Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
3512
View
84
Reply

[Dunia] Covid19 di India. Klu kita susah mereka 1000 kali lagi susah

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 29-3-2020 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Video:
1. terpaksa berjalan kaki 700km balik ke kampung halaman masing2
2. memerlukan 10 hari utk sampai ke kampung masing2
3. tiada public transport semasa lockdown
4. tiada wang,  land lord paksa keluar kerana tanpa pekerjaan mrk x blh byr sewa
5. Sebulan lockdown di India  menyebabkan ramai hilang pekerjaan


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 29-3-2020 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya yang beranak kecik tu.
Kat Msia masih ramai yang tak berakal dah elok duduk rumah kononnya gila tak dapat keluar jalan2...
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
bertuahnya lahir di malaysia... bumi bertuah... alhamdulillah
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnya...kerajaan diaorg tak buat apa2 ke utk bantu rakyat
Bersyukurlah kita di malaysia, dapat kerajaan prihatin
Tu pun ada mangkuk2 yg nak politikkan
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kasihan
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya. Yang di malaysia banyak lagi manusia yang complain dan keluar jogging dengan alasan baju tak muat. Kecik sangat masalah kita nak bandingkan dengan indian ni.
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul tadi tengok BBC kesian ada yang kais pagi makan pagi yang diberi oleh tuan or boss tapi sejak lockdown takde makanan
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Bersyukur la kita rakyat malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg india yg merusuh kat USJ subang ari tu nak balik india tak kome?
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 04:13 PM | Show all posts
sedihnya...cepat la virus covid ni hilang dri muka bumi ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
mejaputih replied at 29-3-2020 03:52 PM
Yg india yg merusuh kat USJ subang ari tu nak balik india tak kome?

tak payah tanya, hantar balik je
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya..mcm manalah negara2 miskin nak hadapinya...hari biasa pun nak cari mkn pun susah,.... bersyukur lah kita kat msia...
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Hindia hindia yg merempat kat Malaya..lupa diri ....dapat speking omputeh lagi la samseng
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 04:43 PM | Show all posts
Kesiannyaa...
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 05:01 PM | Show all posts
Inilah yang WHO bimbangkan mula2 dulu bila negara miskin terkena wabak covid19 ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 05:11 PM | Show all posts
siannya , kena halau. Duit tada . Nak tak nak kena balik kg jln kaki.
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 05:14 PM | Show all posts
Itulah, cuba kita bandingkan juga yg dekat Asean seperti Indonesia & Filipina juga......... Dia org ni dah mcm bom jangka, bila2 masa akan boom dia punya bilangan yg kena jangkitan dengan kelengkapan yg banyak tak mencukupi...........
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Sampai je.....pengsan terus....

Kesiannn.....
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 05:36 PM | Show all posts
insaf tgk ni....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list