7 kali kerana memulangkan dana yang disebut RM2.6 bilion itu selepas 4 bulan dalam tahun yang sama tetapi LHDN tuduh pulak bahawa itu adalah income atau pendapatan (walaupun dipulangkan selepas 4 bulan) dan mereke mengenakan tuntutan cukai dan penati sebanyak RM1.7 bilion ke atas saya untuk dana itu.
(Salah seorang pegawai LHDN yang menghantar notis tuntutan cukai itu kepada peguam saya pun banyak kali memohon maaf kerana dia tahu ianya tak masuk akal tapi dia kata dia perlu ikut arahan atas)
Di bawah undang-undang Malaysia, LHDN ada hak untuk mengenakan seberapa tuntutan cukai yang mereka mahu ke atas sesiapa.
Undang-undang ialah kamu perlu bayar dulu sebelum mereka layan sebarang rayuan.
Jika kerajaan PN mahu, esok pun mereka boleh kenakan tuntutan cukai sebanyak RM2 bilion ke atas mana-mana pemimpin PH dan mereka perlu bayar dulu sebelum mereka boleh rayu jika cukai itu adil atau patut atau sebaliknya.
Itulah antara cara kerajaan PH dahulu menyalahkan gunakan undang-undang dan kuasa kerajaan untuk mengenakan saya.
Pun begitu, saya masih mahu semua kes-kes terhadap saya dalam mahkamah diteruskan supaya saya ada peluang untuk membersihkan sebersih-bersihnya nama saya kerana saya bukan Guan Eng di mana kes rasuahnya digugurkan sebaik sahaja PH menang walaupun kesnya sudah bermula perbicaraan mahkamah.
Banyak lagi saya boleh ceritakan nanti tentang tuduhan-tuduhan terhadap saya.
(BERSAMBUNG)


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 30-3-2020 01:01 PM | Show all posts
I.AM.PH tak nak jawab ka...
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Ladybird910 at 30-3-2020 01:42 PM

Somehow aku rasa najib better senyap part ni sbb dulu rakyat dah tanya soalan padanya..tapi dia tak jawab2..now mari kita layan lagu ini taim2 tgh covid ni

[youtube]TWaw0WD3IRs[/youtube]
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku harap perbicaraan segera disambung, supaya keadilan diperoleh oleh yang dizalimi

Dapig sangat banyak kezaliman kepada DS Najib

semoga dapat balasan setimpal
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2020 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Adohaiii......

Tengah org stress dgn covid ni,  DAPig tak hbis habis meratib pasal politik...pasal duit.....

Elok mampusss je lah org mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2020 12:50 AM | Show all posts
gede-bab replied at 30-3-2020 01:01 PM
I.AM.PH tak nak jawab ka...

@I.am.PH china doll
tgh gosok puki nak layan customer

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list